סיבות לבצע משכון לדירה

כשברשותכם יש נכס (חנות /דירה וכו') קיימת עבורכם אופציה למשכן אותו לבנק ובתמורה לכך, תוכלו לקבל משכנתא בשווי של עד 50% מעלות הנכס.

פעולה זו נקראת למעשה מינוף נכסים והיא עשויה להתאים למשקיעים שמבקשים לרכוש נכס נוסף להשקעה או למשפחות אשר רוצות לשפר או להגדיל את מקום מגוריהם ואין בידיהם אופציה לקבל משכנתא מוגדלת מהבנק. למעשה, משכון נכס עשויה להתקיים ע"י אחת מהאפשרויות:  

  1. משכון הנכס שבבעלותכם לבנק וקבלת משכנתא בגובה של 50% מהנכס (כפי שהוסבר לעיל)
  2. במידה והמשכנתא הנוכחית שקיבלתם עד כה היא פחות מ 50% מהנכס, הנכם זכאים לקבל את ההפרש (בין מה שקבלתם לבין ה 50% מהנכס) מהבנק.
  3. הורים שרוצים לתת לילדיהם הון עצמי ראשוני לצורך רכישת דירה, יכולים למשכן את דירתם לשם כך.

 

הסיבות האפשריות למשכון נכס

בהרבה מקרים שעבוד של דירה מתבצע לצורך הגדלת משכנתא שמטרתה רכישה או שדרוג של נכס או מקום מגורים. אולם קיימות עוד סיבות אפשריות לביצוע משכון, כגון: לצורך רכישת רכב חדש, נסיעה לטיול גדול או שיפוץ. בכל אחד ממקרים כאלה, בעל הנכס יכול למשכן את הנכס שלו לבנק ולקבל בתמורה הלוואה.

 

האם כדאי לבצע משכון של נכס

השאלה הנשאלת היא האם כדאי לבצע שעבוד של נכס או שכדאי לקחת משכנתא מהבנק לצורך קניית נכס או דירה. ניתן להשיב על כך תוך התייחסות למספר פרמטרים חשובים כגון: סוג המשכנתא אותה רוצים לקחת, שווי הדירה או הנכס שאותם רוצים לרכוש, ערך הנכס שנמצא בבעלותכם ועוד.

במקרה שהורים מעוניינים למשכן את ביתם כדי לעזור במימון הון עצמי לילדיהם, עליהם לקחת בחשבון את הסיכון הקיים בכך. אם ילדם לא יוכל לעמוד בכל התשלומים החודשיים אשר עליו להחזיר, הרי שהבנק ייקח את ביתם כפי שהתחייבו בתהליך המשכון והם יישארו ללא בית.

כשמדובר על משכון נכס לצורך השקעה, הדבר עשוי להיות משתלם מאוד למשקיע, כך שע"י משכון נכס שיש בבעלותו, הוא יוכל לקבל תשואה גבוהה שעשויה להגיע לעד כ 50% שווי הנכס שלו ובכסף שירוויח יוכל לרכוש נכס או דירה נוספים.

בכל אופן, קיימת גם אפשרות להתייעץ עם מומחים בתחום שיכולים לסייע לכם בתהליך.

באתר תוכלו לקבל מידע מפורט נוסף לגבי הליך משכון דירה, כיצד מתבצע וכיו"ב ולהחליט אם כדאי לבצעו.

 

לסיכום

משכון של נכס או דירה הינו הליך משמעותי ומומלץ לבצע אותו במחשבה רבה ותוך הבנה של ההתנהלות מול הבנק והעמידה בהחזרי התשלום.

חשוב להבין כי המשמעות של אי עמידה בהחזרי ההלוואה או המשכנתא שניתנו בתמורה למשכון, היא העברת הבעלות של הנכס או הבית לידי הבנק (או לגוף מימון אחר אשר נתן לכם את ההלוואה).

 

קניית נכס

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
גילוי האזנות סתר
כללי
האזנות סתר – כל מה שצריך לדעת בנושא

האזנות סתר הן ללא ספק אמצעי יעיל מאוד לאיסוף מידע בסיטואציות כאלה ואחרות. לצד זאת, יש לציין כי בקונסטלציה מסוימת מדובר בעבירה על החוק, שכן הדבר תלוי בשימוש שנעשה בהאזנות

ניהול עסקי
עסקים
מה ניתן לעשות במערכת payper וכמה זה יעלה לכם

ניתן לומר בפה מלא שעולם הנהלת החשבונות עבר מתיחת פנים של ממש בשנים האחרונות, מתיחת פנים מוצלחת במיוחד. הטמעת מערכות בעלות יכולת אוטומציה, בינה מלאכותית והעלאת נתונים לענן מאובטח, הפכו