איך נקבע העונש על העלמת מס?

רשויות המס והפרקליטות מתייחסות בחומרה לעבירות מס חמורות כמו העלמת מס. עבירה זאת הפכה למכת מדינה ולכן המגמה היא לדרוש ענישה חמורה. עם זאת ייצוג משפטי ראוי יסייע רבות למואשמים. במאמר זה נתייחס לאופן הענישה על השתמטות מתשלום מס

 

דין פרוטה כדין פלילי

עבירות מס מעוגנות בישראל תחת הדין הפלילי וכפועל יוצא מכך הן עלולות לכלול ענישה משמעותית, כולל ישיבה בכלא. רשויות החוק השונות בישראל הידקו במשך השנים את שיתוף הפעולה ביניהן מתוך הבנה כי במקרים רבים, העלמות מס ועבירות מס אחרות מתלוות לעבירות פליליות ומתוך ידיעה שישנם ארגוני פשע המתמקדים בביצוע עבירות כלכליות.

אך גם אם מדובר בעבירות מס ללא קשר להתארגנות פשע, האינטרס של הרשויות הוא ליצר הרתעה באמצעות ענישה משמעותית. לכן, כאשר אדם מוצא עצמו מסובך בהעלמת מס רצוי שיפנה לקבל עזרה מאנשי מקצוע כמו עו"ד משה קריסי המתמחה בסוגיות מיסוי.

 

סוגי העבירות

בהכללה, ניתן לחלק את עבירות מס לשתי קבוצות שונות: עבירות טכניות, המתייחסות לביצוע טעויות בתום לב וללא כוונה פלילית כמו איחור בהגשת דוחות שונים המחויבים על פי החוק. במקרים שכאלה יש לתביעה מרחב פעולה ולכן היא עשויה להסתפק בקנס בעוד עונש המאסר בפועל יכול להגיע לעד שנה.

לעומת זאת יש עבירות הנחשבות למהותיות ובהם יש מרכיבים פלילים, כמו השתמטות ממס באמצעות העלמת מס מכוונת. ככל שהעלמה גדולה יותר ונמשכה תקופה ארוכה יותר כך גדל הסיכוי לענישה חמורה הכוללת מאסר בפועל. בשני סוגי העבירות, הן הטכנית והן המהותית, יש צורך בייצוג משפטי אמין ומנוסה מטעם עו"ד מומחה בתחום.

 

ענישה למעלימי מס

המגמה של התביעה הישראלית להחמיר יותר בענישה של העלמת מס נובעת מהעובדה כי זוהי עבירה נפוצה שהפכה למכת מדינה ובמצטבר גורמת לאובדן הכנסות גדול של המדינה. לצורך התמודדות עם התופעה רשות המיסים מפעילה גם "קו צדק" המכונה בלשון העם "מלשינון".

מעלימי מס המועמדים לדין עלולים להישלח לתקופה של עד 5 שנים, אם מדובר בעבירה בנסיבות רגילות ועד מקסימום של 7 שנים בנסיבות מחמירות. החלטת השופטים לגבי העונש מושפעת ממגוון גורמים, אחת מהם היא תגובת ההגנה לאישומים. עורך דין מיומן ומנוסה יכול לעורר ספקות אצל השופטים לגבי מוצקות כתב האישום ולהביא להפחתה משמעותית בענישה ואף לזיכוי.

 

ליווי משפטי מהרגע הראשון

בניגוד למתרחש בסרטים ובסדרות משפטיות, עורך דין אינו קוסם. נאום חוצב להבות לא יגרום לשופטים לפרוץ בבכי ולהביא לזיכוי הנאשם מנימוקים אמוציונאליים. עם זאת עורך דין מנוסה יכול לשכנע את בית המשפט כי אין צורך או אין צדק בענישה חמורה.

אך כדי שיצליח לשכנע את בית המשפט עליו לזכות בשיתוף פעולה מצד לקוחו. כאשר אדם או בעלי עסק מרגישים שהם על סף עימות עם רשויות המס, או יודעים זאת כי ביצעו העלמת מס, מומלץ להם לפנות לסיוע משפטי כדי למנוע טעויות ולאפשר לנציגם המשפטי מרחב פעולה שיאפשר לו לצמצם ככל הניתן את הנזק.

העלמת מס

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
ניהול מיטבי של עסקים
עסקים
למה משמשת מערכת ERP

  מערכת ERP, או באנגלית Enterprise resource planning, היא מערכת שמטרתה לאפשר ניהול יעיל ומיטבי של עסקים וארגונים. המערכת הינה ממוחשבת ופיתוחה התחיל בשנות ה60 של המאה הקודמת. מאז כמובן

ביטוחים
ביטוח מבנה – מקרים שאנשים לא עשו ביטוח

עולם הביטוח בישראל הוא אינסופי ולכן לא פעם נוצרת אצלנו התחושה שחברות הביטוח השונות פשוט מנסות לגרום לנו לעשות את כל הביטוחים האפשריים. עם זאת, בפועל זה לא מדויק, והאמת

בית נקי
מעבר דירה
ניקיון דירה לאחר הובלה

מעבר דירה הוא עניין לא פשוט, שיכול לקחת ימים ושבועות רבים. בין האריזות ומיון החפצים, תמצאו את עצמכם מתרפקים על רגעים נוסטלגים והתלבטויות של לזרוק או לשמור. אחרי השלב הזה,