תביעת החזר כספי בגין התייעצויות בריאותיות

לא רק תאונות ומקרי קיצון: בהינתן פוליסת ביטוח בריאות מתאימה, תוכלו לקבל החזרים כספיים גם על דברים שבשגרה הרפואית, כגון התייעצויות בריאותיות או טיפולים שאינם מקרי חירום.

במאמר הבא נסביר כיצד פועלת תביעת החזר כספי בגין התייעצויות בריאותיות.

 

לא רק בעת צרה, אלא גם בשגרה

התקשרויות עם הביטוח מתקשרות אלינו בראש למקרי חירום: תאונות דרכים, תאונות עבודה, נזקי טבע וכדומה. אלא שהאמת שונה מכך, ואפשר להפעיל את הביטוח גם במקרים הרבה פחות דרמטיים. כל חברות הביטוח הגדולות מציעות פוליסות בריאות, במסגרתן אפשר לכסות הוצאות רפואיות שוטפות שבשגרה כגון התייעצויות או טיפולים שנתיים. הוצאות על בריאות, גם כשהכול שגרתי ותקין, יכולות לעלות לא מעט (כך למשל התייעצות עם רופא מומחה מתומחרת לעיתים גם באלפי שקלים, לפי המוניטין שצבר ומורכבות הנושא בו עוסקים), ולכן ביטוח בריאות הוא מוצר חיוני ומשמעותי לכל בית. מומלץ להתייעץ עם עו"ד ביטוחי בריאות על מנת להבין מהו כיסוי העלויות שמגיע לכם מפוליסת הבריאות שלכם, כמו גם בשביל לדעת מהי הפוליסה שבאמת מועילה לכם ולא סתם עולה כסף.

 

כיצד מקבלים החזר על התייעצות?

הנוהג להחזר כספי משתנה מכל טיפול לטיפול, כמו גם מידת ההשתתפות של חברת הביטוח. חלק מהטיפולים כלולים מלכתחילה בתשלום הפוליסה החודשי וכך הם למעשה בחינם למבוטחים, אחרים יהיו בהשתתפות חלקית או מלאה, בהתאם למנוסח בפוליסה.

אופן ההחזר יכול להתבצע בשני דרכים: תשלום מראש או תביעת החזר כספי. במקרה הראשון, עליכם ליידע את חברת הביטוח מראש לגבי הטיפול העתידי המיועד לכם, ותקבלו את הכסף לבצעו מבעוד מועד. בסיטואציה של תביעת החזר כספי, קודם תבוצע ההתייעצות הבריאותית ולאחר מכן תוגש בקשה לתביעת החזר כספי.

בקשה לתביעת החזר כספי אינה דבר מסובך מאוג וניתן למלא אותה דרך טופס מקוון או מודפס, בצירוף הקבלה הרלוונטית. לאחר מכן חברת הביטוח תחזיר את תשובתה, שיכולה להיות אחת מארבע האפשרויות הבאות: אישור התביעה, דחיית התביעה, בקשה למסמכים נוספים או פסילת התביעה בגין התיישנות, בכפוף לתנאי הפוליסה כמובן. גם מועד החזרת התשובה מעוגן בחוזה, ויהיה לרוב עד 90 יום מתאריך הגשת התביעה. אם חברת הביטוח איחרה במתן תשובה, עליה על פי חוק לפצות את המבוטח ללא קשר להכרעה בדבר התקבלות התביעה.

 

לא להתיישנות, כן לערנות

סיבה נפוצה לפסילת תביעת החזר כספי בגין התייעצות בריאותית היא סעיף התיישנות. תקופת ההתיישנות משתנה ממקרה למקרה אך לרוב היא עומדת על עד 3 שנים מזמן ההתייעצות. שינוי במשך תקופה זאת עשוי לקרות בהתאם לגיל המבוטח או לסיבת ההתייעצות. לכן חשוב להיות ערניים ולהגיש בקשת תביעת כספי מוקדם ככל הניתן. זאת על מנת שתקבלו את הכסף המגיע לכם מחברת הביטוח ולא תאבדו אותם סתם כי הוא נשכח.

 

דולרים

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
מלון
כללי
מלון או בית הארחה? כך תחליטו!

ירושלים היא אחת הערים המתויירות ביותר בעולם, והיא מושכת אליה מיליוני תיירים מדי שנה מכל רחבי העולם. עם ההיסטוריה העשירה, התרבות המגוונת והמשמעות הדתית שלה, ירושלים מציעה חווית טיול ייחודית

מקלחון
טיפים פיננסים
למה חשוב להשקיע כסף בבחירת ארון לחדר האמבט

מרבית האנשים בארץ משקיעים זמן רב ומאמץ כדי להגיע לשלב המיוחל שבו הם יוכלו לקנות לעצמם נכס. יש מי שסבורים שההוצאות הכלכליות הגדולות מסתיימות ברכישה עצמה. אותם אנשים צפויים לגלות

שוק ההון
השקעות
אילו סגנונות מסחר קיימים בשוק ההון?

בעידן הפיננסי המודרני, שוק ההון מהווה תחום מרתק אשר משפיע על הכלכלה ועל חיי האנשים בישראל וברחבי העולם. מהלך המניות והמטבעות בשוק ההון משקף את התנודות והטרנדים הכלכליים העולמיים. בנוסף,

ניקוי BDI
עסקים
האם בי די איי משפיעה על הריבית?

בי די איי הוא דוח הנתונים הפיננסיים של כל אדם, אותו מוציא בנק ישראל על מנת לבחון את ההתחייבויות הכספיות, העמידה בהחזר הלוואות ובאשראי, חדלות פירעון, תיקי הוצאה לפועל וכיוצא