מה ההבדל בין קופת גמל לבין פנסיה

קודם כל קחו נשימה עמוקה, אתם לא חייבים לדעת את התשובה אולי תופתעו לגלות שרוב האנשים לא ממש מבינים בתחומים האלו ולא יודעים מה ההבדלים. אבל בשביל אנחנו כאן, לעשות סדר, קודם כל נתחיל בלהבין כל אחד בנפרד, משם את ההבדלים תראו שתוכלו לזהות, אם יש, כל או כך, יש פה על מה לעבור.

 

קהל יעד שונה

הדבר הראשון שניתן להבחין כשתעשו השוואה בין קופות גמל ופנסיה זה למי כל אחד מהם מכוון. לכל אחד מהם יש צורך אחר והתאמה אחרת בהתאם לאנשים המתעסקים בכל אחד מהם. קהל היעד עבור קופת גמל וקהל היעד לקופת פנסיה, הוא קהל אחר, גם אם זה יכול להיות רלוונטי לכל אחד, לא באמת לכל אחד זה מכוון.

 

קבלת כסף בגיל פרישה

ההבדל המהותי ביותר, זה שמדובר באופן זו תוכלו לקבל את הכסף שחסכתם לגיל פרישה מהעבודה. גובה הקצבה נקבע על הסכום שהצלחתם לצבור לאורך השנים, אך יש עוד המון נתונים שמשפיעים על הסכומים הנצברים מבחינת השקעה ותשואה, לכן שימו לב שאתם עושים השוואת קופות גמל להשקעה, השוואות בין קופות הפנסיה ועושים החלטה מהבנה.

 

איפה מושקע הכסף?

גם קופות גמל וגם קרנות הפנסיה משקיעות כספים בשוק ההון, אבל בקרנות הפנסיה שלושים אחוזים הם בריבית מובטחת. בחיסכון פנסיוני יש פחות סיכון, אך בכל זאת חשוב לבחור כל קרן וכל קופה על סמך הביצועים שלהן בתקופה של כמה שנים ותשואות הנראות מכך, כך תוכלו באמת לדעת איפה כדאי לכם להשקיע את הכסף שלכם בצורה חכמה.

 

דמי ניהול

מרכיב נוסף המבדיל בין קופת גמל לקרן פנסיה, זו העלות בדמי הניהול, בקרן פנסיה מדובר על מקסימום שישה אחוזים על ההפקדות ועד כחצי אחוז על הסכום המצטבר. בקופת גמל החוק מגביל את דמי הניהול לארבעה אחוזים על ההפקדות ומעל אחוז על הסכום המצטבר. בממוצע בקרן פנסיה תשלמו רבע אחוז על הסכום המצטבר ואילו בקופת גמל חצי אחוז.

 

כיסויים ביטוחיים

בקופת גמל מתבצע רק חיסכון, ובקרן פנסיה נכללים גם מרכיבי ביטוח במקרה של מוות ונכות שמובילה לאובדן כושר עבודה. בדרך כלל מרכיב הביטוח מוצע בעלות אטרקטיבית, וכך תגיעו לתוצאה שמבטיחה הכנסה בכל מצב שלא יהיה. לאלו שחוסכים בקופות גמל מומלץ לרכוש פוליסות ביטוח רלוונטיות להם באופן נפרד.

 

הבטחת חיסכון פנסיוני מותאם ומשתלם

את ההחלטה העקרונית ניתן לבסס לקראת הפרישה מהעבודה, ואז נותרת הבחירה המשמעותית בין קופות הגמל או קרנות הפנסיה השונות. גם בשביל הבחירה הזו צריך להבין ולבסס ידע בתחום, לכן מומלץ להיעזר במומחה בכל התהליך הזה, סוכן פנסיוני שמכיר את העולם הזה יוכל לעזור לכם לעשות בחירה שעונה לצרכים הספציפיים והאישיים שלכם.

פֶּנסִיָה

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
סקים
מיסים
על ההבדלים בין החזר מס חיובי ושלילי

רבים מהאזרחים, במודע או שלא במודע, זכאיים להטבות מס. ישנן כל כך הרבה סיבות ותקנות שמעוגנות בחוק ומזכות עובד בישראל בנקודות זיכוי, לא כולן מוכרות. לאור העובדה שרבים מגלים בדיעבד

תקרות אקוסטיות
בעלי מקצוע
ממה עשויות תקרות אקוסטיות?

נושא הקונסטרוקציה בארץ ובעולם עבר בשנים האחרונות התפתחויות מהירות ומרתקות. עם זאת, האלמנט שלעתים קרובות אינו מורגש במבנים אלו הוא התקרה האקוסטית. פעמים רבות אנו לא שמים לב אל התקרות

הלוואה בנקאית ראשית
הלוואות
המדריך המלא להלוואה חוץ בנקאית

כמעט כל אחד זקוק להלוואה לפעמים. בין אם מדובר במשכנתא, הלוואה עבור פתיחת עסק חדש או סגירת המינוס – פעמים רבות ישנן הוצאות שההכנסה החודשית פשוט לא מספיקה לכסות וצריך