כתיבת קורות חיים לחיילים משוחררים

אם הרגע השתחררתם מהצבא, כנראה שהמושג קורות חיים היה זר לכם במשך זמן רב. עכשיו כשסיימתם עם שירות החובה למדינה, הגיע הזמן למצוא עבודה משלכם שתתאים לכם. בואו ללמוד איך לכתוב קורות חיים בצורה הטובה ביותר.

 

למה קורות חיים כל כך חשובים?

במידה והמעסיק עוד לא פגש אתכם פנים אל פנים, הרושם הראשוני שלו מכם יהיה באמצעות קורות חיים. מסמך זה יעיד על צורת הכתיבה שלכם, ועל המיומנות והכישורים שלכם בצורה שטחית. אם תרצו לעבור לשלב הבא בקבלת העבודה, רצוי שקורות החיים שלכם יהיו מספיק טובים, ככה שהמעסיק ימצא אתכם מתאימים לעבודה וראויים להמשך מיון.

המלצות נוספות לכתיבת קורות חיים לחיילים משוחררים ניתן למצוא באתר: https://expoint.co/he/articles/72.

 

אז איך נראים קורות החיים?

קורות החיים יהיו מורכבים מעמוד אחד בלבד, קצר ותמציתי, בעל כמה מאפיינים:

  1. בראש העמוד יהיו כתובים הפרטים האישיים שלכם: שם מלא, כתובת, דואר אלקטרוני, תאריך לידה, וטלפון ליצירת קשר. אין צורך להוסיף ולהרחיב בנושא.
  2. לאחר מכן, תצוין ההשכלה שלכם. לפי ציר זמן – רשמו איזו השכלה יש לכם (תיכונית/אקדמית), באילו נושאים ואילו קורסים נוספים לקחתם. אם יש הצטיינויות כלשהן – כתבו אותן.
  3. הדבר הבא יהיה השירות הצבאי. בתור חיילים משוחררים זה הדבר המשמעותי ביותר בקורות החיים שלכם. פרטו את הגדרות התפקיד שלכם, לאיזה דרגה הגעתם, מה הייתה מסגרת התפקיד ומה היו דרישות התפקיד.
  4. ניסיון תעסוקתי (אם יש) – כתבו בסדר כרונולוגי באילו עבודות עבדתם ומה היה היקף העבודה והתכונות שנדרשתם להפגין.
  5. שפות – ציינו אילו שפות אתם מדברים ובאיזה רמה.
  6. עיסוקים נוספים, התנדבויות ותחביבים – כאן יש מקום להרחיב באשר לאופי שלכם ולתת תמונה יותר גדולה ביחס למי שאתם. גם כאן, יש לרשום תכליתי ולא לחזור על עצמכם.

 

התאמת קורות החיים למשרה

כאשר מעסיק מחפש מועמד למשרה, הוא מחפש למצוא את המועמד הטוב ביותר לעבודה הספציפית הזו. הדגישו בקורות החיים שלכם את התכונות המתאימות למשרה אותה אתם מבקשים לקבל. לדוגמא, מומלץ שחיילת משוחררת שהתנדבה במהלך שנת השירות עם נוער ועכשיו מבקשת למצוא עבודה בחינוך כמדריכת נעורים בקיבוץ, תדגיש את השנה הזו בקורות החיים.

וגם אם אין לכם ניסיון למשל בחברת הייטק, הדגישו שאתם בעלי יכולת למידה גבוהה ומשמעת עצמית ויכולים ללמוד תוך כדי עבודה.

אך לעולם אל תשקרו! אל תסלפו את העובדות ותכתבו מיומנויות שאתם לא שולטים בהם. אתם עתידים לעבוד בעבודה לאורך זמן ולבסוף השקרים יתגלו. כמו כן, אם תכתבו שאתם מסוגלים ללמוד לבד ובפועל לא תצליחו, הדבר יגרום לפיטורים שלכם.

 

לסיכום

בתור חיילים משוחררים, כתיבת קורות החיים היא משימה לא פשוטה, אך אם תעבדו לפי הצעדים ותדגישו את הדברים הנכונים, גם קורות החיים שלכם יהיו מרשימים.

טפסים

 

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
מומחה נדלן
נדל"ן
כל הדרכים להפוך למומחה נדל"ן

הדרך הכי טובה להפוך למומחים בתחום הנדל"ן היא לעבור קורס ייעודי, בליווי של בעלי מקצוע ועל בסיס תכנים מעודכנים. לאחר מכן ניתן לנצל את הידע על מנת להשתלב בתחום הנדל"ן

מסלקה בנקאית
פיננסים
מה הוא מרכז סליקה בנקאי?

מרכז סליקה בנקאי, הוא מתקן ריכוזי המאפשר החלפת מכשירים פיננסיים כגון צ'קים, ניירות ערך והעברות אלקטרוניות בין בנקים ומוסדות פיננסיים. המסלקה פועלת כמתווכת בין הבנקים, מנהלת את תזרים הכספים ומבטיחה

תביעת רשלנות רפואית
עריכת דין
תביעת רשלנות רפואית – כמה זמן זה לוקח?

כל פנייה לקבלת טיפול רפואי כרוכה בסיכון מסוים ויחד עם זאת, כולנו מצפים לקבל טיפול ראוי, בין אם בשלב האבחון ובין אם במהלך הטיפול עצמו. במידה ובמהלך הטיפול נגרמו לנו

נציג
טיפים פיננסים
עשה ואל תעשה עם מרכזיות בענן

עבור עסקים רבים הוצאות תקשורת הן מההוצאות המשמעותיות בעסק. החדשות הטובות הן שניתן לצמצם משמעותית את הוצאות התקשורת ועל הדרך להנות מפתרונות מתקדמים ביותר שלא מתאפשרים במרכזיה טלפונית קלאסית. הכירו