איך לחשב עלות של המרת מטבע לפני בעסק שלכם

אם גם אתם מנהלים עסק שעובד עם עסקים בחוץ לארץ, כנראה שאתם משתמשים באופן תדיר במטבע חוץ.

משום כך, ודאי תזדקקו לדרך קלה ונוחה לחישוב עלות המרת המטבע על מנת שתוכלו לעקוב אחר ההוצאות שלכם.

רוצים לשמוע עוד פרטים? המשיכו לקרוא!

 

למה צריך לחשב יחס המרת מטבע בעסק?

עסקים רבים העוסקים בסחר בינלאומי ומתן השקעות מעבר לים משתמשות באופן תדיר בהמרת מטבע חוץ. המרת מטבע חוץ כרוכה בעלויות שיש לקחת בחשבון משום שאם עלויות ההמרה יהיו גבוהות, הדבר עלול לפגוע בתשואה שהעסק אמור להניב או ברווחיו. לשם כך, חשוב לדייק את הוצאות המרת המטבע ובאופן מפתיע ניתן גם לחסוך בהן. אז אם גם אתן זקוקים לעזרה בחישוב, הגעתם למקום הנכון!

 

מה הן עלויות המרת מטבע?

חשוב לשים לב שברוב המקרים כיום מתבצעות המרות מטבע בחשבון הבנק של מבקש ההמרה. הדבר עלול לפגוע באותם לקוחות הבנקים משום שהם למעשה לא מודעים לגובה העמלות שנלקחות מהם עבור ההמרה. לו רק היה נעשה סקר שוק לפני, ניתן היה לחסוך סכום רב של כסף שנלקח עבור ההמרה בלבד.

 

איך מחשבים עלות המרת מטבע חוץ?

קיימים שני סוגים של שערי מטבעות הנקראים שער יציג ושער רציף.

שער יציג – מדובר בשער הנקבע על ידי בנק ישראל פעם ביום באמצעות מספר דגימות שהבנק עורך ביום. שער זה משמש לצורך הערכות שווי וחוזים אך הוא לא השער שדרכו מחושבות ההמרות.

שער רציף – מדובר בשער הנוכחי של מטבע מסוים והוא משתנה לאורך כל שעות ביממה והשבוע. שער זה הוא השער שעל פיו מבצעים המרות בתוספת עמלת מרווח ועמלת המרה.

לרוב הבנקים מציעים המרת מט"ח בשער גבוה או נמוך מהשער הרציף במרווח שנקבע מראש ובתוספת עמלה. המרווח הוא למעשה ההפרש בין השער הרציף לשער המוצע על ידי הבנק ונע בסכום של בין שלוש לחמש אגורות מהשער הנוכחי. בכך, המרווח למעשה מגולם בשער הקניה והמכירה שמציע הבנק לצורך ביצוע ההמרה.

לאור זאת, במידה ותרצו לחשב את עלויות המרת מטבע חוץ, תצטרכו למעשה לחשב את עלויות המרווח. כל שתצטרכו לעשות הוא להכפיל את סכום המרווח בין שער המכירה או הקנייה בהיצע הבנק לבין השער היציג ולהכפיל בסכום הדולרים אותם אתם מעוניינים למכור או לקנות.

 

עמלה בגין המרת המטבע

יש לזכור כי בנוסף למרווח ההמרה שנחשב לבעל השפעה על הסכום שתקבלו עבור המט"ח, הבנק גובה גם עמלה עבור ההמרה שמחושבת כאחוז מתוך סכום ההמרה. חישוב העמלה מתבצע באמצעות הכפלת אחוז ההמרה כפול הסכום שאותו אתם מבקשים להמיר.

 

לסיכום

עלויות המרת המטבע למעשה מורכבות משני גורמים: עלויות המרווח ועלויות העמלה. חישוב הסכום הנ"ל ייתן לכם מושג לגבי מהן הוצאות ההמרה בגין מט"ח שאתם נדרשים לשלם כחלק מהפעילות השוטפת של העסק שלכם. לפרטים נוספים כנסו לאתר insiders.

מגדלים של מטבעות

 

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
מקדם אתרים
טיפים פיננסים
מיהו מנהל שיווק ואיך הוא עוזר לעסק שלך?

במאה ה- 21 בה אנו חיים, עולם השיווק תופס מקום רחב הרבה יותר מאי פעם. בעבר, חברות גדולות ומפורסמות נשענו לרוב על פרסום כללי ומערך מכירות נרחב, כיום ברור לכל

ניהול מיטבי של עסקים
עסקים
למה משמשת מערכת ERP

  מערכת ERP, או באנגלית Enterprise resource planning, היא מערכת שמטרתה לאפשר ניהול יעיל ומיטבי של עסקים וארגונים. המערכת הינה ממוחשבת ופיתוחה התחיל בשנות ה60 של המאה הקודמת. מאז כמובן

דִירָה
כללי
4 דברים שחשוב לעשות לפני קניית דירה

שוק הנדל"ן בישראל לוהט, מחירי הדיור רק עולים, ולא נראה שמתישהו הם ייעצרו, שלא לדבר על ירדו. לכן אין פלא, שבנסיבות האלה כל מי שיכול להרשות לעצמו לקנות דירה ומוצא