איפה תמיד מחפשים עובדים ולמה כדאי לחפש במקצועות האלה עבודה?

כפי שכולנו יודעים, הביקוש לעובדים משתנה כל הזמן כתוצאה מהמצב הכלכלי במשק.

בשנה האחרונה היה משבר תעסוקתי חמור ובעקבות כך הצטרפות של יותר ויותר עובדים למעגל האבטלה.

אולם, גם במהלך השנה החולפת, ישנם מספר מקצועות בהם הביקוש לעובדים חדשים נשאר גבוה כמעט תמיד.

אילו מקצועות ומדוע כדי לעבוד בהם?

ראשית, חשוב לומר כי תמיד כדאי להרחיב את חיפוש העבודה שלנו גם מעבר לגבולות המקצוע הנוכחי שלנו, ותמיד להישאר פתוחים לאפשרויות נוספות.

כפי שלמדנו בשנה החולפת, אין לדעת מה יוליד יום, ומתי נצטרך למצוא את עצמנו עובדים במקצוע שלאו דווקא היינו מתעסקים בו בדרך כלל, אך האמת היא שהרחבת הידע המקצועי – לא משנה באיזה תחום, זה תמיד דבר חיובי.

קיימים מספר תחומים בהם תמיד דרושים עובדים חדשים, ולכן כדאי להתמקצע גם בהם. להלן כמה מהמקצועות הללו.

 

נציגי תמיכה ושירות

מוקדי השירות והתמיכה מחפשים עובדים חדשים על בסיס קבוע, והביקוש לעובדים חדשים נשאר יציב. לרוב אלו יהיו חברות הסלולר והתקשורת והטלוויזיה הרב ערוצית, אך גם חברות הביטוח השונות – כולן מחזיקות במוקדי שירות שפרוסים בכל אזורי הארץ.

קיימים יתרונות רבים בעיקר לסטודנטים ולאימהות, כיוון שהעבודה לרוב תהיה במשמרות נוחות וגמישות במיוחד. אמנם התפקיד יהיה כרוך כנראה בהכשרה מקצועית, אך לרוב ההכשרה אינה תיארך יותר מ – 3/4 חודשים.

יתרה מכך, לרוב תפקידי השירות והתמיכה הם תפקידים המאפשרים התקדמות באותה החברה, והניסיון התעסוקתי שתרכשו במהלך העבודה יסייע לכם רבות בתפקידים אחרים בשלל מקצועות.

 

חשבי שכר ומנהלי חשבונות

בארגונים וחברות רבות יש ביקוש גבוה לעובדים במחלקות הכספים, לרוב מדובר בתפקידים כגון מנהלי חשבונות וחשבי שכר.

העבודה של מנהל חשבונות משתנה בהתאם לדיפלומה שמחזיק העובד, אך אם מדובר לדוגמא בסוג מספר 3 לרוב העבודה תהיה טיפול בחשבוניות של ספקים, טיפול בפעילות אל מול הבנקים מס ההכנסה וביטוח לאומי, הפקת התשלומים לעובדים ועוד.

לעומת זאת, תפקיד החשב הכללי יכלול הכנת המשכורות לעובדים, החשב יהיה אחראי על בקרת השכר, יטפל בהפרשות שכר לקרנות השונות ועוד.

בתחומים אלו לרוב תידרש תעודה וניסיון רודם וכן שליטה בתוכנות המחשב שצריך לעבוד איתן בעבודה עצמה ויכולת עבודה תחת לחץ.

 

נציגי מכירות

גם במקצועות המכירה השונים הביקוש נשאר גבוה באופן יציב בדרך כלל. יתרה מכך, בשנה האחרונה בעת המשבר הכלכלי הביקוש אפילו התגבר.

קיים ביקוש גבוה גם לאנשי מכירות טלפוניים וגם לאנשי מכירות פרונטאליים במגוון תחומים מגוונים הכוללים בין השאר את תחום התקשורת, רשתות השיווק השונות, תחום הביטוח ועוד.

הדרישות למשרות כוללות יכולת ביטוי גבוהה, אסרטיביות ולרוב גם הופעה רשמית. לרוב אין צורך בניסיון קודם מכיוון שתינתן הכשרה מקצועית קצרה.

 

בחירת עובד

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
לבדוק החזרי מס ראשית
כללי
החזרי מס – גם לכם כדאי לבדוק את זה

אתם לא זוכרים מתי בפעם האחרונה בדקתם האם אתם משלימים מיסים בצורה סבירה ולא גבוהה מידי? אם כך, סביר להניח שאתם עובדים בתור שכירים. העניין הוא שכאשר אדם עובד בתור

עובד תלוי ועובד בגובה
בעלי מקצוע
האם צריך תעודה לעבודה בגובה

זוכרים איך בתור ילדים בני 14 ו-15 טיפסתם על מבנים גבוהים בתנועת הנוער הצופים או הנוער העובד? כפתתם כפיתות, קשרתם קשרים, שמתם קסדה על הראש, קשרתם את עצמכם בחבל אל

גרירת משכנתא
משכנתאות
למי מתאימה אפשרות גרירת משכנתא?

מה זה גרירת משכנתא? גרירת משכנתא היא פעולה שבמסגרתה מועברת המשכנתא מנכס אחד לנכס אחר. הפעולה יכולה להתבצע כתוצאה ממכירה וקנייה של נכס במקביל, או במקרים של גירושין או העברת