פיצויים תאונת דרכים אוטובוס

נסיעה באוטובוס היא חלק שגרתי מחייהם של אנשים רבים ומהווה פתרון תחבורתי נוח למדי. הנסיעה באוטובוס אמנם חוסכת לנו כסף ולעיתים גם זמן, אך היא עדיין נשארת חשופה לתאונות דרכים. מה עושים במקרה שכזה? את מי תובעים ומה גובה הפיצויים?

 

תאונות אוטובוס

בין אם מדובר בתשתיות התחבורה ובין אם בגלל ריבוי כלי הרכב על הכביש או כל סיבה אחרת, תאונות דרכים הפכו למגיפה של ממש, כשהן גובות מאיתנו מחיר כבד של פצועים ואף מספר מתים לא מבוטל, כאשר בין מקרי תאונות הדרכים, מעורבים גם כלי רכב מסוג אוטובוסים.

תאונות דרכים במעורבות אוטובוס יכולות להתרחש בשתי אפשרויות: מעורבות האוטובוס בתאונה עם כלי רכב אחר וכן מקרים בהם כתוצאה מהתאונה נפגעו גם נוסעי האוטובוס, גם אם לא היה מעורב בתאונה כלי רכב אחר – דוגמת בלימה פתאומית, סטייה חדה וכדומה.

 

את מי תובעים במקרה של תאונת דרכים אוטובוס?

בכל מקרה בו נגרם לכם נזק כתוצאה מתאונה במעורבות עם אוטובוס, חשוב לדעת כי מלבד עוגמת הנפש, ולעיתים הפגיעה הפיזית בדרגות השונות, ניתן בהחלט לתבוע תביעת נזיקין עם עורך דין תאונות דרכים ולקבל פיצויים בהתאם.

בתאונות דרכים אוטובוס יש לתבוע את חברת הביטוח של האוטובוס. במידה ומדובר בנזקי רכוש שנגרמו לכם, הרי שהתביעה תתנהל במסגרת ביטוח המקיף / צד ג' של האוטובוס ובמידה ומדובר בנזק פיזי שנגרם לכם, הרי שהתביעה תנוהל במסגרת ביטוח החובה של האוטובוס וזאת בהתאם לחוק לנפגעי תאונות דרכים.

 

מה גובה הפיצויים שניתן לתבוע?

ככלל, לשאלת גובה הפיצויים שניתן לתבוע במסגרת תביעת פיצויים תאונות אוטובוס אין תשובה חד משמעית, היות וגובה הפיצויים הוא נגזרת של סוג הפגיעה (רכוש או פיזי) והנזק שנגרם תוך שקלול השפעתו על עתידו של הנפגע, יכולת ההשתכרות שלו וכו'.

כך, גובה הפיצויים יכול לנוע בין אלפי שקלים ועד מאות אלפי שקלים (בעיקר במקרים של נזקי גוף) וכדי למצות את סיכויי הצלחת התביעה שלכם ולברר את סכום הפיצויים הריאלי שניתן לדרוש, מומלץ להתייעץ עם עורך דין תאונות דרכים מקצועי.

 

מהן הפעולות המומלצות לביצוע לאחר תאונת דרכים אוטובוס?

החשיבות של הפנייה לעורך דין תאונות דרכים אינה מוטלת בספק, אך כדי לסייע לו לבסס את עילת התביעה והוכחת הקשר הסיבתי, באופן שישפיע על גובה הפיצויים שתוכלו לתבוע, מומלץ יהיה לנקוט מספר פעולות חשובות:

  • שמירת פרטי האוטובוס

חשוב לתעד את שם החברה, מספר הקו, פרטי הנהג (המחויב למסור את שמו ומספר הנהג שלו) ומספר הרישוי של האוטובוס.

  • תיעוד האירוע

מומלץ לצלם את זירת האירוע ולאסוף עדויות רבות ככל האפשר משאר הנוכחים

  • טיפול רפואי ודיווח

מיד לאחר האירוע, יש לפנות לקבלת טיפול רפואי וכן לדווח לגורמים רלוונטיים – משטרה ו/או מקום העבודה.

 

לסיכום

תאונת דרכים יכולה להתרחש גם בנסיעה באוטובוס ובמידה שנגרם לנו נזק, ניתן לתבוע את חברת הביטוח של האוטובוס בהתאם. כדי למקסם את סיכויי הצלחת התביעה וגובה הפיצויים המגיע לכם (נקבע אינדיווידואלית בהתאם לסוג ורמת הפגיעה), חשוב ומומלץ לפנות לעורך דין תאונות דרכים.

תאונת אוטובוס

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
אישה מבוגרת
טיפים פיננסים
פנסיה

הפנסיה היא אחד הנושאים החשובים ביותר בחיים של כל אחד ואחד מאיתנו ולא בכדי היא מככבת בעמודי התקשורת ונמצאת כל הזמן במקום גבוה בשיח הציבורים. מדובר בתקופת החיים של הגיל

עיצוב מיוחד
עסקים
איך לעשות מיתוג לעסק מבלי לשבור את הכיס

מיתוג לעסק הצלחת העסק תלויה רבות בהיקף הלקוחות שלו וקהל היעד הרחב הנעזר בשרותיו ובכך תורם להצלחתו. בכדי להרחיב את הלקוחות עבור העסק, יש לפעול גם במישור השיווקי בצורה מושקעת

פרסום בפייסבוק
עסקים
תקציב הוצאות פרסום לעסק

כל בעל עסק צריך להחזיק בתקציב הוצאות מסודר שיאפשר לו לדעת איך לנהל את העסק על הצד הטוב ביותר. עובדה זו ידועה לקוראים שלנו שעוקבים אחרי סדרת המדריכים שאנו מעלים