מה כרוך בפתיחת חברה בע"מ?

חברה בע"מ היא חברה בעירבון מוגבל. לפני פתיחת חברה כזו, חשוב שתכירו היטב את הכרוך בפתיחת חברה כזו. כי כמו כל דבר, יש לפתיחה כזו, גם חסרונות וגם יתרונות. כאן ריכזנו עבורכם מידע על הכרוך בפתיחת חברה בע"מ שהיא צורת התאגדות רווחת במיוחד. מוזמנים להכיר את הנושא ולקבל החלטות עסקיות נבונות.

 

מהי חברה בע"מ?

חברה היא התאגדות של אנשים המתאגדים יחד למטרת רווח. למרות שיש חברות חריגות הפועלות ללא מטרות רווח, מרבית החברות המוקמות, מוקמות למטרות רווחיות. כאשר החברה המוקמת היא חברה בע"מ, מדובר בחברה בעירבון מוגבל בה בעלי המניות לא כפופים תחת חובות החברה. חברה בע"מ היא ישות משפטית נפרדת בפני עצמה ולכן היא מומלצת. אבל לפתיחת חברה כזו יש גם יתרונות וגם חסרונות.

 

מהם החסרונות בפתיחת חברה בע"מ?

פתיחת חברה בע"מ היא מורכבת הרבה יותר מפתיחת תיק עוסק מורשה. אם כדי לפתוח תיק עוסק מורשה הגעתם אל משרדי רואה חשבון באשקלון או בכל מקום אחר או אפילו התכתבתם באופן מקוון מבלי צורך בפגישה פרונטלית, הרי שכדי לפתוח חברה בע"מ יש לעבור תהליך מורכב יותר הכולל מילוי טפסים שונים, ליווי עורך דין, פתיחת חשבון בנק ע"ש החברה וכך הלאה, עד שהחברה מוקמת אורך זמן.

מה גם שלא ניתן להקים אותה באופן עצמאי וחייבים עבור כך להיעזר באנשי מקצוע כמו עורך דין, רואה חשבון ועוד. מסיבה זו גם עלויות ההקמה הן גבוהות יותר. גם מבחינה חודשית התשלום לרואה חשבון הם גבוהים יותר באופן משמעותי.

בנוסף לזאת, חשוב לזכור את האגרה הנדרשת לתשלום בפתיחת חברה בע"מ, בעלי חברה בע"מ נשרדים לשלם בתחילת כל שנת מס אגרה על סך 1200 ₪ על כל השנה. יחד עם זאת, חשוב לחשוב טוב לפני פתיחת חברה מהסיבה שכדי לסגור אותה, יש צורך בהליך מורכב ויקר של פירוק חברה.

 

מהם היתרונות בפתיחת חברה בע"מ?

קיימים יתרונות בולטים בפתיחת חברה בע"מ: היתרון הראשון הוא היכולת להשקיע על שם החברה, בעלי החברה לא צריכים למשוך מס על משיכת רווחים לצורך השקעה, אלא הם משקיעים ישירות על שם החברה. כשיש חברה בע"מ, האפשרויות הקיימות לתכנון מס הן רבות יותר. בנוסף לכל, חברה בע"מ היא ישות משפטית בפני עצמה ובעל העסק אמנם מנהל את העסק, אך החברה היא ישות בפני עצמה. כך לא ניתן לתבוע את בעל החברה אישית, אלא את החברה.

יחד עם זאת, חברה בע"מ ממתגת את העסק והופכת אותו למותג בולט מבחינת היררכיה עסקית בישראל… זה לא עסק קטן, לא עסק גדול, אלא חברה! בנוסף ליתרון זה, בולט גם היתרון בגיוס משקיעים, חברה יכולה למכור מניות ולגייס כסף בקלות יחסית. בקיצור, לחברה בע"מ יתרונות בולטים לצד חסרונות. לכן, חשוב לבדוק לפני פתיחת חברה כזו מה נכון לעשות מבחינת עסקית מותאמת אישית. בהצלחה.

חברה מוגבלת

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
גרף נתונים
השקעות
השקעה לא מוצלחת – איך תצא מזה?

בחרת להשקיע בבורסה, קנית מניות, אגרות חוב או כל השקעה אחרת ונראה שהיא בהפסד. תמכת בעסק חדש שקם, השקעת הון למען הון התחלתי והעסק מדשדש ולא מצליח לצמוח. איך יוצאים

נדל"ן
מה זה טופס 4 ואיך משיגים אותו

בשעה טובה אתם בונים בית? דירה? או שאולי אתם קבלנים שבונים עכשיו את הבית הראשון בחייהם? אם כך, ברור שכבר יצא לכם לשמוע על טופס 4. מדובר על טופס שרבים

ארנק מלא לקניות
טיפים פיננסים
האם כדאי פיננסית לקנות גריל גז?

הרבה אנשים שואפים להציב גריל גז בחצר הבית שלהם, על מנת להעניק לאורחים שלהם וגם למשפחה שלהם, כמובן, חווית אכילה של בשר וירקות איכותיים במיוחד, שנצלים במגוון שיטות מיוחדות. היות