לא מתפשרים על אהובינו – מה חשוב לבדוק כשקונים מצבה

זה לא משהו שאנשים מצפים לו, ולרבים אלו החלטות בימים טעונים רגשית ומבלבלים, אבל בחירת מצבות לאהובינו זה תהליך חשוב ומשמעותי. מצבות נשמרות לשנים והן ההזדמנות לוודא שזוכרים את המנוח בצורה מכבדת ויפה, כך ששנים אחר כך שיבואו לפקוד את מקום הקבורה, זוהי תהיה נקודה מרגשת ומייצגת את אותו אהוב שנפטר. אז מה חשוב לבדוק כשקונים מצבה? המדריך הזה כדי לעזור לפשט את התהליך.

 

בחרו את גודל המצבה

כדי להתחיל, חשוב להבין מה הייה הגודל המתאים למצבה בהתאם לחלקת קבר ולהגבלת המקום. מצבות יוכלות להגיע בשלל גדלים ועיצובים וזה יכול להיות מעט מבלבל בהתחלה. שאלה טובה שמכווינה היא, באיזה סוג של מצבה מדובר? האם זוהי מצבת קיר או מצבה רגילה לדוגמא? האם זו מצבה ליחיד או מצבה לזוג? אפשר גם ליצור קשר עם בין העלמין ולברר מה הסטנדרט של הגדלים ומה הם ממליצים.

 

בחירת החומר והצבע למצבה

מצבות עשויות לרוב משיש בשל האומדן שלהן לאורך שנים. עם זאת, יש עוד המון אופציות בשוק וגם מגוון צבעים מהם ניתן לבחור. להלן רשימה של חומרים אופציונלים ובחרים, לכל אחד היתרונות והאיכויות שלו:

  • מצבות אבן חברון – מקורה מסלע גיר הנחצב בהרי ירושלים. מתאפיינת בצבעים בהיאים ונפוצה מאוד לבניית מצבות צבאיות.
  • מצבות שיש טורקי – מייבאים מטוריקה שיש בעל גוון מיוחד הגולש בין תכלת לאפרפר, כל מצבה יכולה להיות בעלת דוגמא ייחודית ושילוב מעניין אחר. מעט יותר יקר אך איכותימאוד ועמיד.
  • מצבות גרניט – שחם בעברית, אבן קשה המיובאת מכל העולםף היא נצבת ממעמקי האדמה, קשה איכותית ומאוד עמידה. מגיע במגוון צבעים מעניינים.
  • אבן ירושלמית – אבן סלייב, שימשה לבנית מבנים בירושלים והסביבה. מראה פראי יותא וטבעי המשלב גווני אדום ואדמה. בניית מצבה מאבן ירושלמית לרוב כרוך בין שילוב של סוגי אבנים נוספות. מעניקה למצבה שילוב של מסורת וטבע.

 

בחירת עיצוב

היום לקבלני מצבות יש הרבה יותר אופציות ואפשרויות מעניינות המאפשרים למצבות להיות הרבה יותר מסתם מצבה רגילה. אפשר לבקש גימורים מעניינים, חיתוך בצורה מסויימת ועוד. פן אישי יותר משולב על ידי לדוגמא מצבות תמונות, או חריטות מעניינות. מצבת קיר יכולה גם היא לשלב דוגמאות, אופי וייחודיות או תמונות. זה החלק האינטימי בבחירת מצבה והוא חשוב לדורות הבאים למען שימור הזכרון.

 

מחיר

מצבת קיר, מצבה רגילה, מצבות תמונות כפי שכבר הבנתם האפשרויות הן רבות ולכן מה שעוזר מאוד בתהליך זה להבין את התקציב שעומד לרשותכם. יש חומרים יקרים יותר מאחרים, וכמובן שפיסולים מיוחדים, חריטות יוצאות דופן, תמונות וגודל משפיעים על השורה התחתונה. מומלץ לפנות למומחים כדי להתייעץ לגבי האופציות המתאימות להם. שתפו אותם בחזון והם כבר יעשו את העבודה בצורה הכי מכבדת ומקצועית שאפשר.

קבר

 

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
טיפים פיננסים
האם יש סיכוי שגם לכם יש כספים אבודים

מי מאיתנו לא שמע את הביטוי "כסף אבוד" והרים גבה? הרי אם יש משהו שכולנו תמיד נמצאים בשליטה לגביו, או לפחות חושבים שאנחנו בשליטה, זה הכסף שלנו. זה לא באמת

ארנק מלא לקניות
טיפים פיננסים
האם כדאי פיננסית לקנות גריל גז?

הרבה אנשים שואפים להציב גריל גז בחצר הבית שלהם, על מנת להעניק לאורחים שלהם וגם למשפחה שלהם, כמובן, חווית אכילה של בשר וירקות איכותיים במיוחד, שנצלים במגוון שיטות מיוחדות. היות