תביעת רשלנות רפואית – כמה זמן זה לוקח?

כל פנייה לקבלת טיפול רפואי כרוכה בסיכון מסוים ויחד עם זאת, כולנו מצפים לקבל טיפול ראוי, בין אם בשלב האבחון ובין אם במהלך הטיפול עצמו. במידה ובמהלך הטיפול נגרמו לנו נזקים שמקורם בחריגה מנורמות הטיפול הסבירות, הרי שקיימת לנו הזכות להגיש תביעת רשלנות רפואית ובנקודה זו עולה השאלה – כמה זמן יכולה להימשך תביעה זו?

 

באילו מקרים מתרחשת רשלנות רפואית?

רשלנות רפואית מוגדרת כמקרה בו נגרם למטופל נזק, בין אם בטיפול עצמו ובין אם כתוצאה מאבחון שגוי, אשר מקורו בסטייה מנורמות הטיפול המקובלות ואופן הזהירות שניתן היה לצפות שיפעל "הרופא הסביר" באותו מקרה.

ניתן להבין אם כן, כי מקרי רשלנות רפואית יכולים להתרחש כמעט בכל פרוצדורה רפואית, בכל אחד משלבי הטיפול, החל מהאבחון ועד ביצוע הפרוצדורה הרפואית עצמה וכן על ידי כל אחד מאנשי הצוות הרפואי – אחיות, טכנאי המכשור הרפואי והרופאים עצמם.

 

תביעת רשלנות רפואית

הנזקים העלולים להיגרם כתוצאה מרשלנות רפואית יכולים לנוע על הטווח הנע בין נזקים קלים וחולפים, דרך נזקים משמעותיים בעלי השפעה לטווח הארוך ועד למקרי מוות קיצוניים, כאשר בכל אחד מהמקרים הללו ניתן יהיה להגיש תביעת רשלנות רפואית ולדרוש פיצויים בהתאם, כפי שתוכלו לקרוא בהרחבה באתר https://www.df-law.co.il.

על מנת לבסס היטב את עילת התביעה ולקבל את מלוא הפיצויים המגיעים לנו, חשוב יהיה להוכיח את הקשר הסיבתי המקשר בין הנזק שנגרם לבין מקרה הרשלנות וזאת בעיקר באמצעות שירותיו של עורך דין רשלנות רפואית מקצועי ומנוסה בתחום.

 

כמה זמן יכולה להימשך תביעת רשלנות רפואית?

ההליך המשפטי של תביעת רשלנות רפואית יכול להיות הליך ממושך למדי, הן בשל הקושי להוכיח את קיומה של הרשלנות הרפואית והחריגה מנורמות הטיפול הסבירות, כפי שמבחן הרופא הסביר מגדיר והן בשל הקושי להוכיח את הקשר הסיבתי.

בהתאם למורכבות המקרה והנסיבות של תביעת הרשלנות הרפואית, כך זמן התביעה יהיה ממושך יותר, כאשר ניתן לומר באופן כללי כי, מרבית התביעות העוסקות ברשלנות רפואית נמשכות מספר שנים. יחד עם זאת, באמצעות הליכי פשרה ניתן לקצר משמעותית את זמני ההליך המשפטי.

 

כיצד ניתן לקצר את הליכי תביעת הרשלנות הרפואית?

מלבד הסדרי הפשרה, ניתן יהיה לקצר באופן משמעותי את הליכי תביעת הרשלנות הרפואית באמצעות עו"ד מקצועי ומנוסה בתחום וכן באמצעות איסוף כלל המסמכים הרפואיים הרלוונטיים, לרבות קבלת חוות דעת של רופא מומחה, באופן שיסייע לבסס היטב את עילת התביעה.

 

לסיכום

תביעת רשלנות רפואית יכולה להתרחש בשל מגוון מקרים, בכל שלב מהליך הטיפול הרפואי ועל ידי כל אחד מאנשי הצוות הרפואי. זמני הליך התביעה משתנים בין מקרה למקרה ונמשכים לרוב מספר שנים, למעט מקרים בהם הצדדים הגיעו להסדר פשרה. בנוסף, ניתן יהיה לקצר את התהליכים באמצעות עו"ד מקצועי, איסוף החומר הרלוונטי וקבלת חו"ד של רופא מומחה.

תביעת רשלנות רפואית

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
חלל מעוצב
טיפים פיננסים
סלון חדש במינימום כסף

כמה כסף השקעתם בעיצוב הסלון שלכם? אם אתם כמו רוב האנשים, סביר להניח שהתשובה היא לפחות כמה אלפי שקלים. ריהוט לסלון הוא דבר שכולם משקיעים בו, ובצדק: הסלון הוא אולי

מומחה נדלן
נדל"ן
כל הדרכים להפוך למומחה נדל"ן

הדרך הכי טובה להפוך למומחים בתחום הנדל"ן היא לעבור קורס ייעודי, בליווי של בעלי מקצוע ועל בסיס תכנים מעודכנים. לאחר מכן ניתן לנצל את הידע על מנת להשתלב בתחום הנדל"ן

מחסני גינה
כללי
איך מחסנים לגינה יכולים לחסוך לכם המון כסף

ככל שעוברות השנים, מתפתחים ונוצרים פתרונות שונים בכל כך הרבה תחומים. בשנים האחרונות תחום המחסנים לגינה התפתח מאוד וכיום תוכלו למצוא אין ספור סוגים של מחסנים לגינה. למה צריך כל