אתרים טובים לבדיקת החזר מס

במדינות רבות תשלום המיסים נעשה בסוף שנת המס, כאשר כל עובד מחשב את המיסים עליו לשלם ומשלם אותם בעצמו, בין אם הוא שכיר או עצמאי. בישראל המיסים משולמים באופן חודשי, וכאשר מדובר בשכירים המעסיק הוא זה שמנכה מהמשכורת את מה ההכנסה. עם זאת, עדיין כמות המס שיש לשלם היא לפי המשכורת השנתית ולא החודשית, מה שאומר שתשלום המיסים החודשי שאנו משלמים הוא מקדמה וישנם מקרים שהמקדמה גבוהה מהסכום אותו אנחנו חייבים לשלם. במדריך זה נסביר מעט על החזר מס, והיכן מומלץ לבדוק אם אתם זכאים לו.

 

מהו החזר מס ומדוע יתכן ואתם זכאים לו?

כאמור, תשלום המס החודשי הינו מקדמה ועשוי להיות לא מדויק. ההערכה היא שהמשכורות במהלך חודשי השנה שוות פחות או יותר, ולכן המס מנוכה בהנחה והמשכורת החודשית היא 1/12 מהשכר השנתי. במסיבה זו יתכן ושילמתם יותר מדי מס ואתם זכאים להחזר.

 

מי זכאי להחזר מס?

כל אדם ששילם מס במהלך השנה, ובסוף השנה לפי החישוב שנערך המס ששילם גבוה מהמס שחייב.

 

כיצד ניתן לקבל החזר מס?

ניתן לקבל החזר מס בהגשת דו"ח בסוף השנה, בו נכתבות כל ההכנסות שהיו בשנה האחרונה וכן כל המס ששולם. במידה והסכום ששולם גבוה מדי, מס הכנסה יחזיר לכם את ההפרש באמצעות העברה בנקאית.

 

מהם המקרים בהם יתכן ומגיע לכם החזר מס?

אלה הם המקרים בהם יתכן ואתם זכאים להחזר מס:

  • במידה ועבדתם רק חלק מחודשי השנה.
  • במידה ועבדתם אצל יותר ממעביד אחד במהלך השנה.
  • במידה ורכשתם נכס ושילמתם מס רכישה.
  • במידה ועברתם לאזור המוגדר אזור עדיפות לאומית.
  • במידה ואתם חיילים משוחררים, עולים חדשים או שקיבלתם תעודת הוראה.
  • במידה ונולד לכם השנה ילד, התחתנתם או התגרשתם.
  • במידה ותרמתם כסף למוסד המוכר לעניין סעיף 46 לפקודה כמוסד שלתרומות אליו ישנן הקלות מס.

כפי שניתן לראות, מדובר במקרים רבים מגוונים שיתכן מאוד וקרו לכם. ישראלים רבים זכאים להחזרי מס ולא עושים דבר בנידון, והמשמעות היא שבכל שנה הם משלמים למדינה אלפי שקלים ללא סיבה מוצדקת. לכן חשוב מאוד לשים לב ולבדוק אם מגיע לכם החזר מס.

 

היכן ניתן לבדוק אם אתם זכאים להחזר מס?

ישנם אתרים מומלצים אשר באמצעותם ניתן לבדוק האם אתם זכאים להחזר מס. אחד מאתרים אלה הוא אתר הגנה, בו קיימת מערכת שדרכה ניתן לבדוק לפי הנתונים שלכם האם אתם זכאים להחזר. כל שאתם צריכים לעשות זה למלא שאלון קצר ולשלוח, ונציג יחזור אליכם עם פרטי הזכאות שלכם. שירות זה כרוך בתשלום סמלי שיקוזז מתוך ההחזר שתקבלו, כך שלמעשה אתם לא מוציאים על הבדיקה הזו שקל – רק מרוויחים ממנה.

מיסים

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
ביטוחים
ביטוח מבנה – מקרים שאנשים לא עשו ביטוח

עולם הביטוח בישראל הוא אינסופי ולכן לא פעם נוצרת אצלנו התחושה שחברות הביטוח השונות פשוט מנסות לגרום לנו לעשות את כל הביטוחים האפשריים. עם זאת, בפועל זה לא מדויק, והאמת

דולרים
עסקים
איך להביא את העסק שלכם למקום ראשון בתחומו

בישראל יש מאות אלפי עסקים רשומים, אבל המספרים הלא מעודדים מראים שרק כמה עשרות אחוזים מאלו שנפתחים בכל שנה יצליחו לשרוד. בכל שבוע בישראל נסגרים 850 עסקים. רוב בעלי העסקים