איתור נזילות בבניין משותף – מהו החלק שלך?

נזילה בבית משותף היא עניין מורכב ומסובך שמחייב פתרונות מיידים ומהירים על מנת שהנזילה לא תתפתח ותגרום לנזקים ולהוצאות כספיות גבוהות של הדיירים.

לשם כך, ברגע שמזהים את הנזילה מזמינים חברה לאיתור נזילות. מה החלק שלכם?  על כך במאמר הבא.

 

לזהות ולפעול במהירות

דייר שגר בבניין משותף ומזהה שיש נזילה בבניין אך לא יודע מה מקורה, חייב לקחת אחריות ולפעול מהר. הסימנים הראשונים שניתן לזהות הם קירות מתקלפים, שינויים בצבע הקירות והתקרה, עובש וריחות לא נעימים. בנוסף, אם ישנה חריגה בחשבון המים ניתן לזהות ששעון המים עובד בבניין גם כשמערכת ההשקיה מכובה. בין אם אתם דיירים בוועד הבית או דיירים אחרים ששמים לב לסימנים הללו תצטרכו למהר ולהזמין מאתר נזילות ברמת גן או ביישוב בו אתם גרים כדי שיאתר את המקום על מנת שהוועד יוכל להזמין מומחים לטיפול בבעיה.

 

ההתנהלות של מאתר הנזילות

מאתר הנזילות הוא אדם מומחה עם אמצעים טכנולוגים מתקדמים שיכול תוך זמן קצר לאתר את הנזילה ולמנוע הוצאות גבוהות וסכסוכי שכנים בבניין המשותף. ברגע שיודעים מהו המקור המדויק של הנזילה יהיה יותר קל לפעול ולטפל בה באופן ממוקד וכך להשקיט את רוחות הדיירים. למאתר הנזילות יש מצלמה תרמית שמודדת את הטמפרטורה בקירות ובריצוף ובמקומות חמים יותר מהאחרים שם מתמקד באיתור הנזילה. המצלמה מצלמת כמו צילום רנטגן את המקום המראה על גבי מסך מה קורה בדיוק מבעד לקירות ולריצוף. במידה ולא מאתרים את הנזילה בבניין עוברים לחצר או לגינה שמקיפה אותו ונעזרים בחיישני גז שיכולים להגיע לטווח רחוק יותר מהמצלמה על מנת לחדור לעומק של 12 מטר ולזהות סדקים בצנרת. החיישנים מזרימים חנקן וכך מאתרים את המקום המדויק של הנזילה. במידה ובחצר יש חיפוי מבטון, מאתר הנזילות ישתמש בסיבים אופטיים או בגלי רדיו. מכאן ניתן להסיק שאיתור הנזילה נעשה בהתאם למקום, לחיפוי ולמכשור המתאים להם בצורה יסודית ומקצועית.

 

נזילה משותפת – עלויות משותפות

נזילה בבניין משותף עלולה להיגרם כתוצאה מאיטום לקוי או בעיות אינסטלציה כמו שחיקה או ריקבון בצנרת הביוב, נזילה מהגג וכד'. ישנם מקרים בהם מגלים שהנזקים הגיעו משכנים מסוימים בשל צנרת שאינה תקינה או סתימות חוזרות ונשנות בשירותים שגורמות להצפות אצל שכנים אחרים או בבניין. אז מתחילות מחלוקות בין השכנים מי אשם ומי ישלם. כאשר מזמינים מאתר נזילות מקבלים דו"ח מפורט בו מתברר המקור של הנזילה. כך ניתן ליישב את הסכסוך עם השכנים או לדעת אם הליקוי נמצא בשטח הציבורי של הבניין המשותף. במידה והוא בשטח המשותף, כל הדיירים יצטרכו לשאת בהוצאות לתיקון הנזילה. לסיכום, איתור נזילות יכול לסייע לכם לפתור בעיות במהירות, לדעת את מקורן, לבדוק מי האשם ולטפל בהן.

 

כלי עבודה וצינור

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
מקום אחסון
השקעות
השקעה במחסנים לוגיסטיים – מה היתרונות

אם הזמנתם חבילה באינטרנט, וקיבלתם אותה כעבור מספר ימים בודדים בלבד, דעו כי הדבר התאפשר בזכות מרכזים לוגיסטיים מתקדמים. מהו מרכז לוגיסטי והאם נכון להשקיע בסוג נדל"ן זה?   מהו

משכנתא
משכנתאות
6 טיפים חשובים לפני שלוקחים משכנתא

לקיחת משכנתא היא ללא ספק אחד האירועים המשמעותיים ביותר בחייו של אדם. רכישת דירה היא כבר מזמן לא דבר מובן מאליו במדינת ישראל. אזרחים רבים נאלצים לקבל הלוואה מהבנק, על