!סוחר בשוק ההון? לא בלי רואה חשבון

החיוב במס על רווחים בשוק ההון נעשה על בסיס אישי וכל הכנסה מניירות ערך דרך ברוקר בחוץ לארץ או בארץ חייב בתשלום מס בארץ. המס על ניירות ערך נע בין 15% ל-35% כאשר יש אירוע מס, כלומר לאחר המימוש. לכל מי שסוחר בשוק ההון מומלץ לקבל ליווי מרואה חשבון על מנת לקבל ייצוג מול רשות המסים ולהגיש את דוח המס ולהוריד למינימום את חבות המס.

 

אירוע מס מבחינת מיסוי

למשיכת כספים מחשבון המסחר בבורסה אין קשר לאירוע המס ויכול להיווצר אירוע מס של רווח או הפסד גם בלי למשוך כספים בפועל. בכל מקרה על כל רווח או הפסד יש צורך שהרואה חשבון ידווח על כך ויש להתחשבן על המס בהתאם. חשוב להבין כי חישוב המס על רווחי הון מתבצע לכל שנת מס בנפרד ואין להעביר רווח הון משנה לשנה. לעומת זאת הפסדי הון כן ניתן להעביר לשנת המס הבאה. עוד על תפקידו של רואה חשבון שוק ההון ראו כאן.

 

קיזוז הפסד ברווח

מי ששילם מס על הכנסות מדיבידנד או ריבית והפסיד במקביל בשוק ההון יכול לקבל החזר מס. הפסדי הון ממכירה של ניירות  ערך אפשר לקזז גם כנגד הכנסות מדיבידנד אן ריבית אשר שולמו בשנה שבה נוצר ההפסד בשל אותו הנייר. התנאי לכך הוא ששיעור המס שקיבל הסוחר לא עלה על 25%. זה אפשרי כאשר אין רווח הון לקזז כנגדו הפסד.

 

תקרת הדיווח

במידה ולא נוכה מלוא המס במקור מרווח במסחר וכאשר מחזור המכירות אינו נמוך מהתקרה, ישנה חובה להגיש דוח מס שנתי לרשויות המס ולדווח על הרווחים שנוצרו במהלך שנת המס.  עד למחזור מכירות מסוים ניתן לקבל פטור במידה ונוכה מלוא המס במקור על ידי הברוקר. חישוב רווח הון מתבצע לאחר קיזוז הפסדים וניכוי הוצאות.

בעת גביית המס הברוקר לא מבצע קיזוז הפסד שנבע משנה קודמת. במסחר שמבוצע באמצעות מספר ברוקרים שונים שמנכים מס במקור, כל ברוקר מבצע את ההתחשבנות אבל לא מתבצעת התחשבנות בין הברוקרים שונים. במקרים רבים מנוכה מהסוחר מס ביתר וניתן באמצעות רואה חשבון לשוק ההון לקבל החזר מס.

 

כללי קיזוז

בסעיף 92 לפקודת מס הכנס נקבעו כללי הקיזוז עבור הפסדים הוניים. הפסד הון שמקורו בנכס מחוץ לישראל תחילה יקוזז מול רווח מחוץ לישראל ורק לאחר מכן מול רווח מנכס שנמכר בישראל. הפסדי הון מניירות ערך ניתן לקזז מול רווחי הון מניירות ערך אחרים או מול דיבידנד או ריבית מכל נייר ערך אחר כל עוד המס עליו נמוך מ-25%.

 

רואה חשבון לשוק ההון

מי שסוחר בשוק ההון צריך להבין שלרוב יש יותר מחלופה אחת לקיזוז ההפסדים הנגרמים מפעילות בהשקעות בשוק ההון וניירות ערך. לרואה חשבון הבקיא במיסוי שוק ההון יש את הידע, הכלים והניסיון למקסם את החזרי המס המגיעים לך בהתאם לחוק ולהעביר הפסדים משנה לשנה.

סוחר בשוק

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
דולרים
הלוואות
מה היתרונות בהלוואה חוץ בנקאית?

הלוואה חוץ בנקאית היא כל הלוואה שאינה מתקבלת מהבנק אלא מגוף אחר כמו: חברת כרטיסי האשראי שלכם, חברות ביטוח למיניהן, מימון ישיר וכו'.   הלוואה חוץ בנקאית –התנהלות כלכלית לא

ביטוחים
ביטוח מבנה – מקרים שאנשים לא עשו ביטוח

עולם הביטוח בישראל הוא אינסופי ולכן לא פעם נוצרת אצלנו התחושה שחברות הביטוח השונות פשוט מנסות לגרום לנו לעשות את כל הביטוחים האפשריים. עם זאת, בפועל זה לא מדויק, והאמת

פרסום בפייסבוק
עסקים
תקציב הוצאות פרסום לעסק

כל בעל עסק צריך להחזיק בתקציב הוצאות מסודר שיאפשר לו לדעת איך לנהל את העסק על הצד הטוב ביותר. עובדה זו ידועה לקוראים שלנו שעוקבים אחרי סדרת המדריכים שאנו מעלים