פינוי בינוי ב-2020

בשנים האחרונות אנחנו שומעים על עוד ועוד מקומות שבהם מתבצעים פרויקטים של פינוי בינוי.

לכן ברור מדוע גם אתם התחלתם להתעניין באפשרות הזאת, כי מי לא היה רוצה להגדיל את ערך הנכס שלו או לקבל דירה חדשה במקום הדירה הישנה שבה הוא גר

כבר עשרות שנים?

 

 

מה זה אומר בפועל פינוי בינוי?

חשוב לדעת, כאשר מדברים על פרויקטים של פינוי בינוי, שלמעשה לא מדובר על עוד פרויקט של תמ"א 38. ההבדל בין השניים הוא שבמסגרת תמ"א 38 מחזקים את המבנה הקיים ואילו במסגרת פינוי בינוי למעשה הורים את הבניין מהיסוד ובונים במקומו בניין חדש. משמעות הדברים היא, בטווח הקרוב, שיהיו כמה חודשים שבהם לא תוכלו לגור כנראה בדירה הנוכחית שלכם. מצד שני, כדאי לדעת שפעמים רבות החברה שיוזמת את הפרויקט היא זו שמשלמת את שכר הדירה שהדיירים צריכים לשלם על השכרת דירה במקום אחר.

 

מהם היתרונות של פרויקטים כאלה?

אם אתם עדיין מתלבטים האם כדאי במקרה שלכם לנסות לעשות פרויקט של פינוי בינוי, אפשר להבין ללבכם, כי זו לא החלטה של מה בכך. חשוב לדעת שישנם מספר אפיקים לפינוי בינוי, כאשר ההבדל ביניהם הוא מי מוביל את התהליך. במקרה הראשון מי שמוביל את התהליך זו למעשה הרשות המקומית שרוצה לחדש אזור מסוים. לעומת זאת, במקרה השני כמעט תמיד מי שיוביל את התהליך הוא היזם שירצה לבצע את הפרויקט בפועל. מבחינת היתרונות, אין ספק שמדובר על פרויקטים שכוללים יתרונות רבים, כמו למשל:

  1. אתם מקבלים דירה חדשה במקום הדירה הישנה שהייתה לכם
  2. יש מקרים שבהם תוכלו לוותר על הדירה לטובת סכום כסף שיוסכם מראש עם היזם
  3. תנאי החיים משתפרים כי הבניין כולו מתחדש ונעים לחיות בו.

 

לכן זה לא מפתיע לראות שבישראל יש לא מעט פרויקטים כאלה שמתבצעים בשנים האחרונות ובהחלט כדאי לחשוב על האפשרות הזאת בחיוב.

 

מה עושים אם אחד מהדיירים מסרב לפרויקט?

אין ספק שלא תמיד קל להגיע להסכמה עם כל הדיירים לגבי פרויקט כמו פינוי בינוי, כי לכל אחד מבעלי הדירות יש אינטרסים אחרים. אומנם כל אחד היה רוצה שהדירה שלו תהיה שווה יותר כסף, אך מצד שני, יש גם בעלי דירות שלא מוכנים להרוס דירה מסוימת לטובת פינוי בינוי בגלל הערך הסנטימנטלי שלה. כדאי לדעת שלא פעם אפילו הדייר הסרבן ביותר בסופו של דבר מתרצה ופעמים רבות היזמים עצמם יוכלו לעזור לכם לשכנע את הדייר שמהסס. אומנם אתם לא צריכים רוב של 100% כדי שהפרויקט ייצא לדרך, אך אין ספק שרצוי להגיע להסכמות והבנות עם כל הדיירים כדי לעשות את הדברים בצורה נעימה יותר. אתם תראו שכאשר תקבלו את הדירות החדשות שלכם אחרי הפרויקט לא תצטערו על כך, אז למה אתם מחכים?

 

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
ויאגרה
למבוגרים
ויאגרה נחשפה: מיתוסים, עובדות וכל מה שביניהם

ויאגרה, הידועה גם בשמה הגנרי sildenafil citrate, הפכה לשם דבר בכל הנוגע לטיפול בהפרעות זקפה. עם זאת, יחד עם הפופולריות שלה, הופיעו מיתוסים ועובדות מוטעות רבות לגבי הויאגרה. במאמר מקיף