3 דברים שצריך לעשות לפני שמתחילים לסחור בשוק ההון

שוק ההון הפך ממזמן למקור הכנסה פסיבי (או אקטיבי) עבור עשרות אלפי ישראלים, אשר משקיעים את מיטב כספם ועתידם בבורסות השונות בעולם.

אף על פי כי מדובר בכלי נהדר אשר ביכולתו להוביל לעצמאות כלכלית ולנחת, וכי אפילו מסוכן יותר לא להשקיע מאשר להשקיע (בעקבות אינפלציית מטבע ותלאות החיים), חשוב מאוד לגשת לעולם הפיננסי בזהירות יתרה, שכן מחיר הטעות יקר – מאוד יקר.

לפיכך, מה חשוב לעשות בטרם מתחילים להשקיע ולצלול אל שוק ההון?.

 

אפיון עצמי

שוק ההון אינו גחמה רגעית של הרגע שכדאי לקפוץ אליה, ויוטב לאדם אם בטרם יכתת רגליו לשם, ימצא את הזמן לאפיין את מצבו הכלכלי וצרכיו העדכניים. כלומר, אילו הייתי מעוניין להתחיל להשקיע בזמן הקרוב, הייתי מנסה לחשב ולהבין כמה תשואה אני מבקש לקבל ולאורך כמה זמן, כמה כסף יש לי כרגע וכמה אני יכול להרשות לעצמי לסכן בהשקעה?. לצורך העניין, אדם אשר מתכוון לרכוש דירה בזמן הקרוב עלול למצוא את מלאכת ההשקעה קשה מנשוא, עקב כך שהוא זקוק לכספו כעת ואינו יכול להשאיל אותו לצורך השקעה שעלולה לקחת שנים. שלב האפיון הראשוני הינו קריטי, כיוון שישנם כאלה בנינו אשר נסיבות חייהם מקשות עליהם עד כדי כך כי המהלך נהפך ללא כדאי, בשל התשואה שהם עלולים לקבל לאור האחוז הגדול מהשכר שלהם שיופנה להשקעה.

 

בחירת מסלול השקעות מתאים

בחירת מסלול השקעה היא נגזרת ישירה של האופן בו אתם מבקשים להשקיע. ישנם כאלו אשר ירכשו נכסים ומניות מסוימות אשר בבסיסן הציפייה והאמונה כי הרווח מהם יגיע בקצב מסוים, אשר תואם את האפיון העצמי שביצעו קודם. כלומר, אילו אני אדם צעיר אשר יכול להרשות לעצמו "נפילה" בשוק המניות (כאן המקום להזכיר כי כל עוד לא מכרת את המניה שקנית, אינך בהפסד), כיוון שעד אשר אצטרך את הכסף יעבור מספיק זמן בכדי שערך התיק יפצה על אשר אבד. לכן, אני יכול לבחור תיק אשר מורכב בחלקו הארי ממניות -אשר תנודותיהן חריפות יותר על פי רוב, מאשר אגרות חוב אשר נעות בקצב איטי יותר.

 

בחירת מכשיר השקעה שמתאים לצרכים שלי

בהתאם לאופן ההשקעה שלי, רצוי לבחור את המכשיר שבאמצעותו אסחר. כיום ישנן עשרות רבות של פלטפורמות מסחר, החל מברוקרים עצמאיים לחלוטין, דרך בתי השקעות ישראליים ובין לאומיים אשר נבדלים זה מזה בגובה העמלה שהם גובים עבור הפעולות, ועבור הטבות מס ייחודיות אשר נגזרות ממיקומן הגיאוגרפי. דוגמה אחת לכך, היא בתי השקעות באירלנד אשר פטורים ממס מסוים ברכישה ומכירה של מניות אמריקאיות, עובדה שגורמת לישראלים רבים לפתוח את חשבונותיהן דווקא באי האירופאי. לפיכך, בחירת הפלטפורמה בה אני סוחר צריכה להיגזר מכמות הפעולות שאני מתכנן לעשות – במידה ואני שואף לסחור על בסיס יומי ייתכן וגובה העמלה עבור פעולה הינו משמעותי מאוד עבורי, ובאותה מידה בדיוק אילו איני כזה, גובה העמלה מאבד ממשקלו.

 

לסיכום

השקעות בשוק ההון מצריכות היערכות רבה ומדוקדקת מצד אלו אשר שואפים לבצע אותן. בעולם הפיננסי ישנם יותר אפשרויות משניתן למנות, ולכן חשוב להיעזר בסבלנות רבה בטרם בוחרים אפיק מסוים. שכן בשוק ההון – על טעויות משלמים, וביוקר.

הנ"ל מובא לצורך מידע בלבד, ואינו מהווה המלצה לפעולה כלשהיא.

 

מדדים

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
השקעות נדל"ן בדובאי
נדל"ן
אפשרויות מימון להשקעות נדל"ן בדובאי

דובאי, הידועה בגורדי השחקים המסנוורים שלה, הנכסים היוקרתיים והסביבה העסקית המשגשגת שלה, היא מזמן אבן שואבת למשקיעי נדל"ן. בין אם אתה תושב מקומי או משקיע בינלאומי, מימון הוא היבט חיוני

חתימה על חוזה
משכנתאות
מחזור משכנתא – איך תעשו את זה נכון

מחזור משכנתא הינו הליך אשר הלווה מבצע, על מנת לשפר את תנאי המשכנתא ולהתאימה לתנאי חייו ולמצב השוק, אשר משתנים במרוצת השנים. על מנת לבצע הליך זה, ישנם מספר פרמטרים

מיסים ראשית
טיפים פיננסים
מס הכנסה הורג אותי – מאיפה מביאים עוד כסף?

כל עובד בישראל נדרש להפריש חלק ממשכורתו לטובת מס הכנסה, המס שנגבה על ידי המדינה ונועד על מנת לממן את פעילותה. כאשר ישנם קשיים כלכליים, ההפרשה של מס הכנסה עשויה