איך לחשב אם שווה לכם לפרוש עכשיו או בשלב מאוחר יותר

אנשים שעדיין לא הגיעו לשלב פרישה, בעיקר הצעירים הם המשפחות הצעירות, הם עסוקים ביום יום, בגידול הילדים ותשלומי משכנתא ותכנון הטיולים המשפחתיים. אך תוך כדי כל אלו, צריך גם לחשוב על חסכון הפנסיה, בסופו של דבר החיסכון באותם ימים הוא שישפיע על מתי תוכלו לפרוש.

ולאלו שכבר שם, וגם אלו שעדיין לא, כאן תוכלו להבין מה בדיוק נכנס לתמונה כשמחשבים שווה לכם כבר לפרוש או אם עדיף לכם לחכות לשלב מאוחר יותר.

 

כמה כסף זה מספיק כסף לפנסיה?

אין תשובה חד משמעית, אך כן יש כמה דברים חשובים להתחשב בהם. שכיר עם משכורת ממוצעת של עשרת אלפים שקלים שמתחיל לחסוך נגיד בגיל שלושים וחמש, יצבור סביב המיליון שלוש מאות שבעים אלף שקלים והקצבה שלו תהיה סביב הששת אלפים ותשע שמונים שקלים לחודש, פחות מזה עלול להיות קשה, ויותר מזה טוב ביותר ועדיף כמובן.

 

מתי כדאי להתחיל לחסוך לפנסיה?

הכספים המושקעים מידי חודש לקרן הפנסיה מושקעים בשוק ההון ומניבים תשואה, התשואה נצברת לאורך זמן ומגדילה לכם את החיסכון באופן משמעותי. ככל שיש יותר כסף כמובן שהתשואה גדולה יותר. לכן ככל שתתחילו לחסוך לפנסיה מוקדם יותר, הסכום כסף שיצטבר והתשואות גם כן יהיו הרבה יותר, אין גיל מומלץ חוץ מכמה שיותר מוקדם שתוכלו.

 

דרכים להגדיל את הפנסיה

עכשיו שאתם יודעים את הבסיס לכמה כדאי לכם לחסוך פחות או יותר, נשאר להבין אין ניתן להגדיל את הסכומים שאתם צוברים בחיסכון הפנסיה בכדי אולי לצמצם את הפער בין כמה שכרגע נראה שתהיה הפנסיה שלכם לבין כמה שאתם רוצים שהיא תהיה.

  • קרן השתלמות לפרידה – אפשרות להגדלת הקצבה העתידית שתהיה לכם לאחר הפרישה, היא לא למשוך את הכספים מקרן ההשתלמות שלכם. אלו כספים שהופכים לנזילים לאחר שש שנים, אך אם אתם לא חייבים את הכסף באותו הרגע, עדיף לכם להשאיר אותו לטווח ארוך, ואולי תוכלו לצבור תשואה נוספת.
  • קופת גמל להשקעה – זהו כלי מעולה שיכול להגדיל לכם את הקצבה העתידית לאחר פרישה, זו קופת גמל עם בונוס, שניתן למשוך את הכספים בבת אחת מתמי שרוצים. היתרון זה שאם תמתינו ולא תמשכו את הכסף עד לאחר גיל שישים, היא תהיה פטורה מתשלומי מסים. וזו דרך נהדרת להוסיף לחסכון והקצבה העתידית.

 

תעזרו במי שאפשר

יש הרבה מה להבין לגבי עולם החיסכון לפנסיה, קל לשכוח את החשיבות, אך ההחלטה לפרוש צריכה להגיע ממקום נוח, שאתם בטוחים שיש לכם מספיק כסף כדי להסתדר ואך יותר בשביל לחיות בנחת, מועדוני גמלאים נמצאים כאן כדי לעזור לכם בהחלטות החשובות האלו, וברגע שתדעו שהגעתם להחלטה, תוכלו לעשות פרישה בקליק בקלות ובלי סיבוכים.

 

תחקרו ותגלו

כל שנותר לכם עכשיו זה לחקור את הדברים הבסיסיים, לבדוק כמה אתם מפרישים, כמה הצטבר לכם כבר בקופת החיסכון של הפנסיה, ולהתייעץ עם אנשים שמבינים בתחום אם שווה לכם עוד כמה שנים של עבודה, או שאתם לגמרי במצב טוב כדי לפרוש.

פֶּנסִיָה

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
השקעה
טיפים פיננסים
 5 הדברים שחשוב לבדוק כאשר קונים בית

לפני שקונית בית, אחד הדברים שצריך לעשות הוא לבדוק טוב טוב מה רוכשים. רכישת בית חדש יכולה להיות הרפתקה מרגשת ומפחידה. במהלך התהליך, תצטרכו להתייחס לעשרות פרטים בנוגע למקום המגורים

למה צריך לעשות ביטוח דירה
ביטוחים
למה צריך לעשות ביטוח דירה?

אף אחד לא רוצה למצוא את עצמו עם פיצוץ בצנרת הצריך תיקון מידי ועלות התיקון מגיעה לעשרות אלפי שקלים… אבל כשקורה דבר כזה, כמה מרגיעה העובדה שיש ביטוח דירה שיכסה

מתנות יודאיקה
כללי
5 רעיונות למתנות יודאיקה מקוריות לכל המשפחה

יודאיקה היא שם כולל שניתן לכל החפצים שקשורים ליהדות ולדת היהודית. חפצי יודאיקה נמצאים בשימוש של העם היהודי כבר מעל לאלפיים שנה, וגם כיום אנשים רבים משתמשים בפרטי יודאיקה רבים