מתי נצטרך לעשות ביטוח בית משותף?

אם בעבר הסתפקנו בביטוח דירה בסיסי בלבד, הרי שהיום אנחנו יודעים שזה לא מספיק – ובמידה ואנו מתגוררים בבניין מרובה דירות, מוטב יהיה שנרכוש גם פוליסת ביטוח בית משותף, שתכסה ותגן עלינו מפני נזקים שעלולים לקרות בחללים המשותפים של הבניין. במאמר הבא נסביר בדיוק באילו מקרים כדאי לרכוש ביטוח בית משותף.

"בית משותף" יכול להיחשב בניין בן שלוש קומות אך גם בניין מגורים רב קומות – בן 10 קומות ומעלה. הביטוח מתייחס לכל החללים המשותפים הקיימים בבניין ומשרתים את כלל הדיירים – מעלית, חדרי מדרגות, מקלט, ארונות חשמל ועוד. קיימים סיכונים רבים אליהם חשופים דיירי הבניין בהגדרת "בית משותף" ולכן קיימת פוליסת ביטוח לבית משותף – למה כדאי לבטח את המתחמים האלו? כל התשובות כאן במאמר.

מתי כדאי לעשות ביטוח בית משותף?

כפי שציינו, פוליסת ביטוח בית משותף מיועדת לבנייני מגורים מרובי קומות, שכן בבניינים הללו קיימים חללים רבים ומשותפים לכל דיירי הבניין, ומכאן קיימים נזקים שונים שיכולים לקרות בחללים אלו ולכן קיים צורך לבטח את אותם החללים.

קיימים בנייני מגורים המכילים מתקנים המשמשים את כל דיירי הבניין – לדוגמא מעלית, ארונות חשמל, לוחות חימום ומיזוג או פריטי ריהוט בחללי הכניסה לבניין, מה שמעלה את הצורך בביטוח שכן יכולים להיגרם נזקים שונים למתקנים הללו – לרבות פיצוץ או דליפה – שבהחלט מחייבים הוצאות כלכליות כבדות בתיקונם, פוליסת ביטוח בית משותף מכסה נזקים אלו ומבטיחה שהנזק לא יחול על הדיירים.

מתי כדאי לעשות ביטוח בית משותף?

מה קורה במקרה גניבה ופריצה?

גם כאן, פוליסת ביטוח בית משותף תגן על הדיירים מפני מקרים של פריצה או גניבה מחללי הבניין המשותפים – בדיוק כמו ביטוח תכולת דירה בסיסי אותו אנו נוהגים לרכוש לדירה הפרטית שלנו, כך יש סעיף בביטוח בית משותף המגן עלינו מפני מקרים כאלו.

למרבה הצער, מקרים של גניבות ופריצות לבנייני מגורים מאוד שכיחים בארצנו ולכן קיים צורך להגן על הדיירים מפני מקרים כאלו הגובים מאיתנו מחיר כלכלי יקר.

מה קורה במקרה גניבה ופריצה?

מי צריך ביטוח בית משותף?

כל בניין מגורים המכיל מספר דירות מגורים בתוכו, לרבות וועדי בתים – יכולים להשתמש בביטוח בית משותף על מנת להגן על דיירי המתחם מפני אי אילו נזקים שעלולים להתרחש בחללים המשותפים של הבניין.

מכיוון שאנו חשופים לנזקים רבים בבניין מגורים, מוטב יהיה להיות חכמים ולנהוג בזהירות המתבקשת בכדי למנוע הוצאות כבדות על תיקונים מורכבים מצד דיירי הבניין, פוליסת ביטוח בית משותף מכילה סעיפים רבים אותם ניתן לבחור ולהרכיב פוליסה המתאימה לצרכי הבניין בו אנו גרים.

לסיכום, מומלץ להיוועץ בחברת ביטוח מקצועית שתתאים לבניין המגורים שלכם את הפוליסה המתאימה אשר תכסה כל נזק שעלול להתרחש במרחבים המשותפים בבניין.

מתי נצטרך לעשות ביטוח בית משותף?

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
קניית נכס
נדל"ן
האם משתלם להשקיע בנדל"ן בתקופת הקורונה?

אי הודאות שהקורונה הביאה עמה ודאי השפיעה על משקיעים רבים מלהעביר את הכסף שלהם לאפיקי השקעה כדוגמת שוק ההון. אך מה לגבי נדל"ן? האם בעצם זה הזמן לקנות נכס? השקעות

תיירים
ביטוחים
5 כיסויי ביטוח שיש לפעילויות שונות בחו"ל

חיסון הקורונה כבר כאן ואזרחי ישראל נוהרים בהמוניים להתחסן. משמעות הדברים היא שאם הכול ילך כמתוכנן, ממש עוד מעט השמיים יפתחו וכל אותם חלומות על איטליה, ספרד או ארצות הברית

מס הכנסה החזרים
כללי
החזרי מס – מדוע זה מגיע לכם?

נדמה לכם ששמעתם לאחרונה על הרבה אנשים שקיבלו החזרי מס? רוצים לבדוק האם גם לכם זה מגיע? מעוניינים לראות על איזה סכומים מדובר והאם כדאי לכם להתעקש בנושא? אם כך,