האם סוג הרכב שבחרתם משפיע על הוצאות התחזוקה עליו?

כל בחירה בסוג רכב חדש משפיעה גם על הוצאות התחזוקה עליו לאורך זמן. קיימים דגמי רכב רבים וטובים שמחזיקים מעמד שנים רבות בעוד דגמי רכב אחרים ממהרים "לגמגם" עם תיקונים כאלו ואחרים. דבר אחד ברור – כל רכב זקוק לטיפול, השאלה היא איזה סוג רכב משפיע יותר על הוצאות התחזוקה עליו?

ההוצאות על רכב בישראל נחשבות להוצאות הכבדות ביותר בהוצאה המשפחתית לאחר תשלום המשכנתה. אם ניקח עלות של קניית רכב בתשלומים חדש נמצא שבמקרים רבים, עם הפופולאריות הרבה של רכבי הפנאי שטח כיום בישראל, מחירו של רכב שכזה יכול להגיע לסכום ממוצע של 150 אלף שקלים.

על כן, כאשר אנו מגיעים לבחון את נושא תחזוקת הרכב והעלויות הכרוכות בו, יש לקחת בחשבון גם מהו סוג ודגם הרכב, מיהו יצרן הרכב והאם דגם זה עלול לייצר לכם הוצאות רכב גבוהות יותר בהשוואה לדגמי רכב אחרים.

אם ניקח בחשבון שמדובר ברכישה שאמורה להישאר איתנו למספר שנים טובות, חישוב הוצאות התחזוקה על הרכב יכול להגיע לעשרות אלפי שקלים במהלך השנים, סכום לא מבוטל שניתן להוזיל אותו בעזרת בחירה נכונה בסוג הרכב שנבחר.

רכב מבוטח

 

ביטוח חובה ומקיף

אין ספק שאחת הוצאות התחזוקה הגדולות ביותר על הרכב היא תשלומי הביטוח עליו שיכולים להגיע לסכומים גבוהים ביותר. גובה סכומים אלו נמדד לפי כמה פרמטרים שמשפיעים על גובה פרמיית הביטוח.

אותם פרמטרים הם למעשה הסיכונים שחברת הביטוח לוקחת על עצמה כאשר היא מבטחת את הרכב שלנו. לדוגמה, עד לפני מספר שנים היה ידוע שרכב מסוג מאזדה נחשב לרכב בעל פרמיית ביטוח גבוהה יותר בשל סטטיסטיקה של מקרי גניבה גבוהים שאירעו בישראל לרכב זה.

אך לא רק זאת, קיימים גורמים נוספים שמשפיעים על גובה ביטוח הרכב כמו גיל הנהג, דגם הרכב, עלות תביעות בעבר או תאונות על ידי הנהג, שנת ייצור הרכב וכו'. על ידי חישוב של כל הקריטריונים הללו ועוד, חברות הביטוח מבצעות חישובים סטטיסטיים של מגוון המשתנים וקובעות מהו סכום הביטוח שעל כל נהג יהיה לשלם על כל סוג רכב שיש בבעלותו.

במקרה זה ההמלצה היא לבצע פריסת תשלומים על מנת להקל עליכם את תשלום הביטוח לרכב. כמו כן, במקרים מסוימים כאשר בעל הרכב מבצע מיגון מסוים שמוריד את רמת הסיכון לגניבה או לתאונה כמו התקנת 'מובילי', ניתן להוזיל את תשלום מחיר הביטוח מול חברת הביטוח.

 

בחירה בשנתון חדש לעומת ישן

נכון, ההבדלים בין חבילות הפרמיה השונות לתשלום עבור ביטוח הרכב אולי אינה משמעותית כל כך עבורכם אך עליכם לקחת בחשבון שאת החישוב וההשוואה בין חברות הביטוח השונות יש לחשב עבור תקופה של כמה שנים מצטברות.

בנוסף לכך, גם הבחירה בשנתון הרכב משפיעה רבות על מחיר פרמיית הביטוח שתשלמו. רכב ישן יותר לעומת רכב חדש בעל מערכות בטיחות מתקדמות ומנוע חדש ללא כל תקנות, יכול לחסוך לכם כסף רב במצטבר.

הסיבה לכך היא בשל מקרים כמו תאונות דרכים או תיקונים וליקויים ברכב שעלולים לעלות לכם ביוקר ברכבים בעלי שנתון נמוך. חברות הביטוח בודקות האם קיימים ברכב שלכם מספר מנגנוני בטיחות שמסוגלים להגן על רכבכם ובתוך כך גם למנוע תאונות עתידיות שעלולות להתרחש. רכב חדיש יותר בעל מערכות מתקדמות מסוגל לחסוך לכם בעלות מחיר פרמיית הביטוח לרכב.

