מה החשיבות הכלכלית של מבדקי חדירה וסקר סיכוני סייבר?

מבדק חדירה או בשמו המקצועי: PT מתפקד כמעין התקפת סייבר מאורגנת ומתוכננת כאשר התפקיד המרכזי של המבדק הוא לשקף את החולשות שקורות בארגון או בחברה שיכולה להוות נקודות חולשה אל למול תוקף שמנסה לפגוע בתשתיות או במערכות המידע של הארגון.

 

סוגי מבדקי חדירה לארגונים או חברות:

ישנם כמה סוגים עיקריים של מבדקי חדירה מובילים: בדקי תשתית ומבדקים אפליקטיביים. אלו מבדקים מאוד מקיפים שמקבלים בהם מידע חלקי או מלא על היעדים המותקפים או מבדקים בהם הפורץ לא מצליח לקבל מידע מעבר למטרה עצמה. חלק מנקודות התורפה יתגלו בתוצאות סקר סיכוני סייבר, שזוהי מטרתו העיקרית.

 

האקר איכותי חייב להיות יצירתי

לפי המתודות הנפוצות האקר איכותי חייב לעבוד בצורה יצירתית ולחשוב מחוץ לקופסא תוך טשטוש הגבולות המוכרים וניצול החולשות האנושיות וטכנולוגיות ביחד.
במערכות אבטחה אמורות לזהות דפוסי התנהגות חשודה, ללמוד את הפעולות של המשתמשים והרשתות ובכך למזער מקרים שהאקרים יחדרו אל המערכות של הארגון. האקר טוב אמור ללמוד את החולשות ונקודות התורפה של ארגונים ולנסות לפגוע דרך מקומות לא צפויים. כל הדרכים כשרות, דרך פריצה לשרת או האפליקציה, ניצול טוב ליבם של העובדים, פריצות דרך כניסות ספקים או התקני קצה כמו טלוויזיות, מדפסות או מערכת הטלפון.

 

שירות מבדקי חדירה לחברות

למעשה מדובר בחברות שעובדות עם מספר האקרים שונים, כשלכל האקר יש מטרה ייעודית המותאמת לסוג המבדק, המורכבות שלו, ותחום ההתמחות של האקר. עוד פרמטים שצריך לקחת בחשבון הם אופי הארגון ורמת האבטחה הקיימת בו.
תהליך המבדק יהיה בשילוב מערכות טכנולוגיות מתקדמות, איתור אנשי מפתח, מערכות ושירותי ענן, סריקות אוטומטיות של התשתיות מבחוץ ומבפנים וספקים. תפקידו של ההאקר הוא לאסוף את המידע ולאתר את הדרך הכי מהירה וקלה אל המטרה שהצבנו.
המטרה יכולה להיות מידע פנימי ומסווג כמו: תלושי שכר, רשימת לקוחות, דוחות כספיים, שרת או שיבוש מידע, השבתה של התקשורת, חדירה אל המחשבים, החדרת קוד אל המערכות וכו'.

לאחר המבדק יצא דו"ח מבדק חדירה שיכלול בתוכו נתונים כמו: היקף המבדק, סוג, הממצאים על פי חומרת הסיכון, המלצות לתיקון הפרצה ונקודות חולשה נוספות שנמצאו, תיאור מטרת המבדק, הכלים בהם השתמש ההאקר כדי לבצע את התהליך ועוד על פי המבדק ותוצאותיו.

 

למי כדאי לבצע מבדקי חדירה?

מבדקי חדירה הם חלק מדרישת הרגולציה שמפנים כלפי ארגונים בעלי מאגר מידע עם רגישות: או בגלל רמת האבטחה הנדרשת או לפי דרישת לקוחות. לרוב המבדקים קוראים באופן וולנטרי כדי לאפשר לארגון בחינה אמיתית של עמידותו בתחום הסייבר ואבטחת המידע.

 

לסיכום בדקי חדירה

מבדקי חדירה הם ההזדמנות של ארגונים וחברות בעלי מידע רגיש או חסוי לבדוק בצורה אובייקטיבית איפה הן נקודות החולשה במערך האבטחת המידע וסייבר שלהם. זוהי הזדמנות לשפר ולהכיר טוב יותר את החולשות והחוזקות של הארגון.

מגדלים של מטבעות

 

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
מקלחון
טיפים פיננסים
למה חשוב להשקיע כסף בבחירת ארון לחדר האמבט

מרבית האנשים בארץ משקיעים זמן רב ומאמץ כדי להגיע לשלב המיוחל שבו הם יוכלו לקנות לעצמם נכס. יש מי שסבורים שההוצאות הכלכליות הגדולות מסתיימות ברכישה עצמה. אותם אנשים צפויים לגלות

מדד נתונים
עסקים
האם משתלם להקים עסק בתקופת הקורונה?

הקמת עסק הינו אירוע גדול הנושא בחובו סיכונים בכל הזמנים. רוב העסקים אינם מצליחים לשרוד את שלושת השנים הראשונות. בתקופת הקורונה הסיכון גדל שבעתיים מסיבות מובנות. במאמר זה נסקור את

מגדלים
טיפים פיננסים
 4 פרוייקטי בנייה בישראל שחובה להכיר

פרוייקטי בנייה הם אולי ההשקעה הכי טובה שאנשים יכולים לעשות בישראל. עם מצוקת דיור ומחירים שרק הולכים ועולים צריך להיות עם יד על הדופק ולא לפספס הזדמנויות לקחת חלק ולהרוויח