מה הוא ניהול קונפליקטים ומתי הוא קריטי לעסק

מנהלים עסק? אתם ודאי מכירים את הצורך הבלתי פוסק לנהל קונפליקטים או משברים שעלולים לצוץ מפעם לפעם. אם אתם מרגישים שלא תמיד אתם מבינים מה הדבר הנכון לעשות, יש לנו את הפתרון האידיאלי שיעזור לכם. רוצים לשמוע עוד? כדאי שתקראו את המאמר הבא!

 

ייעוץ ארגוני – מה זה אומר?

ייעוץ ארגוני הוא תהליך שנעשה על ידי גורמי מקצוע הבקיאים בעולם ההתנהגות הארגונית מההיבט הכלכלי, העסקי והפסיכולוגי אשר מאפשרים ליווי ותמיכה צמודים בעיקר עבור מנהלי הארגון לצורך שיפור התפקוד שלו. חלק מהליך הייעוץ הארגוני הוא בין היתר אבחון המצב הנתון בארגון על מנת לנסות לנסח תמונת מצב ראויה לעתיד באמצעות ליווי אישי של גורמי ההנהלה הבחירה על ידי מומחים מקצועיים שיוכלו לשדרג ולשפר את מצב העסק.

 

כיצד ייעוץ ארגוני מסייע לניהול קונפליקטים?

קונפליקט הוא מצב שאף אחד לא רוצה להגיע אליו. כמובן שיש קונפליקטים שיש שאיפה גבוה להימנע מהם בעיקר לנוכח העובדה שלעיתים הגורמים שנקלעו לקונפליקט אינם אמורים להיות באינטראקציה מתמשכת אלו עם אלו.

עם זאת, לעיתים קונפליקטים שמתרחשים בארגון מבטאים התנגשויות בים ערכים מרכזיים בארגון כך שעלולות להיווצר מחלוקות ארוכות סביב נושאים מסוימים בארגון שיצריכו דיאלוג נוקב והקשבה עמוקה של כל צד אחד עם השני. זה בדיוק המקום שבו ייעוץ ארגוני עשוי לסייע לארגון שלכם להבין את תורת ניהול הקונפליקטים שעלולים להתרחש בעסק שלכם, להבין ממה הם נובעים, כיצד ניתן להימנע מהם ובעיקר מה יש לעשות על מנת לפתור אותם.

 

למה חשוב לדעת לפתור סכסוכים בארגון שלכם?

לעיתים אנחנו לא נוטים לייחס חשיבות עמוקה לקונפליקטים שמתרחשים בתוך הארגון משום שהם עלולים להיתפס כעניין בינאישי או כריב מטופש בים שני צדדים על עניינים שלא תמיד קשורים לעבודה. הכוונה היא כמובן למקרים שבהם אין בין הצדדים כימיה או כאשר צד אחד לא מחבב במיוחד צד אחר והדבר נכנס גם לשורש העבודה.

אולם, האמת החשובה כאן היא שכל צד למעשה מייצג איזשהו גורם חשוב בארגון שיש לו השפעה על המערך הכולל כמו מחלקה מסוימת בארגון, תחום מקצועי או אגף שממנו הוא בא כך שהקונפליקטים עשויים לקבל משמעות מקצועית יותר ממה שחושבים.

משכך, חשוב מאוד לשים לב לאופן שבו אתם כמנהלים עורכים ניהול קונפליקטים בארגון שלכם תוך שאיפה להוביל לפתרון. לשם כך, יש לשים לב למגוון הסגנונות שניתן ללמוד על מנת לנהל את הקונפליקט בדרך הנכונה ביותר לנהל את הסכסוך בהתאם למקרה, להקשר שבו הוא קרה, לזמן ולמקום המתאים.

 

לסיכום

אם גם אתם מנהלים שמתמודדים לא מעט פעמים מול האתגר הלא פשוט של ניהול קונפליקטים, ייעוץ ארגוני הוא הדבר הטוב ביותר שאתם צריכים על מנת לשפר את יכולותיכם. הרחבת האופקים באשר לדרכים השונות לניהול קונפליקטים תשדרג את היכולות שלכם ותבטיח ניהול שוטף וחלק יותר בארגון.

מחשבון וכסף

 

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
תכנון פיננסי
מיסים
החזרי מס לשכירים – איך לקבל החזר מס

כאנשים עובדים, כולנו התרגלנו לתשלומי המיסים הקבועים היורדים מתלוש המשכורת החודשי שלנו, אך האם אתם מודעים לכך שייתכן ואתם משלמים למס הכנסה יותר ממה שאתם צריכים לשלם בפועל? בגין הפרשים

מס
כללי
החזרי מס לעובדי מדינה – כיצד ניגשים לזה?

בעוד שבקופות המדינה ישנם מיליוני שקלים המיועדים למטרת החזרי מס, עדיין חלק מהאזרחים במדינה לא דורשים את מה שמגיע להם בחוק. וחבל. אם אתם מעוניינים לקבל החזרי מס לעובדי מדינה,