קונים דירה? איך לבחור ביטוח לבניין משותף

קניית דירה דומה לקניית זוג גרביים, רק בפרמטר אחד: ברכישת שניהם אנו מקווים מעומק הלב שישמשו אותנו למשך הזמן הארוך ביותר וישמרו על שלמותם.

לצערנו עוד לא קמה חברת ביטוח שמבטחת זוגות גרביונים מפני חורים ורכבות (למרות שאנחנו היינו רוכשים את הפוליסה הזו על בטוח!) אולם, ביטוח לבניין משותף, למרבה השמחה, קיים גם קיים.

מעוניינים לדעת איך לבחור אותו? דיירים בבניין משותף, המדריך הזה נועד עבורכם.

 

איזה מבנה מוגדר כבניין משותף?

מבחינה חוקית, כל מבנה אדריכלי המכיל יותר מדירה אחת, בבעלות נפרדת או בלעדית, ומיועד למגורי אדם, מוגדר כבניין משותף. על מבנה זה להיות רשום בפנקס הבתים המשותפים.

 

מי צריך ביטוח לבניין משותף?

אם ההצעה לרכישת ביטוח בניין משותף, נדמית לכם כמו עוד לוקש שמישהו מנסה למכור כדי לרוקן את חשבון העובר ושב שלכם, חשוב שתקראו מספר עובדות יבשות:

  • מספר הדליקות בישראל בשנת 2015 עמד על 43,765 מקרים, מתוכם 12,814 שריפות בבתים.
  • בשנת 2021 התרחשו בישראל ובסביבתה כ-30 רעידות אדמה בדרגות עוצמה שונות.
  • רק בירושלים, נפרצו 267 דירות בשנת 2021.

 

האם אתם חסינים בפני פגיעות מסוגים שונים?

במידה והבניין המשותף שלכם שוכן במעבה האדמה והוא משוריין בבטון ובפלדה, ייתכן ולא תזדקקו לשירותי הביטוח למבנה משותף, אולם כפי הנראה, אם אתם מתגוררים בבניין מגורים רגיל, כרוב רובם של תושבי מדינת ישראל, אין כל הבטחה ששום רע לא יאונה למבנה שלכם.

לפיכך, חשוב לבחור בביטוח נכון לבניין משותף, מה שיגן עליכם ויספק כיסוי ביטוחי על כל תרחיש שלא יקרה.

 

ביטוח בניין משותף, מה הוא כולל?

ביטוח מבנה משותף כולל בתוכו מספר ביטוחים שונים:

ביטוח מבנה

ביטוח זה מתייחס לחלקים המשותפים בבניין הנמצאים בבעלותם של כלל הדיירים כמו: חדר המדרגות, המעלית, חדר האשפה, הגג, החנייה, הלובי ועוד. ביטוח זה נותן כיסוי בכל מקרה של שריפה הפוגעת במבנה המשותף, פריצה, נזקי סופה, שלג וגשם, רעידת אדמה, נזקים בצנרת ועוד. ניתן לבצע הרחבה לביטוח זה , כך שיכלול גם את הדירות עצמן בתוך הכיסוי הביטוחי.

 

ביטוח צד ג'

השארתם בור פתוח בחצר ומישהו נתקל ומעד? המעקה השבור גרם לפציעה של אחד מהדיירים? בלטה עקומה ערערה את שווי המשקל של אי מי? ביכולתם של הנפגעים המכונים "צד ג'", לתבוע את דיירי הבניין בגין רשלנות. סכום הפיצויים יכול להגיע לאלפי ומאות אלפי שקלים. כיסוי ביטוח בניין משותף כולל מקרים של פגיעות צד ג'.

 

ביטוח חבות מעבידים

אם תוגש נגד דיירי הבניין תביעת נזיקין על ידי עובד שפעל בשירות ועד הבית, בגין פגיעה גופנית שקרתה תוך כדי עבודה, בשל רשלנות, ביטוח חבות מעסיקים יעניק כיסוי למקרה של תביעת פיצויים. ניתן להרחיב ביטוח זה לביטוח של חברי ועד, המיועד להגנה במקרה ספציפי של תביעה אישית נגד חברי הועד.

כאשר אתם בוחרים ביטוח בניין משותף, חשוב שתשימו דגש על שלושה סוגי ביטוחים אלו, ותשקלו את רכישת הפוליסה המתאימה לפי נתוני הבניין והדיירים השונים.

 

חתימה על מסמך

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
נגע ראשון
כללי
6 סיבות לגור בראשון לציון!

ראשון לציון, עיר תוססת הממוקמת במרכז ישראל, מציעה שפע של הזדמנויות ורמת חיים גבוהה. בין אם אתם מקצוענים צעירים המחפשים צמיחה בקריירה, משפחה שמחפשת סביבה בטוחה וידידותית, או גמלאים המחפשים

חינוך פיננסי - כך תלמדו להתנהל עם כסף
טיפים פיננסים
חינוך פיננסי – כך תלמדו להתנהל עם כסף

בעולם שבו החלטות פיננסיות ממלאות תפקיד מכריע בחיינו, ישנה חשיבות גבוהה להיות בעל ידע ומיומנויות לנהל כסף ביעילות. חינוך פיננסי מסמיך אנשים לקבל החלטות מושכלות, לתכנן את העתיד ולהשיג יציבות

קניית דירה
נדל"ן
3 יתרונות בקניית דירה מכונס נכסים

לקנות דירה זה עניין שדורש השקעה ומחשבה רבה מרגע ההחלטה ולאורך כל הדרך. יש בכך מורכבויות שונות ולעיתי יכולים להיות גם חסרונות. כשמדובר בקניית דירה מכונס נכסים יש לכך כמה