קוד משרד הבריאות – הדרך של המשפחה לקבל סיוע מהמדינה במימון בית האבות להורה

כל משפחה רוצה את הטוב ביותר בשביל סבא וסבתא, אבל לא לכל משפחה יש את האמצעים לממן שהות יקרה בבתי אבות.

חשוב לדעת שיש דרכים להוזיל את העלויות, אחת מהן היא באמצעות ״קוד משרד הבריאות״.

ה״קוד״ הוא למעשה סיוע שמשרד הבריאות מעניק למטופלים סיעודיים או תשושי נפש, והוא עשוי לסייע למשפחות רבות במימון בתי האבות, כדי שסבא וסבתא שלנו יקבלו את הטיפול שהם זקוקים לו, במקומות הראויים לכך.

לפי משרד הבריאות, כל אדם שהוגדר סיעודי או תשוש נפש – זכאי לסיוע במימון אשפוז סיעודי.

אשפוז סיעודי הוא למעשה מגורים בבית אבות, ובעבור לא מעט משפחות בישראל, קוד משרד הבריאות הוא יקר מפז, והוא הדרך של המשפחה לקבל סיוע מהמדינה במימון בית האבות להורה.

 

מי זכאי לסיוע? ומה אומר משרד הבריאות?

לפי התוספת השלישית לחוק ביטוח בריאות ממלכתי, הגריאטר המחוזי הוא זה שקובע אם המטופל מוגדר סיעודי או תשוש נפש באמצעות ועדת סיווג. משרד הבריאות מגדיר מטופל סיעודי כ״סובל מירידה קשה וקבועה בניידות, בתפקודי היום יום הבסיסיים ובמצב הבריאות, כתוצאה ממחלה כרונית או מליקוי קבוע ואשר יזדקק לטיפול ומעקב במסגרת אשפוז רפואית סיעודית לתקופה ממושכת״. משרד הבריאות מגדיר מטופל תשוש נפש: ״מטופל הסובל מירידה משמעותית וקבועה בתפקודי המוח (מצב הקרוי ירידה קוגניטיבית, קיהיון או דמנציה), אשר מתבטאת בירידה בזיכרון, בהתמצאות, בשיפוט וכו', במידה כזו שהוא זקוק לעזרה מלאה בפעילויות היום יום לרבות הלבשה, רחצה, אכילה, שימוש בשירותים, הכוונה בניידות והשגחה על בטיחותו בכל שעות היממה.״

בהתאם לחוק, אדם זכאי לסיוע תחת הגדרת קוד משרד הבריאות רק אם הוא אינו מקבל סיוע מכוח חוק אחר (למשל נפגעי תאונות דרכים, פעולות איבה, זכאי משרד הביטחון וכו׳).

 

כמה זמן לוקח לקבל תשובה על זכאות לקוד משרד הבריאות?

לפי משרד הבריאות, מרגע שכל החומרים שהמשרד דורש הוגשו, תתקבל תשובה בתוך חודש. במהלך החודש הזה יערוך משרד הבריאות ביקור בית שלאחריו תדון ועדת הסיווג בבקשה. אם מתקבלת תשובה שלילית, יש אפשרות לערער על ההחלטה לוועדת ערר מחוזית, ולאחר מכן לוועדת ערר ארצית.

 

אישרו לנו זכאות לסיוע באמצעות קוד משרד הבריאות – מה עכשיו?

אחרי שאושרה הזכאות, עליכם לבחור במוסד שבו תרצו שסבא או סבתא ישהו. חשוב לזכור! קוד משרד הבריאות לא תקף בכל בית אבות, אלא רק בבתי אבות שנמצאים בפיקוח משרד הבריאות. ודאו שבית האבות הרצוי נמצא ברשימה (קל מאוד לבדוק את זה באמצעות משרד הבריאות). מעבר לסיוע המתקבל, יש לחתום על כתב התחייבות לתשלום ההפרש שנותר אחרי הפעלת הקוד, ולשלם את החשבון עד לתאריך 24 בכל חודש.

 

זוג מבוגרים

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
נציג
טיפים פיננסים
עשה ואל תעשה עם מרכזיות בענן

עבור עסקים רבים הוצאות תקשורת הן מההוצאות המשמעותיות בעסק. החדשות הטובות הן שניתן לצמצם משמעותית את הוצאות התקשורת ועל הדרך להנות מפתרונות מתקדמים ביותר שלא מתאפשרים במרכזיה טלפונית קלאסית. הכירו