מס הכנסה הורג אותי – מאיפה מביאים עוד כסף?

כל עובד בישראל נדרש להפריש חלק ממשכורתו לטובת מס הכנסה, המס שנגבה על ידי המדינה ונועד על מנת לממן את פעילותה. כאשר ישנם קשיים כלכליים, ההפרשה של מס הכנסה עשויה להפוך לנטל לא קטן, ולנגוס בחלק משמעותי מהמשכורת שאתם מקבלים. אם אתם מחפשים פתרון למצב שכזה, המשיכו לקרוא!

 

עבודה נוספת – לא תמיד הפתרון הכי טוב

המחשבה הראשונה שכנראה קופצת לראש כאשר חושבים על הדרך שבה ניתן להביא עוד כסף, היא למצוא עוד עבודה, שתהווה כהשלמת הכנסה ותכניס לנו עוד כמה אלפי שקלים בחודש. זוהי באמת האופציה המתבקשת ביותר על מנת להגדיל את מקור ההכנסה שלכם, אך לא תמיד זהו הפתרון כאשר מדובר במס הכנסה.

שיטת המיסוי בישראל היא פרוגרסיבית – ככל שתרוויחו יותר כסף, כך תצטרכו לשלם יותר מס. לכן, בעת חיפוש עבודה נוספת, חשוב לבחון כיצד ההכנסה שהיא תניב לכם תשפיע על ניכוי מס ההכנסה. אם גם בעבודה החדשה אתם נשארים באותה דרגת מיסוי – מה טוב. אם העבודה החדשה מעלה אתכם לדרגת מיסוי גבוהה יותר – יש לבצע חישוב של עלות מול תועלת.

עם זאת, חשוב לזכור שכאשר אדם עובד ביותר מעבודה אחת – הוא נדרש לבצע תיאום מס, שנועד כדי לאפשר לו לצמצם את מס ההכנסה שהוא משלם ממשכורותיו. על מנת לקבל מידע נוסף אודות תיאום מס, תוכלו להיכנס למדריך המלא לחיסכון במיסים.

 

צמצום הוצאות

דרך נוספת שדרכה תוכלו "להרוויח" עוד כסף, היא דרך צמצום ההוצאות שלכם. המילה להרוויח כתובה במירכאות, כי אתם לא באמת מגדילים את הסכום אותו אתם מרוויחים – אלא את הסכום שנשאר לכם בסוף כל חודש.

אמנם מס ההכנסה עדיין עומד בעינו, אך אם תצמצמו את כל ההוצאות שאינן הכרחיות, תוכלו להרגיש פחות את הסכום שנגבה מכם כמס.

 

הדרך לחסוך במיסים שאתם משלמים

ישנה דרך מופלאה לחסוך במיסים שאתם נדרשים לשלם מדי חודש – והיא נקראת נקודות זכות במס הכנסה. ישנם מצבים רבים בהם תוכלו לקבל נקודות זכות שכאלו, שתלויים במצבכם האישי ובשינויים שחלו בחיים שלכם. כל נקודת זכות שווה כסף שתוכלו לחסוך בתשלום מס הכנסה!

המצבים בהם ניתן לקבל נקודות זכות הם מגוונים – שינוי במצב המשפחתי (לידה, גירושין, משפחה חד הורית, הורים לילדים בעלי צרכים מיוחדים, הורים לילדים בעלי לקויות למידה, תשלום מזונות ועוד), במצב הבריאותי (מחלה קשה, מחלת הסרטן, עיוורון או נכות, נכי צה"ל), במצב התעסוקתי (פיטורים, פיצויים, אבטלה, מעבר בין עבודות, שינויים במשכורת החודשית) ועוד.

במידה וכבר שילמתם מס גבוה מכפי שהייתם אמורים לשלם, תוכלו לקבל החזר מס עבור ההפרש. את הבקשה להחזר מס יש להגיש לרשויות המס – ניתן להגיש בקשה גם בצורה רטרואקטיבית, עד 6 שנים אחורה.

 

מיסים

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
לדעת ייעוץ משכנתא ראשית
כללי
דברים שכדאי לדעת על שירותי ייעוץ משכנתא

ההבנה שלא תוכלו לקנות דירה בלי שאתם לוקחים משכנתא מהבנק הכתה בכם? ברור לכם שלמרות העבודה הקשה גם אתם, כמו רבים מהישראלים האחרים, בסופו של דבר תזדקקו לסיוע של הבנק?

קופת חיסכון
הלוואות
איזו הלוואה כדאי לקחת למימון פרויקט נדל"ן?

תרשו לנו לעניין אתכם בשני נתונים מרתקים: 1.רכישת דירה היא העסקה הכלכלית הגדולה ביותר של משפחה ממוצעת. 2.דירה היא הנכס העיקרי ביותר של משפחה ממוצעת: דירה ממוצעת מוערכת ב-1.6-1.8 מיליון

חברה מוגבלת
טיפים פיננסים
מה כרוך בפתיחת חברה בע"מ?

חברה בע"מ היא חברה בעירבון מוגבל. לפני פתיחת חברה כזו, חשוב שתכירו היטב את הכרוך בפתיחת חברה כזו. כי כמו כל דבר, יש לפתיחה כזו, גם חסרונות וגם יתרונות. כאן