מה זה משכנתא הפוכה? המומחים של משכנתא עכשיו עונים על כל השאלות החשובות

משכנתא הפוכה זה לא דבר שרבים עוד נתקלו בו, לרוב עד שזה לא רלוונטי לכם לא תשמעו על כך, אך במידה וזה כן עלול להיות רלוונטי לכם או לקרוביכם,

כדאי לכם להבין וללמוד קצת על מה בדיוק זה אומר.

האמת היא שזה לא מסובך כלל, הלוואה אנחנו מכירים, ופה מדובר בהלוואה עם הסדרים מסוימים, אשר מהווה פתרון מושלם לאנשים בגיל השלישי בעלי נכס

אשר זקוקים לכסף זמין מבלי לעשות וויתורים לא נוחים.

 

בואו נעשה סדר

משכנתא הפוכה או פנסיונרית, זו משכנתא שונה מהמשכנתאות שאנו כבר מכירים, בדומה למשכנתאות המוכרות מדובר בשעבוד נכס כביטח להחזר הלוואה, ובשונה, החזר ההלוואה נעשה בסכום אחד בדרך כלל ובשלב מאוחר יותר לאחר שנים רבות. בני שישים וחמש ומעלה הם הזכאים להלוואה של משכנתא הפוכה ובעל הנכס יכול להמשיך להתגורר בנכס.

 

לאחר מותו של הלווה

לאחר מותו של הלווה הנכס יימכר, והרווח מהמכירה יכסה את סכום ההלוואה והריביות, במצב שיורשי הנכס ירצו לשמור על הנכס הם יוכלו גם לפרוע את ההלוואה בעצמם. חשוב לדעת שבמקרים שבעל הנכס לא נפטר אך הוא עוזב את ביתו או מוכר את ביתו, הבנק יתבע מידית את החזר ההלוואה בתוספת של ריבית גבוהה.

 

תנאים והגבלות

גיל הלווה

משכנתא הפוכה הרי ניתנת לבני שישים וחמש ומעלה, אך חשוב לזכור שזה צריך להיות גילו של הלווה וגם האדם שהנכס רשום על שמו. וככל שגילו גבוה יותר, אחוז המימון בהלוואה יהיה גבוה יותר. מדובר בנוסחה מסוימת, וגובה ההלוואה נקבע על פי גורמים מטעם הגוף שנותן את ההלוואה ושמאי המקרקעין.

 

מודעות וצלילות

בכדי לחתום על המשכנתא ההפוכה, נדרשת יכולת חתימה באופן מודע וצלול לחלוטין, חתימה של הילדים או אנשים אחרים לא תאושר, אך ורק חתימתם הישירה של מבקש ההלוואה.

 

דירוג אשראי

למתן ההלוואה, הלווה חייב להיות בעל דירוג אשראי גבוה, הכוונה היא שהוא יהיה נקי מהתחייבויות כספיות אחרות. זאת למעט מקרים בהם ברור שהמשכנתא תכסה את החובות אך גם תשאיר סכום משמעותי ללווה.

 

מי נותן את המשכנתא ההפוכה?

השוק של משכנתאות הפוכות הוא די גדול ויש בו לא מעט תחרות, בתוך האפשרויות תמצאו חברות אשראי, חברות ביטוח ועוד גופים חוץ בנקאיים רבים שמציעים מימון פיננסי בצורת המשכנתא ההפוכה לפנסיונרים, וכל זה בתנאים טובים מאוד עם אפשרויות רבות שמקלות על כל התהליך.

 

עכשיו כשאתם יודעים

עכשיו כשיש לכם את המידע הבסיסי לגבי מה היא משכנתא הפוכה, אם ברצונכם באמת לעשות זאת, תוכלו להיכנס לזה בראש שקט. יש המון גופים שונים, עם אפשרויות רבות, ותוכלו למצוא את מה שיתאים במיוחד עבורכם. בנוסף תוכלו למצוא סיוע, תמיכה וליווי מקצועי שיוכל להכווין אתכם בבחירות הללו ולהשיג לכם את הטוב ביותר.

בית ומטבעות

 

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
התייעצות עם משכנתא
משכנתאות
מה הן השאלות שחשוב לשאול בעת ייעוץ משכנתא?

עומדים לפני רכישת דירה? זהו שלב מרגש מאוד, אבל חשוב לא לשכוח מהם הדברים החשובים שאתם צריכים לעשות בדרך. ייעוץ משכנתאות הוא שלב מכריע בכל תהליך של רכישת דירה. דבר

כללי
מדריך להחזרי מס

ברוכים הבאים למדריך השלם להחזרי מס (יסלחו לנו קוראינו באם משהו נשכח – בכל זאת מדובר על נושא רחב מאוד). במקרים מסוימים, ועקב חישוב לקוי, מס ההכנסה הנגבה מעובד במהלך