מי חייב בהגשת דוח שנתי למס הכנסה

במקביל לזכויות רבות שאנו, אזרחי מדינת ישראל, נהנים מהן, ישנן גם חובות שונות אשר עלינו להקפיד למלא. בין כלל החובות המוטלות עלינו, ישנה גם את חבות המס. אם כך, מי חייב בהגשת דוח שנתי למס הכנסה?

המיסים אותם אנחנו משלמים משמשים את הממשלה שלנו עבור הוצאות שונות, לרבות הוצאות ביטחון, בריאות וכדומה. למשל, בימים כה מאיימים כמו ימי נגיף הקורונה, הממשלה משתמשת בתקציבים הנאגרים בצד בדיוק עבור מטרות אלו. תקציבים אלו מבוססים על עסקאות שונות המתבצעות בין מדינות, כמובן, אבל הם גם מבוססים על תשלומי המיסים אותם המדינה גובה במהלך השנה. אם כך, בכדי לגבות מאיתנו את הסכום הנכון, גוף מס הכנסה יצטרך שאנו נגיש לו דוח שנתי המסכם את כלל הוצאותינו השגרתיות, הכנסותינו, הוצאותינו הבלתי צפויות, זכייתנו בפרסים (אם ישנם כאלו) ועוד. זקוקים למידע נוסף בנושאי ייעוץ מס והחזרי מס הכנסה? בקרו כעת בכתובת https://www.money-back.co.il

 

עבור מה מגישים דוח שנתי למס הכנסה בכלל?

הדוח השנתי ששכירים ועצמאים מגישים למס הכנסה יוצר מעין השוואה בין תשלומי המקדמות ששולמו מראש על ידי האזרח ובין המיסים שהיו אמורים להיות משולמים. בבואנו להגיש דוח שנתי למס הכנסה, ייתכן שיקרו המקרים הבאים:

  1. ייתכן שיתברר כי שילמתם מקדמות גבוהות ביחס למה שהייתם צריכים לשלם בפועל – במקרים אלו אתם תהיו זכאים לקבל כסף חזרה – יהיה עליכם להגיש בקשה להחזר מס. בקשת החזרי מס מגישים דרך חברות המספקות שירות ייעוץ מס.
  2. ייתכן שבמהלך שנת המס הקודמת שילמתם פחות מס ממה שהייתם אמורים לשלם – במקרים אלו אתם תצטרכו להשלים את החוב שלכם למס הכנסה.
  3. ייתכן שיתברר כי שילמתם בדיוק את המס שהייתם אמורים לשלם למס הכנסה – במקרים אלו לא תצטרכו להוסיף תשלומי מיסים וגם לא תקבלו חזרה כסף ממס הכנסה.

 

2020 – מי חייב להגיש דו"ח שנתי למס הכנסה?

  • כל תושב ישראלי אשר מלאו לו 18 שנים בתחילתה של שנת המס.
  • בני זוג שאינם בני זוג מוצהרים ורשומים, ידווחו על הכנסותיהם בנפרד.
  • תושבי ישראל אשר צעירים ממלוא 18 שנים בתחילת שנת המס, אבל הכנסתם הייתה 82,460 ₪ ויותר באותה שנת מס.
  • כל תושב חוץ אשר הייתה לו הכנסה חייב במס בארץ.
  • אדם אשר באותה שנת מס מכר איזושהי זכות מקרקעין, או שמא ביצע פעולות באגוד שאינן פטורות מתשלומי מס הכנסה, לרבות מקרים בהם מס שבח לא שולם בשיעורו המרבי, או שמא המס חושב בדרכי פריסה.
  • כל מי שחייב בהגשה של דו"ח לעניין של נאמנות על פי סעיף 131 (א) (5ב) לפקודת מס הכנסה.
  • בעלי שליטות בחברות משלח ידיים זרות, או בחברות תחת נשלטות זרה..
  • כל אדם אשר ביצע פעולות הקבועות בחוק כחייבות במס הכנסה.
  • כל אדם יחיד אשר העביר במהלך שנת המס החוצה מישראל 500,000 ₪ או יותר.
  • כל אדם אשר פקיד שומת המס דרש ממנו להגיש דין וחשבון, גם אם לא חייב בכך.

רוצים לבדוק האם מגיע לכם החזרי מס? כנסו לאתר: https://taxes-refund.co.il.

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
מיסים ראשית
טיפים פיננסים
מס הכנסה הורג אותי – מאיפה מביאים עוד כסף?

כל עובד בישראל נדרש להפריש חלק ממשכורתו לטובת מס הכנסה, המס שנגבה על ידי המדינה ונועד על מנת לממן את פעילותה. כאשר ישנם קשיים כלכליים, ההפרשה של מס הכנסה עשויה