מה זה שירות הכנסות הפנים בארצות הברית?

רשויות המיסים בארה"ב ידועות בכינוי "שירות הכנסות הפנים", או באנגלית "Internal Revenue Service" ובקיצור: IRS.

זוהי כנראה רשות המיסים המפורסמת ביותר בעולם ויש לכך סיבות טובות…

אז מה חשוב לדעת על רשות המיסים החזקה בעולם?

 

גביית מיסים על ידי  IRS – מי חייב לשלם?

התפקיד העיקרי של ה IRS הוא לגבות מיסים מאזרחי ארה"ב, אבל הם למעשה עוסקים בגביית מיסים גם מבעלי עסקים וחברות שאינם אזרחים אמריקאים, אבל יש להם הכנסות מעסקים בארה"ב.

גם בעלי נכסים והשקעות מניבות רווחים בארה"ב חייבים לדווח ולשלם מיסים למערכת.

 

כיום, לאחר שנכנסה לתוקף רפורמת המיסים של הנשיא טראמפ, ה IRS עוסק בגביית מיסים גם מאזרחים אמריקאים החיים מחוץ לגבולות ארה"ב ואף אם אינם עובדים או מנהלים עסקים עם ארה"ב.

 

תפקידים נוספים של IRS

רשות המיסים האמריקאית, בשונה מעט מרשות המיסים בישראל למשל, מחזיקה בתפקידים נוספים, אשר אינם קשורים דווקא לגביית מיסים.

הרשות אחראית בין היתר על פרסום מידע אודות שינויים בשיטת המיסוי למשל, כמו גם על קבלת דוחות מס מאזרחי המדינה ועיבוד שלהם, חישוב ומתן החזרי מס, נקיטת סנקציות כנגד עברייני מס וכן גביית מס מעסיקים למימון תשלומי ביטוח לאומי, ביטוחי בריאות, מס קנייה, מס חברות, מס מתנות ומס רכוש.

 

למה IRS זוכה למוניטין ופרסום?

הסיבה העיקרית לפרסות שרשות המיסים האמריקאית זכתה לו היא עובדת היותה גוף רציני, נוקשה ויסודי עד מאוד ביחסו כלפי משלם המיסים וכספי המיסים שהוא חייב למדינה.

בנוסף, כוחה הרב של ארה"ב מאפשר לרשות המס האמריקאית להטיל סנקציות ואילוצים שונים על מדינות אחרות, כדי לאלץ אותן למסור מידע אודות אזרחי ארה"ב הנמצאים בשטחן.

 

יחסים קרובים עם רשויות המס בישראל

למה כל זה מעניין גם את אזרחי ישראל? פשוט כי שתי המדינות מנהלות קשרים חזקים וקרובים בהיבטים שונים וכן גם בנושא המיסוי.

הדבר בא לידי ביטוי בעיקר כאשר אזרח ישראלי הוא גם אזרח אמריקאי.

אז נכנס לפעולה מערך התקשורת בין שתי רשויות המס, כאשר הרשות האמריקאית מקבלת דיווחים מלאים על אזרחים אמריקאים הנמצאים בישראל.

חשוב להבין כי אזרחים אמריקאים, גם אם הם מחזיקים באזרחות ישראלית ואפילו אם הם מרוויחים כסף ועובדים רק בישראל, אפילו אם הם שכירים ולא אנשי עסקים עתירי ממון, צריכים לדווח על הכנסותיהם ולשלם מיסים לארה"ב.

 

לסיכום – להישאר חברים של ה IRS

כפי שניתן לראות, ה IRS היא רשות מיסים חזקה וקשוחה, אשר קשה מאוד להתחמק מידה הארוכה. משום כך, אם יש לכם עסקים עם ארה"ב, או שאתם בעלי אזרחות אמריקאית, ההמלצה החמה שלנו היא להקפיד על דיווח מסודר ותשלום מיסים לפי החוק האמריקאי, בעזרת רו"ח אמריקאי. כך תוכלו להשאיר ביחסים טובים עם רשות המס החזקה ביותר בעולם.

 

הכנסות הפנים

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
מחסני גינה
כללי
איך מחסנים לגינה יכולים לחסוך לכם המון כסף

ככל שעוברות השנים, מתפתחים ונוצרים פתרונות שונים בכל כך הרבה תחומים. בשנים האחרונות תחום המחסנים לגינה התפתח מאוד וכיום תוכלו למצוא אין ספור סוגים של מחסנים לגינה. למה צריך כל

מאזניים
עריכת דין
איפה אפשר למצוא עורך דין ביטוחי מומלץ?

תביעות ביטוח הן עניין קריטי וחשוב עבור רבים מאזרחי ישראל. מבוטחים שעברו פגיעות בעבודה, ממחלות או מכל סיבה אחרת, זקוקים לכספי הביטוח כדי להצליח להתנהל בצורה הטובה ביותר שיוכלו, לאור

פציעה בחול
ביטוחים
במקרה של פציעה בחו"ל – מה לעשות?

פציעות יכולות לקרות בכל עת, והן יכולות להיות מלחיצות במיוחד כשאתם נמצאים בחו"ל. בין אם אתם נוסעים לחופשה, נסיעת עסקים או כל סיבה אחרת, חשוב לדעת מה לעשות במקרה של