האם ללכת למרכז גמילה זה משתלם כלכלית

שהות במרכז גמילה עולה כסף. המחירים נעים על טווח רחב וכמו בכל שירות, קיימים מקומות הנחשבים בסיסיים לצד מקומות בדרגה גבוהה.

עבור מי שזקוק לכך, הליכה למרכז גמילה אינה השקעה כלכלית, היא צו השעה.

כל יום של התמכרות הרסנית משמעותו הפסד כספי אך גם הפסד רוחני.

זה העיקרון אשר צריך לעמוד לעיני המכור בעת ההחלטה על הליכה למרכז גמילה.

 

מרכז גמילה – מה זה?

ניתן לדמות מרכז גמילה למקום שהוא שילוב בין בית ספר לבית חולים. מאחר שהתמכרות היא מחלה אשר פוגעת במכור באופן נפשי, פיזי וכלכלי ומשבשת את מסלול חייו, מרכז הגמילה מהווה מקום של ריפוי מחלה זו. nika-israel הוא דוגמה למרכז שכזה.

יחד עם זאת, בשונה ממחלה רגילה, להתמכרות יש מאפיינים מנטליים. טיפול פיזיולוגי ללא מתן כלים חינוכיים להתמודדות עם היסודות המנטליים של ההתמכרות, תוך יצירת שינוי תודעה, עשוי לגרום להופעה חוזרת של אובדן השליטה הכרוך בהתמכרות.

 

מה העלויות של מרכז גמילה

העלות של מרכז גמילה תלויה במספר גורמים שהעיקריים שבהם הם היקף השהות במרכז הגמילה ורמת השירותים הניתנים בו. ככל שמדובר במרכז גמילה שאינו כולל לינה, העלות תהיה בהתאם לשירות הניתן בו.

במידה שמדובר במרכז בסבסוד ממשלתי, העלות תהיה נמוכה יחסית. ככל שמדובר במוסד פרטי עם אנשי מקצוע ברמה גבוהה, ארוחות איכותיות, מתקנים מרווחים,  המחיר יהיה מטבע הדברים גבוה יותר. בנוסף יש לזכור כי העלות היא פועל יוצא של משך השהות וככל שהשהות ארוכה יותר,  העלות תהיה בהתאם.

 

העלויות של התמכרות

המחיר של התמכרות מושפע מכמה גורמים. ככל שמדובר בהתמכרות לחומר מסוים, רכישת אותו חומר מהווה חלק מעלות אותה התמכרות, אולם שינוי אורח החיים ואובדן השליטה מוביל לעלויות נלוות העשויות להיות אסטרונומיות.

במקרים של התמכרות לפעילות מסוימת, כמו למשל התמכרות להימורים או התמכרות לקניות, עצם הפעילות עצמה כרוכה בהוצאה כספית אשר עשויה לדרדר את המכור לכדי אובדן כלל נכסיו ולהותיר אותו חסר כל.

 

גמילה מול המשך התמכרות

ברור כי העלות של התמכרות היא דבר שאינו ניתן לחיזוי והיא נעה בין סכומים שהם מלכתחילה גבוהים ויכולה לטפס לכדי סכומים שעשויים לגרום לאובדן נכסים כללי ואובדן היכולת להשתכר בהווה ובעתיד. עלות של שהות במרכז גמילה היא ברורה ומחושבת כאשר הרווח שבצדה הוא טיפול בבעיה הדורשת ריפוי לצד חיסכון כספי הנובע מהחזרת השליטה לחייו של המטופל.

 

מרכז גמילה – השקעה לטווח ארוך

הבחירה במרכז גמילה צריכה להתבסס על ההבנה כי העלות הגדולה מכולן היא של התמכרות שאינה מטופלת. כל יום שעובר ללא טיפול בהתמכרות לחומר מסוכן או פעילות אובססיבית, פוגע בבריאות המכור, במשפחתו, ביכולת הפרנסה שלו והיא הורסת כל חלקה טובה בהווה וכזאת אשר הייתה יכולה לצמוח בעתיד. על כן, הליכה למרכז גמילה היא השקעה עם רווח ענק בצידה.

 

בית שעון ומטבעות

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
גילוי האזנות סתר
כללי
האזנות סתר – כל מה שצריך לדעת בנושא

האזנות סתר הן ללא ספק אמצעי יעיל מאוד לאיסוף מידע בסיטואציות כאלה ואחרות. לצד זאת, יש לציין כי בקונסטלציה מסוימת מדובר בעבירה על החוק, שכן הדבר תלוי בשימוש שנעשה בהאזנות

השקעה
טיפים פיננסים
 5 הדברים שחשוב לבדוק כאשר קונים בית

לפני שקונית בית, אחד הדברים שצריך לעשות הוא לבדוק טוב טוב מה רוכשים. רכישת בית חדש יכולה להיות הרפתקה מרגשת ומפחידה. במהלך התהליך, תצטרכו להתייחס לעשרות פרטים בנוגע למקום המגורים

משכנתא לפושט רגל
משכנתאות
משכנתא לפושטי רגל – מדריך מקיף

פשיטת רגל היא הליך משפטי, המאפשר לאדם או חברה לפרוע את חובותיהם באמצעות תוכנית תשלומים מאושרת על ידי בית המשפט. פשיטת רגל יכולה להיות אירוע מטלטל בחייו של אדם, ויש