כתיבת קורות חיים לחיילים משוחררים

אם הרגע השתחררתם מהצבא, כנראה שהמושג קורות חיים היה זר לכם במשך זמן רב. עכשיו כשסיימתם עם שירות החובה למדינה, הגיע הזמן למצוא עבודה משלכם שתתאים לכם. בואו ללמוד איך לכתוב קורות חיים בצורה הטובה ביותר.

 

למה קורות חיים כל כך חשובים?

במידה והמעסיק עוד לא פגש אתכם פנים אל פנים, הרושם הראשוני שלו מכם יהיה באמצעות קורות חיים. מסמך זה יעיד על צורת הכתיבה שלכם, ועל המיומנות והכישורים שלכם בצורה שטחית. אם תרצו לעבור לשלב הבא בקבלת העבודה, רצוי שקורות החיים שלכם יהיו מספיק טובים, ככה שהמעסיק ימצא אתכם מתאימים לעבודה וראויים להמשך מיון.

המלצות נוספות לכתיבת קורות חיים לחיילים משוחררים ניתן למצוא באתר: https://expoint.co/he/articles/72.

 

אז איך נראים קורות החיים?

קורות החיים יהיו מורכבים מעמוד אחד בלבד, קצר ותמציתי, בעל כמה מאפיינים:

  1. בראש העמוד יהיו כתובים הפרטים האישיים שלכם: שם מלא, כתובת, דואר אלקטרוני, תאריך לידה, וטלפון ליצירת קשר. אין צורך להוסיף ולהרחיב בנושא.
  2. לאחר מכן, תצוין ההשכלה שלכם. לפי ציר זמן – רשמו איזו השכלה יש לכם (תיכונית/אקדמית), באילו נושאים ואילו קורסים נוספים לקחתם. אם יש הצטיינויות כלשהן – כתבו אותן.
  3. הדבר הבא יהיה השירות הצבאי. בתור חיילים משוחררים זה הדבר המשמעותי ביותר בקורות החיים שלכם. פרטו את הגדרות התפקיד שלכם, לאיזה דרגה הגעתם, מה הייתה מסגרת התפקיד ומה היו דרישות התפקיד.
  4. ניסיון תעסוקתי (אם יש) – כתבו בסדר כרונולוגי באילו עבודות עבדתם ומה היה היקף העבודה והתכונות שנדרשתם להפגין.
  5. שפות – ציינו אילו שפות אתם מדברים ובאיזה רמה.
  6. עיסוקים נוספים, התנדבויות ותחביבים – כאן יש מקום להרחיב באשר לאופי שלכם ולתת תמונה יותר גדולה ביחס למי שאתם. גם כאן, יש לרשום תכליתי ולא לחזור על עצמכם.

 

התאמת קורות החיים למשרה

כאשר מעסיק מחפש מועמד למשרה, הוא מחפש למצוא את המועמד הטוב ביותר לעבודה הספציפית הזו. הדגישו בקורות החיים שלכם את התכונות המתאימות למשרה אותה אתם מבקשים לקבל. לדוגמא, מומלץ שחיילת משוחררת שהתנדבה במהלך שנת השירות עם נוער ועכשיו מבקשת למצוא עבודה בחינוך כמדריכת נעורים בקיבוץ, תדגיש את השנה הזו בקורות החיים.

וגם אם אין לכם ניסיון למשל בחברת הייטק, הדגישו שאתם בעלי יכולת למידה גבוהה ומשמעת עצמית ויכולים ללמוד תוך כדי עבודה.

אך לעולם אל תשקרו! אל תסלפו את העובדות ותכתבו מיומנויות שאתם לא שולטים בהם. אתם עתידים לעבוד בעבודה לאורך זמן ולבסוף השקרים יתגלו. כמו כן, אם תכתבו שאתם מסוגלים ללמוד לבד ובפועל לא תצליחו, הדבר יגרום לפיטורים שלכם.

 

לסיכום

בתור חיילים משוחררים, כתיבת קורות החיים היא משימה לא פשוטה, אך אם תעבדו לפי הצעדים ותדגישו את הדברים הנכונים, גם קורות החיים שלכם יהיו מרשימים.

טפסים

 

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
בדק בית
כללי
איך מבצעים בדק בית?

ביצוע בדק בית הוא שלב חיוני בתהליך רכישת הבית. בודק בית יבצע בדיקה יסודית של מבנה ומערכות הבית על מנת לזהות בעיות או ליקויים פוטנציאליים. הדבר נעשה כדי להגן על

שאלה
כללי
6 שאלות שעליכם לשאול לפני השכרת משרד

עד כמה המשרד שאתם עומדים לשכור, אכן מתאים לפעילות העסקית שלכם? האם הוא בגודל הנכון? האם בקרבתו קיימים משרדים נוספים שיכולים להוות עבורכם שת"פ? בואו נדבר על שאלות שיש לשאול

מטבח כפרי
השקעות
האם מטבח חוץ זו השקעה משתלמת?

אנשים שאוהבים לארח ומבינים עניין במטבח, אם אין להם כבר מטבח בחוץ אז לכל הפחות אתם ככל הנראה חשבתם פעם אם זה משהו שכדי לעשות, במידה וכמובן יש לכם חצר