6 טיפים חשובים לפני שלוקחים משכנתא

לקיחת משכנתא היא ללא ספק אחד האירועים המשמעותיים ביותר בחייו של אדם. רכישת דירה היא כבר מזמן לא דבר מובן מאליו במדינת ישראל. אזרחים רבים נאלצים לקבל הלוואה מהבנק, על מנת שיוכלו לעמוד במחיר הגבוה של הדירה. לקיחת משכנתא יכולה לבלבל חלק לא קטן מהאנשים, אז אספנו עבורכם 6 טיפים חשובים לפני שלוקחים משכנתא.

 

הבינו את המושגים השונים

כולנו יכולים לקחת משכנתא. אנשי הייטק, עובדי מפעל, אחיות, קצינים בצבא, נגרים, טכנאים או עיתונאים – בסופו של דבר, כל אזרח יכול להזדקק להלוואה מהבנק לצורך רכישת דירה בישראל. על מנת שלא תטבעו בעולם המשכנתאות, שככל הנראה זר וחדש לכם, מוטב שתכירו ותבינו את המושגים השונים לפני שאתם קופצים אל הבנק. באתר  financehouse מומחים במשכנתאות תוכלו לקבל את המידע הרלוונטי.

 

חכו עם לקיחת ביטוח משכנתא

בחלק גדול מהמקרים, גם אם יש לכם את הסכום הדרוש ללקיחת המשכנתא, הבנק יחייב אתכם לעשות ביטוח משכנתא. ביטוח המשכנתא מורכב מביטוח מבנה ומביטוח חיים, והבנק יכול להציב את עשיית הביטוח הזה כתנאי לקבלת המשכנתא. הבנק יכול להציע לכם לעשות את הביטוח דרכו, אך מוטב לחכות עם זה. קבלו הצעות מחיר מהבנק ומחברות הביטוח השונות ובחרו בביטוח המתאים ביותר עבורכם.

 

בירור הוצאות נלוות

כפי שהבנתם בוודאי מהסעיף הקודם, ההחזר החודשי מהמשכנתא הוא לא ההוצעה הכספית היחידה שתידרשו אליה. כאשר לוקחים משכנתא מהבנק, ישנן עוד הוצאות נלוות שאי אפשר להימנע מהן ברוב המקרים, כמו ביטוח המשכנתא שהזכרנו מקודם, אותו משלמים בצורה של פרמיה חודשית. לכן, חשוב לברר מראש את ההוצאות הנלוות שצפויות להתווסף, כדי לתכנן בצורה נכונה יותר את השגרה וההוצאות הכלכליות שלכם.

 

התכוננו כראוי למפגש עם הבנק

הבנק הוא הגורם היחיד שייקבע אם תקבלו משכנתא או לא. אם אתם נפגשים אם נציגים של הבנק בסניף, כדאי לכם להגיע מוכנים מראש. הגיעו עם תלושי משכורת אחרונים, תגיעו במועד שנקבע ועם הוכחת כוונה לדירה ספציפית שאתם מעוניינים לרכוש.

 

קבלו ייעוץ מאיש מקצוע

אפשר להתכונן הרבה לאירועים מסוימים ובכל זאת לא להצליח להיות מוכנים לגמרי. גם אם תנסו להתכונן ללקיחת המשכנתא, ייתכן שעדיין לא תמצאו את עצמכם שולטים בתחום. לצורך כך ישנם אנשי מקצוע שונים שיכולים לסייע לכם. יועצי משכנתאות למשל מתמחים בתחום המשכנתא. הם בעלי ידע וניסיון, כך שאם אתם לא בטוחים תמיד תוכלו לקבל ייעוץ מהם.

 

החזר חודשי בהתאם אישי

כשאתם קובעים את ההחזר החודשי שלכם, אתם לא חייבים להיבהל ולקבוע החזר חודשי נמוך. יש לכם את היכולות הכלכליות לכך? היכולות שלכם ושל בן או בת הזוג שלכם מאפשרים זאת? אין בעיה לקבוע החזר חודשי גבוה, במידה ואתם מסוגלים לעמוד בו כמובן.

משכנתא

 

 

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
מימון והלוואות לעסקים בתקופת הקורונה
הלוואות
מימון והלוואות לעסקים בתקופת הקורונה

ב- 27 בפברואר 2020 אובחן המקרה המאומת הראשון של נשא קורונה בישראל. מאז, נגיף הקורונה התפשט ואנשים רבים סבלו מהשפעותיו. מדינת ישראל נקטה בפעולות שונות כגון סגרים והגבלות שונות על

השקעות
מה עדיף – להשקיע בנדלן בארץ או בחו"ל

הגעתם להחלטה: אתם מעוניינים להיכנס לעולם ההשקעות, אתם רק לא יודעים בדיוק היכן. השאלה האם להשקיע בארץ או בחו"ל היא שאלה שרבים מהמשקיעים מתמודדים עימה, ואכן רבים מהם מעדיפים להשקיע

דולרים
הלוואות
מה היתרונות בהלוואה חוץ בנקאית?

הלוואה חוץ בנקאית היא כל הלוואה שאינה מתקבלת מהבנק אלא מגוף אחר כמו: חברת כרטיסי האשראי שלכם, חברות ביטוח למיניהן, מימון ישיר וכו'.   הלוואה חוץ בנקאית –התנהלות כלכלית לא