הסיבות הנפוצות ביותר ללקיחת הלוואה

קיימים כיום מגוון סוגי הלוואות.

הלוואה בנקאית וחוץ בנקאית, הלוואה לטווח קצר וארוך.

את סוגי ההלוואה נתאים לצרכים המשתנים בגינם נבחר לקחת את ההלוואה.

משתנים אלו עשויים לכלול את מצבכם הפיננסי ואת היכולות הכלכליות הצפויות לכם.

במאמר זה נסקור את הסיבות העיקריות ללקיחת הלוואה וכיצד נתאים אותן לסוג ההלוואה המתאים להן.

 

הלוואה לטווח קצר

סוג הלוואה נפוץ הינו הלוואה של סכום קטן למועד קצר למטרה מסוימת. סיבות להלוואה מסוג זה יכולות להיות לרכישת רכב, רכישת דברים לבית, תשלום שכר דירה, וסיבות נוספות אשר מצריכות סכום כסף יחסית קטן אשר ניתן להחזיר בטווח זמן קצר.

 

הלוואה של סכום גדול

בניגוד להלוואה לטווח קצר שתוארה לעיל, סוג נוסף של הלוואה הינו הלוואה של סכום גדול אשר טווח החזרתה יהיה לרוב זמן ארוך של שנים רבות. סיבות עיקריות להלוואה כזאת הן לצורך רכישת בית, רכישת רכב יוקרה, מימון טיול גדול לחו״ל ועוד.

 

הלוואות לסטודנטים

סטודנטים נמצאים במעין תקופת מפנה בחייהם, בה הם מנסים לתמרן בין לימודים אינטנסיביים במוסדות להשכלה גבוהה, ובין שמירה על אורח חיים נאות. עקב העומס הרב בלימודים, הסטודנטים יתקשו להתפרנס בכבוד בתקופה זו.

הסטודנטים שאינם זוכים לתמיכה כלכלית מהוריהם, ואף אלו שכן זוכים לה במידת מה, פונים לאפשרות של לקיחת הלוואה. ההלוואה מסייעת להם להתמודד עם העול הכלכלי שמציבה בפניהם תקופת הלימודים. בכך היא עוזרת לסטודנטים לממן את שכר הלימוד הגבוה, את שכר הדירה, והוצאות מזדמנות רבות נוספות.

 

סגירת מינוס

סיבה נפוצה ללקיחת הלוואה הינה לצורך סגירת החוב שיש לנו בבנק. באמצעות לקיחת הלוואה מגוף הלוואות חיצוני נוכל להחזיר את החוב שיש לנו בבנק ובכך לסגור את המינוס. מצב של מינוס רצוי לרוב לפנות להלוואה חוץ בנקאית שכן הבנק עלול לגבות מאיתנו ריבית גדולה ואף כפולה עקב המצב הכלכלי הגרוע והלא יציב.

 

הלוואת חירום

לעיתים אנו נדרשים להוצאות סכומי כסף גדולים עקב מצבי חירום שקורים לנו ודורשים מימון. למשל, כאשר חולים במחלה קשה או כאשר נזקקים לניתוח דחוף כלשהו, נרצה לקחת הלוואה על מנת לממן זאת. הלוואות אלה הינן הלוואות חירום הנדרשות למצב החירום בו אנו נמצאים ונרצה לקבל אותן במיידי והכי מוקדם שאפשר.

 

הלוואה מהירה

החיים הם דינמיים ובלתי צפויים, ועלולות לצוץ הוצאות בלתי צפויות ומתוכננות בן רגע. בינן עשויה להיות רכישה ספונטנית של רכב, או נסיעה לחו״ל. במקרים אלו הלוואה מיידית לכל מטרה תסייע לממש את הרכישה המיועדת ללא בירוקרטיה מיותרת.

 

לסיכום

במאמר זה דנו בסיבות השונות ללקיחת הלוואה. מומלץ לשקול לעומק איזו הלוואה לקחת, ואת המשמעויות הכלכליות הכרוכות בכל החלטה. בכל מצב, מומלץ לבצע מחקר מעמיק על החברה ממנה אתם לווים במידה ומדובר בהלוואה חוץ בנקאית, ולוודא שמדובר בחברות ממוסדות בעלות רישיון.

משקל

 

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
סיוע כלכלי
פיננסים
אתם זקוקים לסיוע פיננסי? הכירו את ניו קרדיט!

היום, יותר מתמיד, אנחנו זקוקים לכתף תומכת וליווי צמוד במגוון תחומים. אחד הבולטים שבהם הוא תחום הפיננסים, שלעתים עלול לטלטל את עולמינו. בזמנים כאלה כדאי להסתייע בגוף חיצוני ואובייקטיבי, ידאג

שעון ומטבעות
טיפים פיננסים
מה עדיף מבחינה כלכלית – להיות עצמאי או שכיר?

כדי לענות על השאלה האם עדיף להיות עצמאי או שכיר מבחינה כלכלית, יש לשקול את היתרונות והחסרונות לכאן ולכאן. המאמר יפרט את השיקולים ומה הכי כדאי.   עצמאי בשטח היתרונות