אלו הדרכים לקבל את ביטוח החיים הזול ביותר

הרבה אנשים מגיעים או נמצאים בשלב בחייהם במצב בו הם תלויים באחרים, ולא תהיה להם את האפשרות לייצר הכנסה ולפרנס את עצמם. במקרים המוכרים יותר, מדובר בהורים שיוצאים לעבוד כדי לפרנס את המשפחה, במקרים אחרים מדובר בגיל הזקנה או תאונות שמשנות את היכולת של אדם להשתכר. החיים הם לא דבר בטוח ותמיד יש את האפשרות לאסון, ולא יהיה מי שידאג לאלו שנשארים במצב שאין מיש שידאג להם. לכן קיים המנגנון ביטוח חיים, פיצוי על מבוטח שנפטא, המעניק סכום כספי מן הביטוח בכדי שתתאפשר המשך בשגרת החיים למרות האובדן הכלכלי. אבל חשוב לדעת לעשות השוואות בכדי למצוא את הביטוח המשתלם ביותר עבורכם.

 

איך עובד ביטוח חיים

ביטוח חיים עובד באותו האופן של ביטוחים אחרים דומים, בעל הפוליסה משלם לחברה המבטחת סכום כסף, כדי שבמידה והסיכון יתממש, הוא יהיה מבוטח בגינו ויקבל במבוטח כספים. בביטוח חיים מדובר בכסף שיגיע אל המוטבים התלויים ברוכש הפוליסה, והם יקבלו את הפיצוי מהחברה במקרה של מות בעל הפוליסה. שימו לב שיש הרבה פוליסות בשוק ולכם חשוב לעשות השוואת ביטוח חיים בכדי למצוא את הפוליסה הזולה והמתאימה לכם.

 

קרנות פנסיה

חשוב לדעת שבקרנות פנסיה ישנו רכיב ביטוחי שנקרא ביטוח שארים, אשר מעניק למוטב במקרה של מוות תשלומים עבור ילדיו עד גיל עשרים ואחת. בנוסף לתשלום שיעבור לאלמן או האלמנה, וזהו רכיב המהווה חלופה טובה לביטוח חיים. בכל זאת, לכל אחד מהביטוחים האלו, גם הנבדלים מקרן הפנסיה וגם ביטוח השארים, יש היקפים שונים, אחוזים שונים, והרבה דקויות שחשוב לדעת ולהכיר בכדי לעשות בחירה מושכלת.

 

מקומות עבודה

בחלק ממקומות העבודה, ישנה אפשרות לביטוח חיים קבוצתי, אשר מוזיל את העלויות של ביטוח החיים, בכך שאין עמלת תיווך של סוכני ביטוח והפקת הפוליסה. חשוב לדעת שיש פוליסות ביטוח פרטיות שעשויות להציע כיסוי טוב יותר מפוליסה קבוצתית, הכל תלוי כמובן בבחירת הפוליסה. בסופו של דבר, יש לכם את האופציה לביטוח חיים קולקטיבי קבוצתי, אך מומלץ לעשות את ההשוואות של התנאים לעומת החלופות שיש בשוק הפרטי.

 

חישוב סכום הביטוח

בכדי לדעת איזו פוליסה יהיה כדאי לכם לרכוש, צריך להבין את איך שזה עובד, ככל שרמת ההכנסה של אדם היא גבוהה יותר, כך ביטוח החיים שיהיה עליו לרכוש יצטרך להיות גדול יותר ולהיפך. כאשר מגיע האדם לרכוש את פוליסת הביטוח, יצטרך לחשב את גודל הביטוח לשתי תקופות עיקריות.

 

השנים של גידול הילדים

בחישוב זה לוקחים את הסכום החודשי שזו ההכנה נטו של מבקש הפוליסה לאחר הורדת תשלומי משכנתא, וזהו הסכום שהמשפחה תצטרך על מנת לשמור על רמת חייהם ומכפילים במספר השנים שנותרו לילד הקטן ביותר במשפחה להגיע לגיל עשרים ואחת.

 

אחרי עזיבת הילדים את הבית

בחישוב הזה לוקחים את ההפרש בין ההכנסה של מבקש הפוליסה פחות הצרכים שלו. נהוג להוסיף לחישוב סכומים חג פעמיים כמו חתונה של הילדים ושכר לימוד אקדמי וכדומה.

 

לסיכום

בסופו של דבר יש המון אפשרויות, ולא צריך לחשוב רק על ההוזלה שתרצו להשיג, אלא גם על הכיסוי עצמו, חשוב שתהיה התאמה במה שתקבלו לצרכים הריאליים שלכם. לכן, לעשות השוואות בין הביטוחים הקיימים בשוק, זה הדבר הטוב ביותר לעשות, השוואה גם מבחינת המחירים וגם מבחינת היקף הפוליסה שתקבלו בתמורה.

מבוטחים

 

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
משכנתא לרווקים ראשית
כללי
משכנתא לרווקים – האם התנאים טובים?

כל אחד במדינה שלנו חולם על היום שבו תהיה לו דירה משלו והאמת היא, שלא כולנו זוכים להגשים את החלום הזה. יש מי שהבעיה שלו היא ההון העצמי הראשוני ואילו

בדיקה כספית
מיסים
3 קריטריונים לבדיקת החזרי מס לשכירים

מסים לרוב נתפסים אצלנו במחשבה כדבר שמשלמים ולא מקבלים בחזרה. בכל עבודה שבה עבדנו בארץ ישראל שילמנו מיסים או שבעל העסק שילם בעבורנו, אך תמיד המיסים יצאו החוצה ולא חזרו

חתימה על חוזה
ביטוחים
ההבדלים בין ביטוח חיים לביטוח משכנתא

מי מאתנו יכול לחשוב על רכישת דירה בלי לקחת בחשבון את נושא המשכנתא? היום זה כבר ברור יותר מאי פעם שמחירי הנדל"ן בישראל מאוד גבוהים ולכן ברור מדוע תמיד קל

הפה
כללי
4 דרכים לתכנן את החודש בצורה הטובה ביותר

אחד הדברים החשובים ביותר בעולם המודרני הוא תכנון נכון של זמן. לכולנו יש הרבה מאוד משימות, ואם אנחנו רוצים בכל חודש להצליח לעמוד בהן, הדבר החשוב ביותר הוא לתכנן את