איך לא לשלם ריבית על משכנתא הפוכה? הכירו את מודל ירושה עצמית

משכנתא הפוכה היא משכנתא שצברה תאוצה בשנים האחרונות. הרי מצב הפנסיונרים בארץ הוא לא סוד. כולם יודעים עד כמה קשה להתקיים מקצבת פנסיה זעומה ולכן פתרונות פיננסיים מתפתחים ומנסים למצוא פתרון. משכנתא הפוכה נותנת פתרון כזה, אך היא מלווה בתשלומי ריבית גבוהים. באמצעות מודל ירושה עצמית ניתן לא לשלם ריבית על משכנתא הפוכה. מוזמנים לגלות איך זה עובד.

 

מה זה משכנתא הפוכה?

כמו כל משכנתא, משכנתא הפוכה היא הלוואה הניתנת תמורת שיעבוד הנכס הקיים. במסגרת משכנתא הפוכה הלווה המבוגר (הרי משכנתא הפוכה ניתנת אך ורק לבני שישים ומעלה) ממשכן את הנכס בו הוא גר, ומשעבד אותו לטובת הלוואה שהוא מקבל מהבנק או מגוף פיננסי חיצוני. חשוב לדעת כי קיימים קריטריונים לקבלת משכנתא הפוכה.

 

מי יכול לקבל משכנתא הפוכה?

  • משכנתא הפוכה ניתנת אך ורק לבני שישים ומעלה.
  • משכנתא הפוכה מעניקה אחוזי מימון של עד 50 אחוז מערך הנכס.
  • ככל שהלווה צעיר יותר, יהיה לו קשה יותר לקבל אחוזי מימון גבוהים.
  • הלוואת משכנתא הפוכה לא תהיה מעל 1.8 מיליון ₪.

 

איך משלמים משכנתא הפוכה?

כאמור, תשלומי משכנתא הפוכה מלווים בתשלומי ריבית גבוהים במיוחד. הריבית על ההלוואה היא ריבית קבועה צמודה למדד. התשלומים לא מוחזרים בפן החודשי. אלא רק לאחר פטירת הלווה, יורשיו מקבלים דרישה לסילוק החוב. את המשכנתא ההפוכה היורשים יכולים למחזר למשכנתא רגילה או לסלק אותה כמו שהיא.

באם הם לא מטפלים בחוב תוך שנה מיום הפטירה, הבנק או גוף המימון מטפל במימוש המשכנתא. הריביות שהצטברו מוסיפות לגובה ההלוואה ולכן כדאי להכיר את מודל ירושה עצמית מכל ההיבטים. תמיד תוכלו לקבל פרטים נוספים באתר ירושה עצמית.

 

מה מציע מודל ירושה עצמית?

באמצעות מודל ירושה עצמית המתגורר בנכס מוכר את זכויותיו על הנכס אך ממשיך להתגורר בו עד מותו. הוא מקבל תשלום על המכירה וכך הוא נהנה מהמשך מגורים בנכס כמו בנטילת משכנתא הפוכה, אלא שכאן, הוא גם לא משלם ריבית על הלוואה. במסגרת ירושה עצמית לא ניתנת הלוואה, אלא מתבצעת מכירה משתלמת וכדאית למוכר.

 

מהן הסיבות לנטילת משכנתא הפוכה?

רבים נוטלים משכנתא הפוכה או נעזרים במודל ירושה עצמית כדי להתקיים בפן החודשי מבחינה כלכלית. אך יחד עם זאת, חשוב לדעת כי הסיבות לנטילת משכנתא הפוכה הן רבות ומגוונות. כך שניתן לקבל הלוואה כזו עבור כל מטרה.

בין אם מדובר בהלוואה לשיפוץ הבית והתאמתו לגיל המתבגר, ובין אם מדובר בהלוואה למימון טיול משפחתי חלומי לחו"ל. לכל אחד יש את סדר העדיפויות שלו, על פיהן הוא בוחר את ההחלטות הפיננסיות שלו. לפני שאתם מחליטים לקחת משכנתא הפוכה, חשוב שתכירו את מודל ירושה עצמית ותעשו את הטוב ביותר עבורכם.

ריבית על משכנתא הפוכה

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
גרף נתונים
השקעות
השקעה לא מוצלחת – איך תצא מזה?

בחרת להשקיע בבורסה, קנית מניות, אגרות חוב או כל השקעה אחרת ונראה שהיא בהפסד. תמכת בעסק חדש שקם, השקעת הון למען הון התחלתי והעסק מדשדש ולא מצליח לצמוח. איך יוצאים

השקעות נדל"ן בדובאי
נדל"ן
אפשרויות מימון להשקעות נדל"ן בדובאי

דובאי, הידועה בגורדי השחקים המסנוורים שלה, הנכסים היוקרתיים והסביבה העסקית המשגשגת שלה, היא מזמן אבן שואבת למשקיעי נדל"ן. בין אם אתה תושב מקומי או משקיע בינלאומי, מימון הוא היבט חיוני

שטרות
מיסים
למה חשוב לבצע בדיקת החזרי מס כל כמה שנים?

בדיקות החזרי מס צריכות להיות מבוצעות בכל כמה שנים. עם זאת, אנשים רבים עדיים ממעיטים בחשיבות של בדיקות החזרי מס. הסיבה לכך היא חוסר הבנת היתרונות הגלומים בבדיקת החזרי מס.