מיהו מנהל שיווק ואיך הוא עוזר לעסק שלך?

במאה ה- 21 בה אנו חיים, עולם השיווק תופס מקום רחב הרבה יותר מאי פעם. בעבר, חברות גדולות ומפורסמות נשענו לרוב על פרסום כללי ומערך מכירות נרחב, כיום ברור לכל מנהל עסק או חברה שהוא חייב להחזיק מחלקת שיווק חדשנית וחזקה. מנהל השיווק צריך למעשה להוציא אל השוק מוצר מסוים של החברה בצורה כזו שתגרום לקהל היעד של המוצר להתעניין בו ולרכוש אותו. לאחרונה, עולם השיווק החל לכלול בתוכו גם את עולם המכירות, במיוחד במצב בו רכישות רבות נעשות באופן מקוון דרך רשת האינטרנט ללא קשר לאיש מכירות. בסופו של דבר, מנהל שיווק צריך להגדיל את מחזור המכירות של מוצרי החברה.

 

אז מה בדיוק התפקיד של מנהל השיווק?

מנהל השיווק אחראי על תכנון וניהול של אסטרטגיה שיווקית שתגדיל את רמת ההכנסות של החברה או העסק, בטווח הזמן המיידי והארוך. מסיבה זו יועץ שיווק טוב מבין שהוא צריך לחלק את הזמן שלו כך שהוא יספיק לעבוד על שתי מטרות מרכזיות:

להגדיל כמה שאפשר את כמות הלקוחות של החברה וכך בעצם להגדיל את רמת ההכנסות שלה.

להתאים ולשפר כל הזמן את מערך השיווק, התאמה ובנייה נכונה של השיווק בהתאם להתרחשויות בשוק במהלך הזמן, וייצוב של המוצר כדי לשמור על רווחיות לטווח הזמן הארוך יותר.

 

איך בונים אסטרטגיה שיווקית?

כדי לבנות את האסטרטגיה השיווקית הכי נכונה ומתאימה לעסק, או לחברה מנהל שיווק חייב להכיר היטב את השוק, ולהבין לעומק את מצב הביקוש וההיצע כיום ובעתיד בתחום של המוצר אותו הוא מעוניין למכור. ההיצע הוא כמובן השירות או המוצר שאותו מציעה החברה, הביקוש הוא כמובן פלח השוק שהשירות או המוצר מכוונים אליהם על שלל מאפייניהם וצרכיהם השונים. מנהל שיווק טוב צריך גם להכיר את המתחרים שלו בתחום, ולהבין את נקודות התורפה והחוזקות שלהם.

 

למה כדאי לכל עסק להחזיק מנהל שיווק?

כדאי מאוד לזכור שגם אם הצלחת לבנות את אסטרטגיית השיווק הכי טובה ומתאימה עבור העסק או החברה שלך, עניין השיווק יכול ליפול ולהיכשל אם לא תמצא את מי שינהל ויוציא לפועל את השיווק על הצד הטוב ביותר. הדבר הזה הוא חלק בלתי נפרד, ולמעשה החלק החשוב ביותר, בעבודתו של כל מנהל שיווק. ניהול מושכל וחכם של מערך מכירות, יצירה של חומר שיווקי מתאים לטובת אנשי המכירות, וקביעה של יעדי צמיחה מציאותיים, הם הבסיס בעבודתו של כל מנהל שיווק. פעמים רבות, בייחוד כאשר מדובר על עסקים קטנים, בעל העסק שמכיר היטב את העסק לוקח את האחריות של ניהול השיווק. חשוב להבין ולזכור שעסק שרוצה לגדול באופן משמעותי חייב להעביר את ניהול השיווק למומחה המבין בתחום, כמובן עם עדיפות למי שבקיא בתחום הרלוונטי בו עוסק העסק.

איש שיווק

 

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
טיפים פיננסים
הפגיעה הפיננסית בתהליך הוצאה לפועל

תהליך הוצאה לפועל הוא תהליך בו המדינה פועלת כנגד חייב על מנת שיחזיר את חובו לנושה. הלשכה להוצאה לפועל היא חלק מרשות האכיפה והגביה, ויש לה סמכויות נרחבות להטלת עיקולים

חבילות SIM
כללי
מה כוללות חבילות האי סים השונות?

בשנים האחרונות, טכנולוגיית ה- esim צוברת פופולריות כחלופה נוחה וגמישה יותר לכרטיסי SIM  רגילים. עם esim, אתה יכול לקבל אינטרנט ושיחות בכל מקום בעולם, מבלי צורך להכניס פיזית כרטיס SIM