תכנונים פיננסיים שכדאי לבצע לפני פרישה

הפרישה לגמלאות הינה אבן דרך משמעותית עבור כל אדם, ומסמלת את המעבר משנים רבות של עבודה אל החופש.

הפרישה דורשת תכנון פיננסי רב כדי למקסם את מירב הזכויות להם אתם זכאים, וכדי להבטיח לעצמכם ביטחון כלכלי מירבי.

במאמר זה ריכזנו את התכנונים הפיננסיים שרצוי לבצע טרם הפרישה.

 

מיפוי ושקלול ההוצאות העתידיות

בעת היציאה לגמלאות, אורך חייו של אדם משתנה מקצה לקצה. אדם יבלה זמן רב יותר בביתו, ותשלומים כגון חשמל ומים יעלו בהתאם. בו בזמן, מותרות רבות שקיבל ממקום עבודתו ייעלמו גם הן. הטבות אלו עשויות לכלול רכב עבודה, מזון, טלפון, ועוד.

נוסף על כך, הזמן הרב שמתפנה מהווה קרקע פורייה להתפתחות של הרגלים בזבזניים כמו טיולים לחו״ל, או בילויים במהלך השבוע. בשילוב עם אותם הדברים שהאדם לא מקבל ממקום עבודתו, הזמן הפנוי עשוי לייצר עול כלכלי בלתי צפוי. לכן יש לבצע הערכה של ההוצאות השוטפות והמזדמנות שעומדות בפניו, טרם הפרישה.

 

חשבו את רמת ההכנסה הצפויה

כאמור, אורח חייו של אדם משתנה מקצה לקצה במעבר משנות העבודה לשנות הגמלאות. מעבר משכר חודשי למחייה המבוססת על קצבת זקנה דורש התאמות ושינויים על מנת לשמור על רמת חיים נאותה. חשבו את השינוי הצפוי להיות ברמת ההכנסה שלכם, ואת ההשפעה של השינוי על משק הבית שלכם.

 

דעו את זכויותיכם

אדם שפורש לגמלאות זכאי להטבות רבות מגורמים רבים. הזכויות מול מקום העבודה עשויות להיות יתרת ימי חופש או יתרת דמי הבראה, או מענק בגין התראה מוקדמת על עזיבה. ההגעה לגיל הפרישה גם מקנה זכויות כדוגמת הנחות בנסיעה בתחבורה הציבורית, בתשלומי הארנונה, ועוד.

בצעו בדיקה מעמיקה על כלל החסכונות שצברתם במהלך השנים וכיצד לממשן באופן היעיל ביותר. בתוך כך, נסו לבצע תכנון מיסוי נכון שיכול לחסוך עשרות אלפי שקלים.

 

התייעצו עם גורמי מקצוע

התקנות משתנות באופן תכוף, ועבור האדם הממוצע עשוי להיות קושי במעקב אחריהן. היוועצות בגורמי מקצוע בעלי ניסיון רב עשויות למקסם את אפקטיביות תהליך תכנון פרישה.

בהיוועצות זאת יבוצע ניהול סיכונים מקיף תוך התחשבות בהכנסות וההוצאות טרם הפרישה ובעקבותיה. עזרה במילוי טפסים והתנהלות מול הקרנות השנות, ומול מקומות העבודה.

 

סבלנות לא קונים בשום חנות

תכנון הפרישה פרוש לאורך השנים, ומפתה לפדות את סכומי פיצויים שונים לאורך השנים. בין אם מדובר בהוצאות מזדמנות או שינויים בלתי צפויים, זכרו לא לקבל החלטות פזיזות אשר עשויות לגרוע מאיכות חייכם בגיל הפרישה.

 

לסיכום

במאמר זה ריכזו את התכנונים הפיננסיים אותם רצוי לעשות לקראת גיל הפרישה. אנו מקווים שהטיפים הללו תרמו לכם להבין יותר באשר לתכנון הפרישה ולהיערך בהתאם. אל תשכחו לעשות מחקר מעמיק על זכויותיכם, ולהיוועץ בגורמי מקצוע במידת הצורך. בהצלחה.

מטבעות

 

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
מיסים ראשית
טיפים פיננסים
מס הכנסה הורג אותי – מאיפה מביאים עוד כסף?

כל עובד בישראל נדרש להפריש חלק ממשכורתו לטובת מס הכנסה, המס שנגבה על ידי המדינה ונועד על מנת לממן את פעילותה. כאשר ישנם קשיים כלכליים, ההפרשה של מס הכנסה עשויה

לחיצת יד
נדל"ן
נדלן ב2022: מה צפוי לקרות בשנה הבאה בעולם?

הביקוש הגואה ומלאי מוגבל מצביעים על נהירה מחודשת בשוקי המגורים העירוניים והפרבריים ברחבי העולם. שיעורי המשכנתאות בשפל שיא ומחסור במלאי זמין מחזקים את הביקוש של שוק הדיור העולמי. השקעות נדל"ן

שטרות
מיסים
האם כל שכיר חייב לעשות תיאום מס

באם הנכם שכירים, העובדים ביותר ממקום עבודה אחד, עליכם לעשות תיאום מס. בהיעדר תיאום מס, יכול להיווצר מצב בו תחויבו במס גבוה מידי בידי מס הכנסה. באילו מצבים שכירים מחויבים

נגע ראשון
כללי
6 סיבות לגור בראשון לציון!

ראשון לציון, עיר תוססת הממוקמת במרכז ישראל, מציעה שפע של הזדמנויות ורמת חיים גבוהה. בין אם אתם מקצוענים צעירים המחפשים צמיחה בקריירה, משפחה שמחפשת סביבה בטוחה וידידותית, או גמלאים המחפשים