מנישואין ועד גירושין – כל הסיבות בגינן תקבלו החזר מס 

אזרחים רבים במדינת ישראל לא מודעים לכך שהם יכולים לקבל החזרי מס מסיבות שונות. עובדה זו מצוינת בפניכם בגלל ששמענו אודותיה לאחרונה לא מעט. מהדורות חדשות ותכניות פיננסיות בטלוויזיה עוסקות בתדירות גבוהה בנושא זה כדי להעלות אותו למודעות.

החלטנו להצטרף לכולם ולכתוב סדרת מדריכים שתציג בפני כל דורש את כל הסיבות שצפויות להביא אתכם, האזרחים, לקבל החזר מס.

 

תכירו קודם את הרקע המעמיק לכתיבת המדריך

רגע לפני שנעסוק בכל הסיבות שיאפשרו לכם לקבל החזר מס, כדאי שתדעו תחילה כי המדריך הנוכחי הוא ה – 1 בסדרת מדריכים שתעסוק בנושא. כפי שכבר ידוע לכם, הנושא מדובר רבות במקומות שונים, אך נראה שאין זה מספיק.

לכן, החלטנו שלא להסתפק במדריך אחד, אלא ב – 10 מדריכים! אנו מזמינים אתכם להמשיך ולעקוב, כדי שתוכלו לקרוא את המדריכים הנוספים שיאפשרו לכם, בסופו של דבר, לצאת מומחים בכל הנוגע להחזרי מס.

 

תכירו את הסיבות השונות לקבלת החזרי מס

אנו מוכרחים לציין כי יש מי שחושבים שאפשר לקבל החזר מס רק בעקבות פיטורין או פרישה לגמלאות. אלו רק 2 סיבות מתוך רשימה ארוכה מאוד שכוללת בין היתר אפשרות למשל של החזרי מס לזוגות נשואים. הנה הרשימה המלאה שאתם צריכים להכיר מקרוב:

  • שינוי בסטטוס האישי (גירושין למשל שכרוכים בתשלום מזונות)
  • שינוי במצב הרפואי שלכם
  • חיילים שהשתחררו משירות בצבא הגנה לישראל
  • עולים חדשים
  • מי שסיימו תואר אקדמי, תעודת הוראה או שלמדו לימודים מקצועיים כלשהם
  • מגורים ביישוב מסוים שמזכה אפשרות לקבל הקלה בתשלום המיסים

 

אתם נכללים ברשימה? מצוין

אם מצאתם את עצמכם ברשימה שצוינה לעיל, כדאי שתדעו שזה אומר שעליכם להגיש מסמכים לרשות המיסים שיאפשרו לכם לקבל החזרי מס בהתאם לקבוע בחוק. כדי שתוכלו לקבל את ההחזרים הללו, אתם צריכים למלא טפסים שנמצאים באתר של רשות המיסים ולהגיש באופן מקוון (כן, היום כבר לא צריך להגיע ישירות אל המשרדים, הכול מתבצע בקלות יחסית).

 

מעדיפים להסתייע בגורם מקצועי? זה אפשרי

אם אתם מעדיפים להימנע מהגשת המסמכים באופן עצמאי, כדאי שתדעו שיש לכם את היכולת לגשת אל גורם מקצועי שיעשה זאת עבורכם. יש לא מעט עורכי דין ויועצי מס שיודעים בדיוק מה צריך לעשות ואיזה טופס יש למלא כדי להגיש בקשה להחזר מס.

ההמלצה שלנו היא לערוך תחילה בירור מעמיק אודות בעל המקצוע שבחרתם. שכן, אתם צריכים לוודא שמדובר במי שמכיר את התחום מקרוב ויש לו ניסיון רב.

 

לסיום

עד כאן המדריך שהציג בפניכם את כל הסיבות שבגינן תוכלו לקבל החזרי מס. כעת, כשיש בידיכם את כל הפרטים בנושא, נותר לכם פשוט ליישם את הטיפים שנכתבו לעיל, להגיש את הבקשה ולהיות בטוחים שתקבלו את ההחזרים שמגיעים לכם.

החזרי מס

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
נדל"ן
5 דברים שכדאי לדעת על השקעות נדל"ן בארה"ב

השקעות בנדל"ן בארה"ב – שוק השקעות פופולרי שקורץ לישראלים רבים. כיום משקיעים ישראלים מהווים נתח משמעותי מהמשקיעים הזרים בנדל"ן בארה"ב מה כדאי לדעת לפני שחושבים להשקיע, ואיך בוחרים באזור נכון

טיפים פיננסים
הפגיעה הפיננסית בתהליך הוצאה לפועל

תהליך הוצאה לפועל הוא תהליך בו המדינה פועלת כנגד חייב על מנת שיחזיר את חובו לנושה. הלשכה להוצאה לפועל היא חלק מרשות האכיפה והגביה, ויש לה סמכויות נרחבות להטלת עיקולים