מה כלול ומה לא כלול בפוליסת ביטוח מבנה דירה?

בחירה של ביטוח דירה עשויה בהחלט להיות גורלית לעתידכם הכלכלי. כל שינוי בערך הדירה אשר נמצאת בבעלותכם, עשוי להשפיע על מצבכם הכלכלי הנוכחי, ובעיקר על מצבה הכלכלי העתידי של כלל המשפחה. כאשר בוחרים את הביטוח, חשוב מאוד להבין בדיוק מה כלול בו ומה לא. חלק מהחברות יציעו תוכניות כיסוי מגוונות, אך במאמר זה ננסה להתייחס לביטוח הדירה הבסיסי ונפוץ.

 

הגנה מאסונות טבע

חלק מחברות הביטוח מציעות ביטוח המגן מאסונות טבע כאחד מתוכניות הביטוח המגוונות שלהן. פעמים רבות, ביטוח הגנה מאסונות טבע אינו כלול בביטוח מבנה דירה סטנדרטי. הסיבה לכך היא בין השאר מאחר שאסון טבע בקנה מידה גדולה, עשוי לפגוע בנכסים רבים בו זמנית. פגיעה זו תאלץ את חברת הביטוח בבת אחת להוציא סכומי כסף אדירים, אשר בין השאר, בשל הנזקים הכלכליים לבורסה שייגרמו כתוצאה מהאסון, יתכן שלא יהיו בידיה. למרות זאת, ביטוח מבנה דירה עשוי בהחלט לכלול הגנה בסיסית מפני נזקים שיגרמו למבנה בשל נזקי הטבע. נזקים אלו עשויים לכלול הצפות או אפילו נזקים לתשתית החשמל כתוצאה מחדירת מי גשמים, או החזר על נזקים שיגרמו מנפילת עצים בשל רוחות חזקות במיוחד. אם אתם מעוניינים בכיסוי רחב יותר, יתכן ותיאלצו להוסיף על חבילת הבסיס הסטנדרטית. כדאי מאוד לבדוק את האפשרויות השונות לביטוח מבנה הכולל הגנה מאסונות טבע באתר Hommie.

 

הגנה מאירועי טרור

במדינת ישראל, אירועי טרור עשויים בסבירות לא קטנה לגרום לנזקים למבנים ולדירות. רוב אירועי הטרור אשר גורמים לנזק לנכסים בישראל, הם כתוצאה מירי רקטי. הירי הרקטי עשוי לגרום להרס עצום בבית, הרס אשר יכלול השמדה מוחלטת של תכולת הנכס, וכמובן פגיעה מבנית אשר תיקונה יהיה יקר במיוחד. על מנת לקבל החזר מחברת הביטוח על נזק למבנה עקב אירוע טרור, תאלצו לכלול זאת כהרחבה לכיסוי הבסיסי שלכם. הנזקים של אירוע טרור אינם נמצאים באופן אוטומטי תחת אחריות חברת הביטוח, מאחר והיא רואה את חובת ההחזר הכספי כאחריות של המדינה. אם אתם נמצאים באזור סיכון, כדאי מאוד לנהל את הדיון הרלוונטי עם חברת הביטוח טרם חתימת החוזה, כדי לוודא ששני הצדדים מבינים את גבולות הכיסוי, ועל מה בדיוק הוא חל.

 

הגנה מנזקי תשתית

רוב הדירות בישראל, הן דירות ותיקות יחסית. כדי לשמור על ערכן הכספי, בעלי דירות רבים עורכים שיפוצים קוסמטיים לדירות אשר ברשותם. שיפוצים אלו כוללים צביעה מחדש, החלפה של הריהוט, או אפילו שדרוג למטבח. לרוב, השיפוצים הללו אינם כוללים תיקוני תשתית מקיפים, בין השאר מאחר והתשתית של הדירה היא חלק מתשתית הבניין הכללית. לכן, נזקים לדירה בשל בעיות תשתית הם נפוצים מאוד בישראל, וברובם המוחלט של המקרים הם אכן כלולים בביטוח מבנה דירה.

משפחה ובית

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
שיפוץ בית
כללי
פינוי בינוי ב-2020

בשנים האחרונות אנחנו שומעים על עוד ועוד מקומות שבהם מתבצעים פרויקטים של פינוי בינוי. לכן ברור מדוע גם אתם התחלתם להתעניין באפשרות הזאת, כי מי לא היה רוצה להגדיל את