קנייה ומכירה של דירה במקביל – מהו התהליך הנכון לעשות

אחד המצבים הנפוצים בשוק הנדל"ן הוא מצב בו קונים דירה תוך כדי תהליך את מכירת הדירה שנמצאת בבעלותנו.

ישראלים רבים מחפשים לשפר את תנאי הדיור שלהם, ולשם כך נדרש לקנות דירה חדשה ולמכור את הדירה הישנה פחות או יותר באותה תקופת זמן.

ההתבלטות העיקרית היא מה כדאי לעשות קודם – למכור או לקנות? לשני הצדדים יש יתרונות וחסרונות, ועליהם נעבור במאמר זה.

 

מדוע עדיף לרכוש את הדירה החדשה לפני מכירת הדירה הישנה?

לכך יש מספר סיבות:

לא לרכוש מתוך לחץ:

מכירת דירה לפני קניית דירה חדשה עלול להביא למצב בו תהיה לחוצים על רכישת דירה והדבר ישפיע לרעה על שיקול הדעת וידחוף אתכם לפשרות אותן אולי מוטב שלא תבצעו. את ההחלטה על רכישת דירה יש לבצע בכובד ראש ולא בלחץ.

 

מגורים בדירה שכורה באופן זמני:

מכירת הדירה הישנה בטרם אתם קונים דירה חדשה תאלץ אתכם לגור בשכירות בפער הזמן בין המכירה לרכישה. סיטואציה זו תגרור אי נוחות והוצאות שונות.

 

התנהלות כלכלית:

אם תמכרו את הדירה לפני שתרכשו דירה חדשה, המצב בו חשבון הבנק שלכם התרפד באופן פתאומי עלול להוביל לחוסר אחריות כלכלית. חשוב לזכור כי העובדה שפתאום יש כסף היא זמנית, וכסף זה מיועד לקניית דירה חדשה.

 

שינויי מחירים:

באופן כללי מחירים הם במגמת עלייה, ואם עובר משך זמן רב בין מכירת הדירה הישנה לקניית הדירה החדשה יתכן והמחירים יעלו באופן שיגרום לכם להפסד.

 

מדוע עדיף למכור את הדירה הישנה לפני רכישת דירה חדשה?

לא למכור מתוך לחץ:

גם מכירת דירה הוא דבר שיש לעשות בכובד ראש ובשיקול דעת ולא מתוך לחץ. מצב בו אתם חייבים למכור את הדירה במהירות עלול לשים אתכם בעמדת נחיתות במשא ומתן על המכירה ולפגוע בעסקה.

 

מימון:

מציאת מקורות מימון לקניית דירה חדשה לפני שמוכרים את הדירה הישנה זה קשה ולא תמיד אפשרי. סיטואציה כזו גורמת לניצול מלא של ההון העצמי עד לקבלת הכסף ממכירת הדירה, ולעיתים תאלץ אתכם לקחת הלוואת גישור יקרה.

 

מיסוי:

במידה ולא הצלחתם למכור את הדירה הישנה בתוך תקופה של 18 חודשים מקניית הדירה החדשה אתם מוגדרים כבעלים של שתי דירות, דבר שיש לו משמעויות רחבות בהקשר של מיסוי – כלומר, תצטרכו לשלם גם מס שבח על הנכס הישן וגם מס רכישה על הנכס חדש.

 

מתלבטים איך להתנהל נכון? היוועצו במומחים לנדל"ן

בכל תהליך של קנייה או רכישה של דירה מומלץ להיעזר במתווך נדל"ן שיאפשר לכם לעבור את התהליך בביטחון תוך השגת התוצאות הטובות ביותר. אתר המקצוענים בנדל"ן מציע מאגר שך מתווכי נדל"ן ממשרדי תיווך שונים בארץ, מתוכם תוכלו לבחור את מתווך הנדל"ן קרוב לאזור מגוריכם. האתר אקסקלוסיבי ובו נמצאים אך ורק מתווכי נדל"ן ברמה הגבוהה ביותר, שזכו להמלצות חיוביות מצד לקוחותיהם ובעלי היסטוריה ענפה של עסקאות.

 

איש נדלן

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
בריכה אולימפית
השקעות
מה גודל ההשקעה בבניית בריכת פיברגלס בבית?

בריכות שחייה ביתיות הפכו לפופולאריות ביותר בשנים האחרונות, אם בגלל מזג האוויר הישראלי-ים תיכוני הלוהט ואם בגלל אפשרויות הבנייה המגוונות, המאפשרות בין היתר בנייה קלה ומהירה. אחד מסוגי הבריכות הביתיות

יועץ משכנתאות? כל הכלים המתקדמים ביותר לניהול העסק רק ב- 119 ש"ח לחודש – סימולטור משכנתאות, מסמכים דיגיטליים לחתימה, דוחות לבנקים …

להיות יועץ משכנתאות יכול להיות דבר מסובך, וחשוב לשמור על סדר וארגון. התוכנה של wise מספקת לכם שלל כלים שיעזרו לכם לעבוד בצורה המקצועית ביותר. המשיכו לקרוא כדי לדעת הכל.

שעון ומטבעות
טיפים פיננסים
איך לפתוח חברת הייטק מצליחה ומהם השלבים בדרך

הגעתם למצב שאתם בטוחים בעצמכם מספיק ויש לכם רעיון מהפכני שאתם מאמינים שישנה את כללי המשחק. עוברת לכם בראש מחשבה, לפחות כ-4 פעמים ביותר שאתם רוצים לפתוח חברת הייטק מצליחה.

צרור מפתחות
משכנתאות
13 דברים שכדאי לשאול את יועץ המשכנתאות שלכם

עבור המון אנשים רכישת בית היא הגשמת החלום הגדול שלהם, ובכדי להגיע להגשמת החלום הזו לא מעט מאיתנו נזדקק למשכנתא. לאור עליית מחירי הדיור הדורשים מאיתנו להגיע להכנסה גבוה בכדי