מה הן השאלות שחשוב לשאול בעת ייעוץ משכנתא?

עומדים לפני רכישת דירה? זהו שלב מרגש מאוד, אבל חשוב לא לשכוח מהם הדברים החשובים שאתם צריכים לעשות בדרך. ייעוץ משכנתאות הוא שלב מכריע בכל תהליך של רכישת דירה. דבר זה יכול לעזור לכם להבין את מצבכם הפיננסי, לקבוע מהו הסכום שאתם יכולים לייעד עבור הבית, ולהבין מהן אפשרויות ההלוואה השונות שעומדות לרשותכם.

במאמר זה נבחן את השאלות החשובות ביותר שיש לשאול במהלך ייעוץ משכנתאות, כך שתוכלו לקבל באופן שקול את ההחלטה הטובה ביותר עבור עתידכם הכלכלי.

 

מהו היחס בין החוב להכנסה שלנו?

היחס בין החוב להכנסה הוא גורם חשוב בקביעת הסכום שאתם יכולים להרשות לעצמכם להוציא על בית. יועץ משכנתאות יוכל לחשב את היחס על ידי התבוננות על תשלומי החוב החודשיים שלכם אל מול ההכנסות החודשיות. דבר זה יכול להיות גורם ראשוני שיעזור לכם להבין מהו סכום המשכנתא שתוכלו לקחת. לפרטים נוספים על ייעוץ משכנתאות לחצו כאן

התייעצות עם משכנתא

אילו סוגי הלוואות עומדים לרשותנו?

כיום קיימים סוגים רבים של הלוואות משכנתא, ביניהם הלוואה מוכוונת, הלוואה קבועה צמודה למדד, הלוואה משתנה פריים ועוד. במהלך ייעוץ משכנתאות, חשוב לשאול ולברר על כל אופציות ההלוואות שמתאימות לכם ומה כל הלוואה מצריכה מכם. היועץ שלכם יוכל לעזור לכם להבין את היתרונות והחסרונות של כל אפשרות ולעזור לכם לקבוע איזה סוג משכנתא מתאימה באופן הטוב ביותר למצב הפיננסי שלכם.

 

כמה אנחנו יכולים להרשות לעצמנו להוציא על בית?

זאת אחת השאלות הגדולות שתצטרכו לשאול את עצמכם וגם את יועץ המשכנתאות שלכם. הוא יוכל לעזור לכם להבין כמה אתם יכולים להרשות לעצמכם להוציא על בית כרגע, בשכלול של ההכנסה שלכם, יחס החוב להכנסה, הוצאות קבועות, תוכניות עתידיות וכדומה.

מידע זה יכול לעזור לכם להצליח להגדיר ציפיות ריאליות בכל הנוגע למחיר הבית שתוכלו להרשות לעצמכם ובכך להימנע מרכישת בית שלא תעמדו בתשלומים שלו בהתחשב במצב הפיננסי בו אתם נמצאים כרגע.

התייעצות עם משכנתא

מהן העמלות שנשלם בתהליך לקיחת המשכנתא?

בנוסף להלוואה עצמה אותה תיקחו, קיימות עמלות שונות שתיאלצו לשלם, אם זה לבנק, לסוכנים השונים וכדומה. עמלות אלה יכולות להצטבר ולהפוך לסכום משמעותי, שלא המון לוקחים בחשבון כשהם סוגרים את ההלוואה. על כן בשלב זה חשוב לברר את התמונה הגדולה וכמה עמלות ייקחו לכם על כל שלב בדרך.

 

לסיכום

פגישה עם יועץ משכנתאות יכולה להיות מלחיצה מאחר והיא קובעת דברים רבים בנוגע לעתיד שלכם, על כן חשוב להגיע אל פגישה זו מוכנים עם השאלות הנכונות. על ידי קבלת התשובות לשאלות הללו תוכלו לגבש את התוכנית שלכם בכל הנוגע לרכישת הדירה. כך תוכלו להבטיח שאתם יכולים לעמוד בתשלומים השונים ושאתם נמצאים בשליטה.

התייעצות עם משכנתא

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
סחיטה
עריכת דין
איך למצוא את מי שסוחט אותי?

בתקופה האחרונה אנו עדים לעלייה ניכרת במספר ניסיונות הסחיטה שבאים לידי ביטוי בעיקר דרך הרשת. תרחיש זה מקשה על הגולשים שלא יודעים מי מנסה לסחוט אותם. החלטנו לסייע להם ולבדוק

הלוואה ראשית
הלוואות
איך לחשב הלוואה לאורך שנים?

החלטתם לקחת הלוואה של אלפי שקלים דרך גוף פיננסי כדוגמת בנק, יש לכם 3 שנים להחזיר את ההלוואה. כמה כסף תחזירו בכל חודש ואיך מחשבים את התוספת על הריבית?  

הלוואה ראשית
הלוואות
משכנתא לסגירת הלוואות

לקיחת משכנתא לסגירת חובות הפכה לאופציה המועדפת ע"י רבים, זאת משום שהרעיון הבסיסי העמוד בו הוא  שבמידה וקיים ברשותכם נכס נדלנ"י, ניתן למשכן אותו לבנק ולקבל עבורו כסף לסגירת החוב

סגירת עסקה
טיפים פיננסים
המדריך המלא למשקיע המתחיל בחו"ל

להיות בעל נכס בחו"ל יכול להיות עילה לבקשת אזרחות או מעמד של תושב במדינה בה השקעת בנדל"ן. יכול להיות שתרצו להשקיע בנדל"ן בחו"ל מסיבות הקשורות למיסים מופחתים או אפילו מהסיבה