3 קריטריונים לבדיקת החזרי מס לשכירים

מסים לרוב נתפסים אצלנו במחשבה כדבר שמשלמים ולא מקבלים בחזרה.

בכל עבודה שבה עבדנו בארץ ישראל שילמנו מיסים או שבעל העסק שילם בעבורנו, אך תמיד המיסים יצאו החוצה ולא חזרו אלינו לכיס.

עניין שמפתיע הרבה שכירים הוא שישנם מקרים מסוימים בהם ישנה זכאות לקבל החזרי מס, כסף שיכול להגיע לסכומים מאוד גדולים ולהגיע ישר אל חשבון הבנק שלכם, אז מי זכאי לקבל החזרי מס? כל זאת בהמשך.

החזר מס לשכיר? נשמע מעט אבסורדי נכון? אבל האמת היא שיש כסף שיושב בצד ומחכה לכם שתיקחו אותו – הוא שלכם בעצם! היום יותר מתמיד לאחר תפניות בחוקי המס שחוקקו במוסד למס הכנסה בשנת 2020 בהתאם למשבר הקורונה והשינויים שהביא עמו לזירת העבודה, יותר ויותר שכירים זכאים להחזרי מס בגין מספר סיבות שונות, נפרוט בהמשך 3 קריטריונים מרכזיים שאם הם נוגעים אליכם סביר שאתם זכאים להחזר מס!

 

שכיר וגם עצמאי? אולי מגיע לך החזר

מי שפתח תיק עצמאי ועבר במס הכנסה ובמשרד מע״מ יודע כמה ההתעסקות ותשומת הלב לפרטים היא חשובה. צריך לספק הצהרת הון מהימנה ונדרשים לשלם מיסים חודשיים בהתאם לצפי ההכנסות החודשיות שלכם, סכומים אלו יכולים להגיע לגובה של כמה אלפי שקלים והמעמסה גדולה במיוחד. אם אתם גם עצמאיים ועשיתם תיאום מס כחוק חלק מהמיסים אמורים להתנקות לכם גם מהעבודה בתור עצמאיים, בנוסף לעיתים משלמים גובה מיסים לא מותאם לגודל ההכנסות ומגלים כי העבודה בתור שכיר לא מכסה על כל המיסים שאתם חייבים בתור עצמאיים ולכן בהרבה מהמקרים מגיע לכם החזר מס! מי שקריטריון זה רלוונטי עבורו או עבורה מומלץ להתייעץ עם רואה חשבון או יועץ מס מומחים כדי לעזור ולעשות סדר בבלגן ולהגיש את המסמכים הרלוונטיים לגורמים הנכונים בזמן המתאים ביותר.

 

פוטרת או התפטרת בשנה האחרונה?  החלפת מספר מקומות עבודה? מגיע לך כסף

מי שהחליף מספר עבודות בגובהה שכר שונה בשנים האחרונות, יצא לחופשה ללא תשלום או היה מחוסר עבודה סביר מאוד שמגיע לו או לה החזר מס. החזר מס לשכירים יכול להגיע לסכומים של אלפי שקלים והוא נצבר שש שנים אחורנית עבור כל שנה בנפרד, הסיבה המרכזית שכנראה שאתם זכאים להחזר מס היא שכנראה ששילמתם עודף מס בגלל חילופי העבודות והשוני בין המשכורות במקומות העבודה השונים. במיוחד מאז השינויים של 2020 שווה לכם להתייעץ עם רואה חשבון או יועץ מס על מנת להבין את הזכאות שלכם.

 

עברתם לעבוד מהבית? מגיע לכם החזר

הקורונה שינתה את עולם העבודה מקצה לקצה, מאות אלפי שכירים מצאו את עצמם עובדים מהבית בתנאים שונים שלעיתים העלו את הוצאות המחייה . אם זה נוגע לכם ובמיוחד אם יש לכם ילדים, כנראה שמגיע לכם החזר מס עבור התקופה הזו, וגם להמשך העבודה במידה ואתם עוד עובדים מהבית. עובדים אשר מקבלים משכורות של 25 אלף שקלים ויותר משלמים מס לפי מדרגה גבוהה במיוחד ולכן תוכלו לקבל בחזרה סכומים מאוד גבוהים. אין לכם מה להפסיד, התקשרו לשיחת ייעוץ חינמית עם יועץ מס מומחה כדי לקבל את מה שמגיע לכם!

 

מחשבון

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
משכנתא לפושט רגל
משכנתאות
משכנתא לפושטי רגל – מדריך מקיף

פשיטת רגל היא הליך משפטי, המאפשר לאדם או חברה לפרוע את חובותיהם באמצעות תוכנית תשלומים מאושרת על ידי בית המשפט. פשיטת רגל יכולה להיות אירוע מטלטל בחייו של אדם, ויש

ביטוחים
ביטוח מבנה – מקרים שאנשים לא עשו ביטוח

עולם הביטוח בישראל הוא אינסופי ולכן לא פעם נוצרת אצלנו התחושה שחברות הביטוח השונות פשוט מנסות לגרום לנו לעשות את כל הביטוחים האפשריים. עם זאת, בפועל זה לא מדויק, והאמת