מהן העלויות לפינוי שוכר מדירה שכורה?

ישנן מספר סיבות לכך שבעל בית ירצה לפנות דייר, אך הסיבה העיקרית היא מכיוון שהדייר אינו משלם דמי שכירות.

למעשה, על פי מחקר של 84% מהמשכירים אומרים שבעיות התשלום הן הדאגה מספר אחת שלהם לגבי דיירים חדשים.

 

מה העלויות הכוללות של פינוי שוכר מדירה?

ההוצאות יכולות להתרחב מאוד מעבר לעלות של הפינוי עצמו. הן כוללות גם הוצאות נלוות אחרות שאולי לא חשבתם עליהן. דמי תחזוקה, אבדן דמי שכירות, הוצאות משפט ושכר טרחת גורמים משפטיים הם גם חלק מהפינוי.

 

שכר טרחה משפטי

ברוב המקרים תרצה לשכור את שירותיו של עורך דין לצורך פינוי שוכר מדירה, במיוחד מכיוון שתהליך הפינוי עלול להיות מסובך והניירת צריכה להיות מדויקת במאה אחוז. אפילו שם לא נכון יכול לגרום לבעיות ולעיכובים. עורכי דין בדרך כלל גובים מאות שקלים לשעה ושעות אלה יכולות להצטבר במהירות.

עו"ד נדל"ן יכול לגבות שכר טרחה גלובלי או לפי שעה, והמחיר תלוי הן בניסיון של עורך הדין שלכם והן במורכבות התיק. העלות הממוצעת של הוצאות הטרחה המשפטית היא 1500 ₪.

 

הוצאות משפט

העלות של הגשת תביעה לבית המשפט משתנה בהתאם לגורמים שונים, וסביר כי אם תזכו במשפט, העלויות שלכם יוטלו על הדייר המפונה. אך אלו עדיין עלויות שחשוב לקחת בחשבון בעת חישוב הסכום הכולל.

 

אובדן שכר דירה

יחד עם הוצאות המשפט, העלות של אובדן שכר דירה היא אחת העלויות היקרות ביותר של פינוי שוכר. דמי השכירות ממשיכים להצטבר במהלך הליך הפינוי הפורמלי, וללא קשר לתוצאה שנקבעה על ידי בית המשפט, ייתכן שיישאר חוב עבור דמי שכירות שלא שולמו לכם. אם נגרם נזק לרכוש בעקבות הסכסוך עם הדיירים, הזמן שיושקע בהתנהלות מול קבלנים וביצוע התיקונים הדרושים יאריך את משך הזמן שבו הדירה שלכם נשארת פנויה ולא מביאה כל הכנסה. שלא לדבר על העלויות הנוספות של חיפוש דיירים – הכנתה להשכרה, פרסום, הצגת הנכס וכו'.

הסכום הכולל שאובדן שכר הדירה יעלה לכם משתנה ותלוי בשכר הדירה ומשך הזמן שייקח לכם לסיים את ההליכים המשפטיים ולמצוא שוכרים חדשים.

 

נזקי רכוש 

לכל הפחות, ייתכן צורך בתשלום דמי ניקיון אם תשתמשו בשירות חיצוני לניקיון הנכס. לדיירים המפונים לא תהיה מוטיבציה לנקות את הדירה לפני שהם מפנים אותה. במקרה של נכס שננטש על ידי הדיירים, ייתכן שתצטרכו לשלם עבור פינוי של מוצרי חשמל ופריטים גדולים שנמצאים בו.

מאוד קשה לקבוע את הסכום הכולל שנזקי הרכוש יעלו בהתחשב בכמות המשתנים. עד כמה הדיירים לא כיבדו את הדירה? עד כמה הנזק היה נרחב? כמה היו הפריטים יקרים? האם הפריטים היו מבוטחים? אם יש לכם מזל, לא יהיה נזק לרכוש כלל, אך עלות פינוי אחת שבטוח יש צורך בה היא החלפת מנעולים בכמה מאות שקלים.

 

כסף

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם