מדריך להחזרי מס

ברוכים הבאים למדריך השלם להחזרי מס (יסלחו לנו קוראינו באם משהו נשכח – בכל זאת מדובר על נושא רחב מאוד). במקרים מסוימים, ועקב חישוב לקוי, מס ההכנסה הנגבה מעובד במהלך השנה גבוה מזה אשר היה עליו להיגבות על פי חוק. תוצאה זו נגרמת עקב כך שלא הובאו בחשבון נתונים שונים המשפיעים על חישוב המס. במהלך מאמר זה נפרוט בפניכם את הסיבות העיקריות בגינן נגבה מס הכנסה עודף, לצד כמובן הדרכים לקבל את החזרי המס המיוחלים.

החזרי מס – יוצאים לדרך

אז מי זכאי להחזרי מס: אל אף כי מס ההכנסה הנגבה משכרו של עובד מתבצע על בסיס חודשי, חישוב גובהו מתבצע על בסיס שנתי. הכוונה היא כי גובה מס ההכנסה מחושב על פי צפי הכנסותיו השנתיות של העובד, בהנחה שיעבוד במהלך כל שנים-עשר חודשי השנה. מעצם העובדה כי רק בסיומה של שנת המס (המונח הכלכלי המתאר 12 חודשי עבודה) ניתן להבין במדויק את היקף הכנסתו השנתית, ייתכן ויהיו פערים בין המס שנגבה ממנו בפועל לבין זה שהיה אמור להיגבות על פי התחזיות. במילים פשוטות ניתן לומר, כי כאשר צפי ההכנסה (בתחילתה של השנה) שונה מההכנסה בסוף השנה, מגיעים לעובד החזרי מס.

מדריך להחזרי מס

סיטואציות בהן ייגבה מס הכנסה גבוה מהנדרש (רשימה חלקית בלבד):

  • הולדת ילד: סיטואציה משמחת זו מזכה, בין אם את האם ובין אם את האב, בנקודות מס על פי חוק. מקרה קלאסי הוא כאשר העובד לו נולד ילד שוכח לעדכן את מעסיקו במהלך שנת המס בדבר קבלת נקודות המס.

 

  • עבודה במספר עבודות: כאשר אדם עובד במספר עבודות ולא טורח לערוך תיאום מס, חישוב מס ההכנסה שיהיה עליו לשלם מתבצע על פי מדרגת המס הגבוהה ביותר. רק בסופה של שנת המס ניתן לבצע חישוב ולבדוק באופן מדויק האם בוצעה גביית יתר, כזאת המחייבת במתן החזרי מס.

 

  • סיטואציה מאוד פופולרית בעקבותיה נגבה מס עודף היא כאשר עובד לא הגיש בקשות להקלות בחישוב המס. בקשות אלו מגוונות וכוללת בין היתר בקשה לזיכוי ממס הכנסה, בקשה לפטור ממס הכנסה ונוספות.

חשוב להדגיש, ובעוד רבים אינם מודעים לכך, כי גם עצמאיים יכולים למצוא עצמם זכאים לקבל החזרי מס. יתרה מכך, נתונים מראים כי מדובר על סכומים בגובה של מיליארדי שקלים השוכבים להם ורק ממתינים לאיסוף.

תוכלו לבחון את זכאותכם לקבל החזרי מס במגוון דרכים, אשר העיקריות הן או באופן עצמאי או על ידי שכירת שירותיה של חברת החזרי מס המתמחה בכך. באם תבחרו בדרך העצמאית, באופן הגיוני מדובר על מלאכה מורכבת, במידה, אשר תגבה מכם מספר ימי התעסקות לא מבוטלים. על פי דעתם של כותבי מאמר זה, ההמלצה היא לפנות לחברה המעסיקה מומחים כלכליים ובידם לבחון את זכאותכם באופן מדויק.

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
מחשב
טיפים פיננסים
ההשפעות הפיננסיות של כניסת החנות הוירטואלית לחיינו

המהפכה הוירטואלית הובילה להשפעות פיננסיות חסרות תקדים, וזאת בשל פתיחה של מאות חנויות וירטואליות. מהו ההיקף וכיצד גם אתם כבעלי עסקים יכולים להצטרף? להלן הפרטים. חנות וירטואלית – מהפכה פיננסית

השקעה
טיפים פיננסים
 5 הדברים שחשוב לבדוק כאשר קונים בית

לפני שקונית בית, אחד הדברים שצריך לעשות הוא לבדוק טוב טוב מה רוכשים. רכישת בית חדש יכולה להיות הרפתקה מרגשת ומפחידה. במהלך התהליך, תצטרכו להתייחס לעשרות פרטים בנוגע למקום המגורים

ניצול מערכות יחסים פוגעניות בעבודה
כללי
ניצול יחסי מרות בעבודה – מה עליי לעשות?

ניצול של יחסי מרות במקום העבודה היא תופעה מצערת ולא חוקית. החוק עומד לטובתו של הצד המוחלש באופן מובנה ביחסים בעלי פוטנציאל לניצול יחסי מרות במקום העבודה. במידה ועברתם ניצול

נדל"ן
נדל"ן
הכירו את מתחם האלף בראשון לציון!

גם אתם שואלים את עצמכם מהו מתחם האלף? אתם לא לבד. מתחם האלף בראשון לציון הוא אחד מהפרויקטים הגדולים והמדוברים ביותר בקרב העוסקים בנדל"ן בארץ בשנים האחרונות. מתחם האלף, שהקמתו