רוצה להקים עסק? על מה צריך לשלם

הקמה של עסק, היא לא החלטה פשוטה.

החלטה זו כרוכה בסיכונים רבים, ומלבדם, המון בירוקרטיה.

לפני שאתם מתחילים במלאכה, חשוב קודם כל לשבת עם עצמכם ולעשות אפיון לעסק.

בתהליך האפיון תוכלו את עצמכם שאלות כמו: איזה עסק תרצו לפתוח? איזו בעיה הוא לפתור? את מי הוא בא לשרת? מה מייחד אותו? ומה מבדל אותו מכל עסקים אחרים שיש בסביבה? והאם יש לנו את הכסף לכף?

 

עוסק מורשה, עוסק פטור או שותפות

עוסק פטור או עוסק מורשה הם הגדרה של בעל העסק עצמו במע״מ. למעשה מספר העוסק, הוא תעודת הזהות של בעל העסק. כאשר אדם רוצה לפעול במסגרת עוסק (בין אם הוא פטור או מורשה) הוא חייב לפתוח תיק ברשויות המס- מס הכנסה, מע״מ וביטוח לאומי.

ישנה חובה לפתיחה של עסק והיא רגע לפני קבלה של הכספים. קבלה של כספים מלקוחות לפני פתיחה התיקים ברשויות היא אינה חוקית. מה שכן ניתן לעשות, הוא לשווק את העסק, לנהל דף פייסבוק עסקי ואפילו לפתוח בלוג אינטרנטי, וכך להתחיל ולצבור עוקבים שהם קהילה.

בדרך כלל, בתום של שנת מס ראשונה שלאחר פתיחה של העסק, בעל העסק יקבל בקשה להגיש הצהרת הון. ישנם תחומי פעילות מסוימים שיהיו מחייבים לקבל רישיון עסק.

 

מס הכנסה

כל בעל עסק משלם מס הכנסה על הרווחים לשו. הרווח בעסק הוא מחזור מכירות ופחות הוצאות. בכל שנה, יש להגיש למס הכנסה דוח על הכנסות השנה הקודמת. דוח שומה כולל את כל ההכנסות של בעל העסק. מדובר על כל הרווחים של העסק, הנכסה ממשכורת, הכנסה משכר דירה, קצבאות פנסיה וביטוח לאומי, על כל אלו יש לפרט בדו״ח.

 

ביטוח לאומי

ביטוח לאומי והא מס נוסף שיש לו כאחוז מהרווחים. ביטוח לאומי הוא סוג של ביטוח, הוא נועד לשלם קצבה או גמלה כאשר לא יהיה ניתן לעבוד, כמו תאונת עבודה, נכות או זקנה. תשלום לביטוח לאומי כולל: ביטוח בריאות וביטוח לאומי. כאשר אנו מדברים על תשלום לביטוח לאומי, אנו מתכוונים לשני הדברים יחדיו.

 

 תפקידים שונים

ישנם כמה תחומים שבעל עסק צריך להכיר, על מנת שהעסק שלנו יוכל להצליח, ואת ההוצאות הללו, כדאי מאוד לקחת בחשבון. הוצאות כגון: שיווק ופרסום – מה שיגרום לאנשים להתעניין בעסק.

מכירות – לאחר שהגיעו להתעניין בעסק, כך יתבצעו העסקאות למכירה או שירות.

ניהול של כספים – בעל העסק יהיה חייב מישהו שמבין ומהבל את ההוצאות וההכנסות בעסק.

פיתוח מוצרים – בין אם מדובר על מכירה או ישרות, חלק מהזמן צריך להיות מוקדש למוצרים חדשים.

אדמיניסטרציה ותיאום פגישות – תפקיד זה יהיה מאוד חשוב לתפקוד והסדר של העסק. ועוד תפקידים רבים כמו עיצוב גרפי, תפעול ולוגיסטיקה ועוד. לא פשוט אומנם להקים עסק, אבל לעיתים רבות זה שווה את המאמץ. בהצלחה!

 

מחשבון

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
נגע ראשון
כללי
6 סיבות לגור בראשון לציון!

ראשון לציון, עיר תוססת הממוקמת במרכז ישראל, מציעה שפע של הזדמנויות ורמת חיים גבוהה. בין אם אתם מקצוענים צעירים המחפשים צמיחה בקריירה, משפחה שמחפשת סביבה בטוחה וידידותית, או גמלאים המחפשים

עניבה צבעונית
כללי
מה החשיבות של לבוש הגון בפגישת עסקים

כדי שפגישת עסקים תגיע לתוצאות האופטימליות ביותר ותישא פרי, ישנן דקויות שונות שחשוב לעמוד עליהן. אחת מהן היא חשיבות הלבוש ההגון. המאמר יפרט מדוע זה חשוב   הראה לי את