רוצים לבצע שליחות משפטית? כל המידע באתר: https://dealdelivery.co.il

 

הוצאות דלק והבחירה בסוג הרכב

אחת ההוצאות שניכרות היטב לעין בכל הקשור לתחזוקת הרכב היא ההוצאה על הדלק, אמנם אין אנו יכולים לקבוע את מחירו של ליטר לדלק שמשתנה באופן תדיר אחת לכמה זמן, אך קיימים מספר דברים כמו סוג הנהיגה או תחזוקה נכונה שיכולים להוזיל את הוצאות הדלק עצמן.

כאן נכנסת לתמונה הבחירה הנכונה בסוג הרכב שבחרתם. אם הוצאת הדלק בראש מעינכם יהיה עליכם לבחור היטב מה סוג הרכב שבו אתם מעוניינים לנסוע ויש להתאים אותו עבור השימוש שלכם.

קיימים מספר דגמי רכב שעלות הדלק בהם משתנה בין האחד לשני וגם בין השימושים השונים הנעשים בהם כדוגמת: נסיעה עירונית או נסיעה בין עירונית, גיר ידני בעלת צריכה נמוכה יותר לעומת גיר אוטומטי בעל צריכת דלק גבוהה יותר.

לא רק זאת אלא שגם סוג הרכב עצמו יכול להשפיע רבות על הוצאות הדלק עליו. אם בחרתם ברכב היברידי צריכת הדלק בו היא הנמוכה ביותר מבין כל סוגי הרכב אך גם בחירה ברכב מיני לעומת רכב בעל מנוע 2000 סמ"ק ומעלה משפיעה על צריכת הדלק לטובת רכב המיני ועל עלות התחזוקה בכיס שלכם בסוף החודש.

 

בחירה ברכב בעל דגם אמין

אין מה לעשות, חכמת ההמונים היא זו שקובעת גם את גובה תחזוקת הרכב שאתם עלולים לשלם על רכבכם, הכוונה היא שרכבים אמינים וידועים נרכשים הרבה יותר על ידי רוב קוני הרכב בהשוואה לדגמים פחות מוכרים.

ציבור רוכשי הרכב יבחר ברכב בעל אמינות מוכחת לאורך השנים, כזו שיכולה להשפיע רבות גם על מספר הביקורים שתיאלצו לבקר במוסכים ובטיפולים עליו, כל זאת בהסתכלות לטווח ארוך. אחת הדוגמאות לסוג רכב שנחשב אמין שייך ליצרנית הרכב טויוטה שרבים רואים בו רכב אמין ובעל אחוזי תקלות נמוך ביותר לעומת דגמי רכב אחרים.

בנוסך לכך, רכב אמין ופופולארי הוא רכב שרבים רוכשים ומתוך כך גם הימצאות חלקי החילוף שלו הרבה יותר גדולה בשוק חלקי החילוף לרכב. מתוך כך, גם עלויות חלקי החילוף יהיו נמוכות יותר בהשוואה לרכב שאינו נמכר ואינו מוכר כל כך, חלקי החילוף שלו יעלו יותר משום שאינם נסחרים הרבה בשוק ומכאן שגם עלויות התחזוקה עליו יהיו גבוהות יותר.

בסופו של דבר, הבחירה בסוג הרכב בהחלט יכולה להשפיע רבות על הוצאות התחזוקה עליו אך בוודאי שיש לקחת בחשבון גם את הצרכים שלכם מהרכב, כך לדוגמה רכב בעל נפח מנוע קטן כדוגמת רכב מיני, בוודאי שחסכוני יותר בדלק אך לא בטוח שיהווה עבורכם פתרון אם אתם הורים במשפחה בת חמש נפשות. נסיעה נעימה!

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
סגירת עסקה
נדל"ן
למה לקנות נכס?

הבחירה לרכוש נכס היא בחירה כבדת משקל שכן, לרוב, היא כוללת הוצאה של סכומים גדולים יחסית. הקנייה משמעותה יציאה לעצמאות במובנים רבים, הקונה אדון לנכס שלו ויכול לממש בו את

צרור מפתחות
משכנתאות
13 דברים שכדאי לשאול את יועץ המשכנתאות שלכם

עבור המון אנשים רכישת בית היא הגשמת החלום הגדול שלהם, ובכדי להגיע להגשמת החלום הזו לא מעט מאיתנו נזדקק למשכנתא. לאור עליית מחירי הדיור הדורשים מאיתנו להגיע להכנסה גבוה בכדי

מטבעות
טיפים פיננסים
ניהול נכס מניב – המדריך המלא של different

להחזיק ולנהל נכס מניב, כמו דירה או חנות, זאת עבודה קשה. זאת לרוב עבודה צדדית, שמתווספת למטלות היומיום, ולא תמיד יש לכם זמן או כוח להתעסק בה. יש מספר דברים