תביעת רשלנות רפואית – מהם השלבים לקבלת הפיצויים

לצערנו הרב, ישנן הרבה נזקים שנגרמים לאנשים שונים כתוצאה מטיפול רפואי רשלני, לאנשים אלו יש את האופציה להגיש תביעת רשלנות רפואית על מה שנגרם להם. על ידי התביעה הזאת, נקבעים הפיצויים המגיעים לנפגע.

חשוב לאסוף את כל המסמכים הרלוונטיים, ולעשות את כל הצעדים בצורה מסודרת בכדי לנסות ולקדם את העובדה שהמקרה שלכם יוצג בצורה המיטבית ויוביל לתוצאות הרצויות. אם אינכם מכירים את ההליך הזה, וחושבים שאולי זה רלוונטי אליכם, זה הזמן להבין מה בדיוק עליכם לעשות.

 

מי צריך לדעת את זה

הנושא הזה רלוונטי לאנשים אשר מעוניינים בהגשת תביעת רשלנות רפואית, אלו הם מטופלים אשר נגרם להם נזק כלשהו, כתוצאה מרשלנות רפואית. בנוסף לכך, שימו לב שאם מדובר במטופל קטין, להורים יש את הזכאות להגשת התביעה, ואם מדובר במקרה שאדם נפטר כתוצאה מרשלנות רפואית, אז ניתן לקרובים של הנפטר להגיש את התביעה.

 

אז מהי בעצם תביעת רשלנות רפואית

מדובר בתביעה על כך שהתקבל טיפול רפואי רשלני, בו נגרם נזק למטופל. את התביעה עצמה ניתן להגיש בכמה אופנים, בדרך כלל כנגד הגוף בו עובד המטפל ולעיתים כנגד המטפל עצמו ישירות. מטרת הגשת התביעה, היא כמובן קבלת פיצויים ומניעה של טעויות כלאו בעתיד על ידי כך שהאחראי או האחרים יישאו בתוצאות.

למידע נוסף על רשלנות רפואית היכנסו לאתר: https://www.s-klaw.co.il

את מי אתם צריכים לתבוע

בתביעת רשלנות רפואית, ניתן לתבוע כל מטפל רפואי אשר טיפל במטופל שנפגע, ניתן גם להגיש את התביעה כנגד במוסד הרפואי בו עובד המטפל, מכיוון שלמוסדות רפואיים ישנה אחריות על מעשיהם של הרופאים העובדים בו. בבית חולים לדוגמא יש אחריות כמובן כלפי המאושפזים אצלם, ולכן הנהלת בית החולים אחראית על כל מעשה רשלני אשר נעשה בטיפול הניתן על ידי בית החולים, ולכם התביעה במקרים אלו תהיה כנגד בית החולים.

 

תהליך התביעה וקבלת הפיצויים

  • תיעוד ואיסוף מסמכים רפואיים – קודם כל, תצטרכו לאסוף את כל החומר הרפואי הרלוונטי בכדי לבסס את התביעה שלכם. על פי החוק, המוסד הרפואי מחויב לתעד בכתב את הטיפול שנעשה וגם מחויב לתת לכם את כל המסמכים הרפואיים בהקשר לטיפול אם תרצו בכך.
  • חוות דעת מרופא מומחה – לאחר מכן, תצטרכו לפנות לקבלת חוות דעת מרופא מומחה. זהו חלק חשוב ועיקרי שתצטרכו עבור התביעה שלכם, בכדי שתוכלו להגיש אותה.
  • הגשת התביעה לקבלת הפיצויים – בשלב האחרון, תצטרכו להגיש את כל המסמכים הללו, כמובן מומלץ לכם להתייעץ עם עורך דין מומחה בתחום לפני זה, בכדי לקבל הערכה לגבי הסיכוי שלכם לזכות בפיצויים. לאחר ייעוץ והכנה, תוכלו להגיש את כל המסמכים שאספתם בצורה מסודרת.

 

לסיכום

אין ספק שההתמודדות עם נזקים כתוצאה מרשלנות רפואית קשים מספיק גם מבלי להיגרר לתביעה ארוכה. אבל הרבה פעמים, למרות שזה לא ישנה את הדברים, הפיצויים האלו יוכלו לעזור המון לאותם אנשים שנפגעו. התהליך הראשוני מאוד בסיסי, איסוף מידע בעקרו, החלק הארוך והמייגע זה עלול להיות תהליך התביעה, אך אם דאגתם לקבל ייעוץ מעורך דין מומחה, תוכלו להיות בטוחים שאתם מוכנים יותר טוב למה שאתם נכנסים אליו.

רשלנות רפואית

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
הלוואה ראשית
הלוואות
משכנתא לסגירת הלוואות

לקיחת משכנתא לסגירת חובות הפכה לאופציה המועדפת ע"י רבים, זאת משום שהרעיון הבסיסי העמוד בו הוא  שבמידה וקיים ברשותכם נכס נדלנ"י, ניתן למשכן אותו לבנק ולקבל עבורו כסף לסגירת החוב

אמצעי תשלום
טיפים פיננסים
איך למלא ויזה לאוסטרליה ומהן העלויות?

אוסטרליה היא יעד מדהים וייחודי ביותר, אשר סוף סוף אפשר לחזור ולחקור אותו, לאחר תקופה כה ארוכה בבית. באוסטרליה נוכל למצוא הכול, החל מערים מודרניות ומתקדמות, כמו סידני, ועד טבע

הפה
כללי
4 דרכים לתכנן את החודש בצורה הטובה ביותר

אחד הדברים החשובים ביותר בעולם המודרני הוא תכנון נכון של זמן. לכולנו יש הרבה מאוד משימות, ואם אנחנו רוצים בכל חודש להצליח לעמוד בהן, הדבר החשוב ביותר הוא לתכנן את