מתי נתייעץ עם יועצת משכנתאות?

מצד אחד – היא חוסכת את הבדיקות, ההבנה, החישובים והמשא ומתן מול הבנק שיביאו לתנאים מצוינים על המשכנתא. מצד שני – זה עולה כסף וישנם לווים שיצליחו להשיג תמהיל וריביות טובות לאור מצבם וגם בלי להתייעץ עם יועצת משכנתאות. אז האם באמת כדאי להשתמש בשירותי ייעוץ משכנתאות ובאילו מקרים עדיף לעשות זאת?

 

ייעוץ משכנתאות תחום חדש אך רלוונטי מתמיד

ייעוץ המשכנתאות הוא תחום יחסית חדש, גדוש ביועצים שפועלים בתחום שאיננו ממש מוגדר וגם לא מצריך תואר. יחד עם זאת, יועץ המשכנתאות הוא הגורם היחידי שמסוגל לעשות סדר אמיתי בכאוס המשכנתאות, לראות ולתכנן לטווח הרחוק את ההחזרים ולהעמיד בפני הקונה את התמהיל הריאלי ביותר, שבין היתר ימנע ממנו להיתפס במלכודות עתידיות.

יועצי המשכנתאות יכולים להיות גם מתווכים, רואי חשבון, כלכלנים, יועצים מתחום המס או לפעמים מומחים למשכנתאות שעזבו את מערכת הבנקאות לטובת דרך עצמאית.

כך או כך, יש להם ידע וגם ניסיון קודם עשירים לעומתכם. האם זה עדיף על פני בירור עצמאי של מהם ריבית קבועה, פריים, גרייס או בולט? לא. את המונחים האלו תצטרכו להכיר בכל מקרה. האם זה עדיף על פני ניהול עצמאי של מו"מ מול הבנק? בהחלט.

 

אבל גם לבנק יש יועצי משכנתאות

מרבית רוכשי הדירות בישראל נאלצים לקחת משכנתאות כדי להתמודד עם עלויות הדיור הגבוהות ביחס ליכולת ההשתכרות הממוצעת במשק. ולכן כל עוד אין לכם כסף ואין גם דוד עשיר, בוודאי תפגשו בשלב מסוים את יועץ המשכנתאות בבנק.

כאן תקבלו הסבר על התמהיל האופטימלי ומענה לשאלות הנוגעות לתהליך אישור וקבלת המשכנתא, אבל מאחורי כל אלו עומד גם אינטרס ברור והוא לשווק לכם את המוצר והתנאים הרצויים לבנק שהוא מייצג ועובד בו.

יועץ המשכנתאות הפרטי להבדיל אלפי הבדלים, הוא גורם נייטרלי ואובייקטיבי, שלא מוכר לכם מוצרים, אלא מייעץ, מנחה ומלווה את תהליך נטילת המשכנתא.

היועץ הוא זה שחוסך התרוצצות מבנק לבנק, מנהל עבוכם משא ומתן ומבין מהם המסלולים המתאימים לכם על סמך כושר ההחזר, ההכנסה בשנים הבאות והרגלי המחייה האישיים שלכם.

 

מענה לכל תרחיש כלכלי עתידי

אם אתם לא מתמחים או מבינים בפיננסים, לא מודעים לתנאים והמהות של עמלות וריביות בבנק ואפילו חסרי זמן או סבלנות להתעסקות עם הנושא, אין ספק שיועץ המשכנתא יוכל להועיל לכם.

היועץ יוכל להציף סוגיות שאולי לא חשבתם עליהן קודם, כמו לידת ילדים שתשפיע בעתיד על ההכנסה והחזרי המשכנתא, סוגיות המיסוי, ההוצאות המשפטיות, שיפוץ וכל עלות נוספת שלא הבאתם בחשבון כשנקבתם בסכום המשכנתא, מדיניות משתנה מבנק לבנק ומסניף לסניף שתועיל לכם כאשר מנופי המיקוח שלכם נמוכים (דירוג אשראי נמוך, הלוואה פתוחה) ועוד.

 

יועצת משכנתאות מקצועית לשירותכם

בסוכנות הנדל"ן נסיה תוכלו לקבל ייעוץ משכנתאות מקצועי, אמין וסבלני, המעניק ליווי מלא משלב בניית התמהיל ועד לקבלת המשכנתא בפועל. לתיאום פגישה לחצו כאן https://nesya.co.il.

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
בית קטן מעץ על דשא
השקעות
השקעת נדל"ן בארה"ב בשנת 2021

שנת 2021 מאופיינת בתחושה כי הקורונה מתחילה להיות מאחורינו מה שאומר כי הגיע הזמן לחזור לעולם ההשקעות ולחפש אפיקים מעניינים. הנה כמה דברים שחשוב לדעת על השקעת נדל"ן בארצות הברית.

מטבעות
עריכת דין
מהן העלויות לפינוי שוכר מדירה שכורה?

ישנן מספר סיבות לכך שבעל בית ירצה לפנות דייר, אך הסיבה העיקרית היא מכיוון שהדייר אינו משלם דמי שכירות. למעשה, על פי מחקר של 84% מהמשכירים אומרים שבעיות התשלום הן