ניהול תקציב משפחתי – איך תעשו את זה נכון.

אתם לא לבד.

ישנן משפחות רבות בארץ אשר אינן מתנהלות כלכלית בצורה נכונה. התנהלות לא תקנית של כספים יכולה להוביל משפחה שלמה לתהומות ולמקומות לא נעימים בכלל לדוגמא. לחץ נפשי הנובע בעקבות המצב הכלכלי שעלול להוביל לריבים בין בני המשפחה, מצב רוח ירוד, ויתורים על דברים שאוהבים ותחושות נוספות אשר משפיעות לרעה ובצורה ישירה על על התחושה הכללית ועל האווירה בבית. ניתן להימנע מרגשות שליליים אלו במידה ונדע יותר על ניהול תקציב משפחתי בצורה נכונה. במאמר הבא נציג מספר דרכים שיסייעו לניהול תקציב המשפחה בצורה נכונה וטובה.

 

פתיחת חשבון בנק משותף.

דרך אחת להתנהלות כלכלית נכונה יותר היא פתיחת חשבון בנק משותף. כאשר מחזיקים בחשבון בנק משותף כל הכסף נכנס ויוצא ממקום אחד וזה מועיל להתנהלות כלכלית נכונה בכך שיהיה קל יותר לבצעה את השלבים הבאים. חשוב לציין כי רצוי שמלבד חשבון בנק אחד יהיה גם כרטיס אשראי אחד מאותה סיבה שהיא: הכסף נכנס ויוצא מחשבון אחד.

 

בקרה מלאה על הכספים.

הדבר הראשון שיש לעשות כדי להתנהל כלכלית בצורה נכונה זה להיות תמיד בבקרה על הכסף. כאשר מחזיקים בחשבון בנק וכרטיס אשראי אחד קל יותר לדעת כמה כסף נכנס לעומת כמה יצא? זה לא מספיק רק לדעת כמה כסף יצא אלה גם על מה הוא יצא. אין צורך כל כמה דקות לבדוק מה המצב בחשבון, אבל כן לפחות פעם ביום. כאשר קיימת בקרה ופיקוח מסויים על הכסף יהיה יותר קל לדעת מתי צריך לחסוך ומתי ניתן לשחרר יותר כספים. שיטה זו של בקרה ופיקוח על הכסף תוביל לכך שבבית יתקיים ניהול תקציב משפחתי בצורה נכונה.

בניית תקציב חודשי מסודר.

רבים מאיתנו שואלים כל סוף חודש על מה הלך כל הכסף? כדי לענות לעצמנו על שאלה זו בצורה מדויקת וכדי להביא את המשפחה למצב בו ניהול תקציב המשפחה עובד בצורה נכונה, יש לבצעה תקציב חודשי בכל תחילת חודש. לאחר שביצענו את השלב הראשון בו אנו יודעים בוודאות כמה כסף נכנס נגיע אל השלב השני בו אוספים את כל הקבלות מכלל המקומות בהם התבצעה רכישה אפילו את הדבר הקטן ביותר, מחלקים לפי קטגוריות וסוכמים. הרעיון הוא שבסוף תהיה לנגד ענינו טבלה ובה רשום במפורט כמה כסף יצא החודש על כל קטגוריה, לדוגמא: קניות לבית – 500 ש"ח, ביגוד והנעלה – 600 ש"ח וכן הלאה. נחלק את הטבלה לסדרי עדיפויות ואם ישנה קטגוריה בה הוצאנו מעבר לסכום הרצוי נדע בחודש הבא להוציא פחות כסף על הקטגוריה אשר בה חרגנו.

 

לסיכום.

ניהול תקציב משפחתי בצורה נכונה אינו דבר מסובך ובעזרת כמה שינוים קלים בהרגלי הצריכה וההתנהלות הכלכלית ניתן להגיע לתוצאות טובות יותר ולנהל את הכסף בצורה תקינה.

 

קופת חיסכון

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
איש מקליד
טיפים פיננסים
האם יש הבדל בעלויות של אופיס 2019 לאופיס 2022

לא פעם אנו נתקלים בשאלות שנשאלות מצד גולשים בכל הנוגע לרכישה של מוצרי אופיס. הדבר הוביל אותנו להבין כי יש צורך בכתיבה של מדריכים שעוסקים בנושא באופן מעמיק. מדריך זה

מחשב
טיפים פיננסים
ההשפעות הפיננסיות של כניסת החנות הוירטואלית לחיינו

המהפכה הוירטואלית הובילה להשפעות פיננסיות חסרות תקדים, וזאת בשל פתיחה של מאות חנויות וירטואליות. מהו ההיקף וכיצד גם אתם כבעלי עסקים יכולים להצטרף? להלן הפרטים. חנות וירטואלית – מהפכה פיננסית

פגישה
ייעוץ עסקי
מהו ייעוץ עסקי ואילו עסקים זקוקים לו?

ייעוץ עסקי הוא תהליך אינדיווידואלי בו יועץ עובד עם בעל העסק או עם אחד המנהלים במטרה להגיע להישגים שנקבעו מראש. כיוון שכל עסק שונה, גם כל ייעוץ שונה כשהמשותף הוא