רוצים לעשות תמ"א בבניין? כך תעשו את זה נכון

שוקלים להתחיל בתהליך של תמ"א 38 2? רגע לפני שחותמים על חוזה התקשרות עם יזם נדל"ן בתחום, חשוב להבין מה הפרויקט הזה כולל, כמה זמן צפוי להימשך ומהן התמורות שחברת היזמות או הקבלנים מציעים לכם. כיצד מתחילים? כאן, המשיכו לקרוא. 

תהליכי תמ"א 38 2 הם תהליכי בנייה אשר נחשבים ייחודיים לישראל בלבד, כאשר המטרה של פרויקטים אלו היא חיזוק מבנים נגד רעידות אדמה וטילים. בשלב הראשון, יש לדעת כי תהליכים אלו מיועדים אך ורק למבנים אשר נבנו עד שנות ה-80. משמע, בניינים משנת 81 עשויים שלא להיות זכאים לעבור פרויקט זה. כמו כן, חשוב לבחור חברת יזמות נדל"ן נכונה, זה כלל האצבע הכי חשוב. בבחירת חברת יזם תמא יש להקפיד על ההיבטים הבאים:

  • ניסיון: חשוב לבדוק מה כולל ניסיונו של היזם ובאילו פרויקטים עסק בעבר.
  • מוניטין: יש לברר האם הפרויקטים של אותו יזם נדל"ן צלחו או לא.
  • גב כלכלי: חשוב לוודא שאותה חברת יזמות נדל"ן לא תיתקל בבעיות כלכליות בפרויקט.
  • קשרים בתעשייה: עד כמה היזם מקושר ומכיר קבלנים ואדריכלים מנוסים?
  • צפי: חשוב לבדוק מה הצפי לסיום הפרויקט עם אותו יזם נדל"ן.

 

תמורות תמ"א 38: איך זה עובד?

אחד הדברים הכי חשובים שצריך לבדוק הוא, הנושא של התמורות שהדיירים עתידים לקבל בפרויקט תמ"א 39 2. ברוב המקרים יהיה מדובר על הגדלת הדירות עד כ-12 מ"ר, הוספת מרפסות והוספת ממ"ד. עם זאת, התמורות משתנות בהתאם לגורמים שונים, ביניהם יכולת המיקוח וכושר ניהול המו"מ שלכם.

לפיכך, בין אם מסתייעים בחברת מרכז העיר נדל"ן או ביזם תמ"א אחר, חשוב לבדוק את התמורות שהפרויקט אמור להניב עבורכם. באופן כללי, ישנן גם דירות אשר מתווספים להן גם 20 מטרים רבועים, ככה שזה פקטור שמשתנה. ברוב המקרים, התמורות נקבעות לפני שהפרויקט מתחיל, ככה שזה משאיר זמן לבחור יזם נכון.

תמ"א בבניין

כיצד מתחילים פרויקט תמ"א 38 2?

כדי למנוע בלבולים בתהליך של תמ"א 38 2, חשוב לעקוב אחר כמה שלבים שונים. החל מכינוס אספת הדיירים, דרך יצירת קשר עם עורך דין תמ"א 38 וכלה בהוצאה לפועל של התהליך, אלו הם השלבים שחשוב להכיר:

 

אספת דיירים

יש לכנס אספת דיירים ולגייס רוב של 80% דיירים אשר נרתמים לתהליך וחותמים לכך. במילים אחרות, זהו שלב גיוס החתימות לפרויקט תמ"א 38 2.

 

בדיקת היתכנות וזכויות בנייה

את השלב הזה מבצעים בסיועו של עו"ד, מה שנועד כדי לדייק את תקנות הבנייה השונות. בשלב זה, אתם כבר אמורים להיות מצוידים בעורך דין תמ"א 38 שייצג את הדיירים.

 

בדיקת הצעות יזמים

שלב זה מבוצע בעזרתו של עו"ד, מה שמאפשר את בדיקת התמורות שמציעים יזמים שונים.

לסיכום, לאחר 3 השלבים הנ"ל, יש לפעול בירוקרטית מול רשויות הבנייה, העירייה וכולי. כל עוד פועלים בצורה מסודרת, הפרויקט של תמ"א 38 אמור לגרום לכם לסיים עם דירות יותר גדולות, עם מרפסות וכמובן ממ"ד.

תמ"א בבניין

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
שיווק פרויקטים למגורים
כללי
מה כרוך בשיווק פרויקטים למגורים?

האם אתo מחפשים למכור את הנכסים שלכם, ולמקסם את המכירות של פרויקט המגורים שלכם? במאמר זה, אנו הולכים לשתף אתכם במה כרוך שיווק מדויקת עבור פרויקטים לפיתוח מגורים המוכרים את

בדק בית
כללי
למה חשוב לעשות בדק בית לפני רכישת נכס?

רכישת נכס היא השקעה כספית משמעותית, וחיוני לוודא שתקבלו החלטה נבונה ומושכלת. שלב מכריע וחשוב בתהליך זה הוא ביצוע בדק בית יסודי לפני ביצוע הרכישה. בדק בית מתבצע ע" חברות