כיצד מתכוננים להליך פינוי בינוי?

במקומות רבים בארץ מתרחשים תהליכי פינוי בינוי. החלק המרכזי של התהליך הוא פינוי של בניין קיים, הריסה של המבנה והקמה של מבנה חדש על גביו. הרווח המרכזי של הדיירים מפינוי בינוי הוא בקבלה של בניין חדש עם דירות משופצות, ואילו הקבלן מקבל מספר דירות נוספות שאותן הוא יוכל למכור. אנחנו כאן כדי להסביר לכם את כל מה שצריך לדעת על פינוי בינוי.

 

פינוי בינוי

פינוי בינוי הוא תהליך שקורה במקומות רבים בישראל. המודל שעליו בנוי התהליך הזה הוא לתת לשני הצדדים רווח נקי. מי שגר בבניין שבו מבצעים פינוי בינוי מקבל דירה טובה יותר, בדרך כלל עם הגדלה וכמובן איכות בנייה טובה. מי שמבצעת את הפרויקט מגדיל את הבניין במספר קומות וזה הרווח שהוא מקבל. כדי שהפרויקט יצליח בבניין שלכם, יש כמה דברים שצריך להכיר טרם התחלתו.

פינוי בינוי

בחירת חברה מתאימה

הדבר הראשון שעליכם לעשות הוא למצוא חברת פינוי בינוי. החברה צריכה להיות מנוסה בתחום הזה, כדי שגם אצלכם הוא יתנהל על הצד הטוב ביותר. לא כל קבלן מסוגל לבצע הליך כזה, לאור העובדה שמדובר על בנייה מורכבת שבה מוסיפים קומות על הבניין הישן. המפתח להצלחה של הפרויקט הוא קודם כל בזה שתבחרו חברה מומלצת שמבצעת הליכים כאלו.

 

ייעוץ משפטי

כמו בכל הליך מורכב במדינת ישראל, גם כאשר מבצעים פינוי בינוי כדאי להיות מלווים בייעוץ משפטי. הליך פינוי בינוי מערב עבודה מול גורמים רבים, כאשר רוב הגורמים הללו הם רשויות של המדינה. כדי להתנהל מולם ביעילות יש צורך בידע משפטי רב, ולכן כדאי שיהיה לכם עורך דין שמייצג את הצד שלכם בכל אותם מקרים.

לא כל עורך דין יכול ללוות פרוייקטים של פינוי בינוי, כיון שיש מורכבויות שונות שלא כל עורכי הדין מודעים אליהם. בנוסף, עליכם לוודא שעורך הדין שאותו בחרתם הוא בלתי תלוי וייצג רק את האינטרס שלכם.

 

היאזרו בסבלנות

הדבר האחרון שאותו חשוב לומר נוגע לחשיבות הרבה של סבלנות בהליכים מהסוג הזה. פינוי בינוי יכול לקחת לא מעט זמן, ובמקרים מסוימים הוא גם יכול להתעכב מעבר לזמן שהוא היה אמור לקחת. עליכם להבין כבר מתחילת הדרך שהתוצאה של ההליך תהיה טובה עבורכם, ולכן גם אם הוא לוקח יותר זמן ממה שחשבתם, העיכובים הללו נועדו כדי שבסופו של דבר תקבלו תוצר טוב יותר.

 

לסיכום

אם מבצעים הליך פינוי בינוי בצורה נכונה, אתם בתור דיירים בבניין יכולים להרוויח הרבה מאוד מכך. חשוב לקחת חברת פינוי בינוי מקצועית על מנת שהיא תלווה אתכם במשך כל התהליך. בנוסף, מומלץ להיות מלווים בייעוץ משפטי צמוד, כדי להתנהל ביעילות מול הרשויות השונות. קחו בחשבון שהליך פינוי בינוי יכול להיות מעט ארוך אולם בסופו של דבר התוצאה בהחלט שווה את המאמץ.

בְּנִיָה

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
איש קורא
עריכת דין
מהו חוק השכר שווה לעובדת ולעובד

חוק זה נועד לפקח על שוויון השכר בין נשים לגברים על ידי מעקב אחר הפערים בשכר בין עובד לעובד במקום העבודה. התיקון לחוק מרחיב את חובת המעקב ממספר של מקומות

גרף
השקעות
ניהול השקעות – מה הסוד הטמון בכך

ככל שאתם הולכים ומתבגרים, כך אתם יכולים להיות פתוחים יותר למגוון ערוצים שיכולים לעזור לכם לעשות צעדים נכונים בעזרת הכסף שלכם. אחד מהאפיקים שהרבה אנשים מתחברים אליהם היום בעניין הזה

מחסני גינה
כללי
איך מחסנים לגינה יכולים לחסוך לכם המון כסף

ככל שעוברות השנים, מתפתחים ונוצרים פתרונות שונים בכל כך הרבה תחומים. בשנים האחרונות תחום המחסנים לגינה התפתח מאוד וכיום תוכלו למצוא אין ספור סוגים של מחסנים לגינה. למה צריך כל

שעון וכסף
מיסים
מהם השלבים לקבלת פטור ממס הכנסה?

מס הכנסה הינו המס הנגבה מהכנסתו של אדם, אותה קיבל בעבור שירות אשר סיפק. המס נגבה אחת לחודש אצל שכירים, או אחת לשנה אצל עצמאיים, כאשר במקרים מסוימים ניתן לקבל