האם ניתן לקבל החזרי מס כתוצאה מהפסקת עבודה?

אומנם העבודה היא חיינו ואנחנו מתמידים בה לאורך שנים רבות כי זו הדרך היחידה שיש לנו לממן את חיינו, אך בפועל, יש לא מעט גורמים שעלולים להוביל לכך שנפסיק את עבודתנו בשלבים שונים של החיים. אחת מהדוגמאות הקלאסיות ביותר הן כאשר אדם רוצה לעזוב את מקום העבודה שלו, מחפש עבודה חדשה ועובר אליה. מדובר אומנם על עניין שבשגרה, אבל האם עצרתם לחשוב על כך שאפילו אחרי פעולה שגרתית שכזו בהחלט יכול להיות שמגיע לכם החזר מס? העניין הוא שאתם משלמים את המיסים שלכם בצורה חודשית לאורך כל השנה – בהתאם למה שאתם מרוויחים. עם זאת, במקרה שבו אתם משנים את מקום העבודה שלכם, זה אך טבעי שיהיה גם שינוי כזה או אחר במשכורת שלכם. משמעות הדברים היא שאם עכשיו אתם מרוויחים קצת פחות, הרי שמגיע לכם החזר מס ובהחלט יכול להיות שלא מדובר על סכום מבוטל. לכן, אם אתם יכולים לפעול לכך שתקבלו את ההחזר המגיע לכם, מדוע שלא תעשו זאת? פנו עוד היום אל "הגנה" והם ידאגו לכם להכל.

 

החזרי מס אחרי פיטורים

הדוגמא הנוספת שבה יהיה לכם שווה וכדאי לבדוק האם מגיעים לכם החזרי מס, היא כאשר אתם עוזבים עבודה קודמת כי מפטרים אתכם, אך לוקח לכם כמה חודשים למצוא עבודה חדשה. תוהים מה זה אומר? פשוט מאוד: שבמשך אותם חודשים שלא מצאתם עבודה ישבתם בבית, לא הכנסתם משכורת, אבל עדיין המשכתם לשלם בדיוק את אותם המיסים ששילמתם בעבר, כאשר הייתה לכם משכורת מלאה. זו הסיבה שבגללה כדאי לבדוק האם מגיעים לכם החזרי מס, כי מה פתאום תתרמו למדינה כסף שלמעשה מגיע לכם וצריך להישאר אצלכם? אומנם זה נכון שתמיד כל מה שקשור להחזרי מיסים דורש מאיתנו להשקיע, לעשות בירורים שונים וגם למלא טפסים (מומלץ במיוחד לבדוק את הנושא מול הייזלר אבנר), אך מצד שני – הדרך היחידה שיש להבטיח שבסופו של דבר תקבלו את מה שמגיע לכם, אז למה אתם מחכים?

הפסקת עבודה

צעדים ראשונים לקראת קבלת החזר המס

חשוב לדעת שכדי לקבל החזרי מס צריך למלא טפסים וגם להוכיח שאתם צודקים. כלומר, מה קרה לפני מה מבחינה כרונולוגית, על איזו תקופה מדובר ועל איזה סכומים מדובר? אומנם זה נכון שבדרך כלל מס הכנסה הוא זה שיקבע את הסכום שצריך להחזיר לכם, אך החובה להגיש לו את כל המסמכים הנדרשים היא עליכם. לכן נשאלת השאלה האם אדם מן השורה, שאינו מבין הרבה בתחום המיסים, יוכל להתמודד עם העניין הזה לבד? או שאולי עדיף יהיה לפנות אל רואה חשבון מקצועי ולבקש ממנו עזרה? רואי חשבון, וגם חברות מקצועיות שעוסקות בתחום הזה, יכולים לסייע בצורה נפלאה. זה אומר שאפילו אם נדמה לכם שהמקרה שלכם מורכב, מסובך או כזה שקשה להוכיח בו את הדברים, הרי שעם אנשי המקצוע בתחום תוכלו להתמודד עם הדברים בצורה הרבה יותר מהירה ויעילה ממה שנדמה לכם כך שזה כדאי. חשוב להבין: פעמים רבות כאשר מדברים על החזרי מס מדברים על סכומים לא מבוטלים בכלל ולכן בהחלט כדאי לפעול למען העברת הסכומים הללו לחשבון הבנק הפרטי שלכם.

 

תוך כמה זמן יסתיים התהליך?

חשבתם לרגע שמיד אחרי שתגישו את הטפסים של החזרי המס תיכנסו בבוקר לחשבון הבנק אונליין ותראו את ההחזר? אם כך, כדאי שתדעו שזה לא עובד כך. בפועל צריך הרבה סבלנות כי בדרך כלל ההתקזזות עם מס הכנסה מתבצעת על בסיס שנתי ולא בכל רגע שבו אתם מעוניינים. לכן חשוב כל כך להתחיל כבר עכשיו לפעול למען קידום העניינים שלכם, כי מה פתאום שתדחו את העניין לרגע האחרון או שתתייאשו כי זה נראה לכם מורכב מידי? אם אתם רוצים לדעת עוד על החזרי מס קבלו את המדריך להחזרי מס.

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
סוגי ציוד משרדי שכדאי לרכוש למשרד הביתי
כללי
4 סוגי ציוד משרדי שכדאי לרכוש למשרד הביתי

סקר שנערך לאחרונה גילה שמספר המשרדים הביתיים עלה בשנים האחרונות באופן ניכר. מסקנות הסקר מעידות ששכירים רבים בוחרים לעבוד מהבית, במקום להגיע למשרדים הארגון או החברה בהם הם עובדים. החלטנו

דולרים
עסקים
איך להביא את העסק שלכם למקום ראשון בתחומו

בישראל יש מאות אלפי עסקים רשומים, אבל המספרים הלא מעודדים מראים שרק כמה עשרות אחוזים מאלו שנפתחים בכל שנה יצליחו לשרוד. בכל שבוע בישראל נסגרים 850 עסקים. רוב בעלי העסקים