ניהול נכס מניב – המדריך המלא של different

להחזיק ולנהל נכס מניב, כמו דירה או חנות, זאת עבודה קשה.

זאת לרוב עבודה צדדית, שמתווספת למטלות היומיום, ולא תמיד יש לכם זמן או כוח להתעסק בה.

יש מספר דברים שצריך לדעת אם רוצים להחזיק נכס מניב ואכן להרוויח ממנו תשואה טובה ששווה את כל ההתעסקות.

בדיוק בשביל זה אנחנו כאן, כדי לתת לכם את כל העצות בנושא ניהול נכס מניב.

 

מה זה נכס מניב?

נכס מניב הוא, למעשה, כל סוג של נכס נדל"ן אשר מעניק לבעלים שלו הכנסה חודשית. נכס כזה הוא השקעה אקטיבית, להבדיל מהשקעות פסיביות כמו אגרות חוב או מניות. הנכס המניב דורש תחזוקה שוטפת, מציאת שוכרים, ניהול הפן המשפטי של השכרת הדירה וכן גבייה חודשית של שכר הדירה מהשוכרים. אמנם זאת אינה התעסקות גדולה אך נדרשת תשומת לב, תקשורת עם השוכרים ופתרון בעיות באופן שוטף.

 

מציאת שוכרים

חלק משמעותי ביותר, שיכול להפוך את ניהול הנכס להרבה יותר קל עבורכם, הוא בחירת השוכרים. חשוב שהשוכרים שתמצאו לדירה או לחנות שלכם יהיו אנשים שאתם תסמכו עליהם – שישלמו את שכר הדירה בזמן, שישלמו את החשבונות השוטפים ושלא יגרמו נזק לדירה. כדאי למצוא אנשים שנראים לכם אמינים ושאתם מרגישים שתוכלו לתקשר איתם בצורה טובה ונוחה.

בעלי דירות רבים משתמשים בשירותי תיווך על מנת למצוא את השוכרים. זה אכן פתרון קל ונוח, אשר חוסך לכם עבודה רבה, אך יש לזכור כי עליכם גם לפגוש את השוכרים בעצמכם ולראות שהם באמת אנשים שהייתם רוצים שיגורו בדירתכם. כמו כן כדאי למצוא שוכרים שמתכוונים להישאר לטווח ארוך, כמו משפחות או זוגות, וכך תוכלו להימנע מחיפוש שוכרים חדשים מדי שנה.

 

תחזוקה שוטפת

בכל נכס נדל"ני עלולות לצוץ תקלות או בעיות, בין אם זה בתשתית של הבית ובין אם זה במוצרים החשמל או הרהיטים שהגיעו עם הדירה. ברוב חוזי השכירות נהוג כי בעל הדירה הוא זה שמטפל בבעיות הללו. מי שמעוניין להימנע מהתעסקות תדירה בתקלות, יכול לבחור בעל מקצוע איתו הדיירים יהיו בקשר ישירות, יטפל בכל הבעיות ואתם רק תשלמו על העלויות הנדרשות.

 

חוזה שכירות

יש באינטרנט חוזי שכירות סטנדרטיים מעולים שתוכלו להיעזר בהם. כדאי לעבור עליהם בכל זאת ולראות כי אתם מסכימים עם התנאים המפורטים בהם, ולעשות את השינויים הנדרשים במידת הצורך. ייתכן והשוכרים שלכם יבקשו להוסיף סעיף מסוים, כמו סאבלט או יציאה מוקדמת מהחוזה, ואתם תצטרכו לשקול האם זה משהו שאתם מוכנים לאפשר. באתר של חברת different תוכלו למצוא מספר חוזים כאלו.

כמובן שישנן גם חברות שמציעות שירות של ניהול הנכס בעבורכם, וייתכן שאם כל מה שמפורט כאן במאמר פחות מתאים לכם, תוכלו לשכור את אחת מהחברות הללו.

 

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
למה צריך לעשות ביטוח דירה
ביטוחים
למה צריך לעשות ביטוח דירה?

אף אחד לא רוצה למצוא את עצמו עם פיצוץ בצנרת הצריך תיקון מידי ועלות התיקון מגיעה לעשרות אלפי שקלים… אבל כשקורה דבר כזה, כמה מרגיעה העובדה שיש ביטוח דירה שיכסה

תיירים
ביטוחים
5 כיסויי ביטוח שיש לפעילויות שונות בחו"ל

חיסון הקורונה כבר כאן ואזרחי ישראל נוהרים בהמוניים להתחסן. משמעות הדברים היא שאם הכול ילך כמתוכנן, ממש עוד מעט השמיים יפתחו וכל אותם חלומות על איטליה, ספרד או ארצות הברית

לחיצת יד
טיפים פיננסים
איך לחסוך כסף בעסק בצורה ירוקה

עסקים ירוקים אינם עושים חסד רק עם הסביבה, אלא בראש ובראשונה הם עושים חסד עם עצמם – מתנהלים בצורה יעילה וחסכונית הרבה יותר ומרוויחים המון כסף. שני תחומים מדוברים רבות